مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ناراحت شدن از بی احترامی

276 بازدید
سوال شده مارس 28, 2019 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط بی نام
سلام من کلاس زبان میرم وامروز در کلاس ،جو کلاس شوخی بود درباره اینکه من می خوام دوزن به بالا بگیرم وبعضی اوقات من اینو سزکلاس میگم برای شوخی ومزاح ولی امروز دوباره این بحث شد معلم زبان گفت کی به این زن میده با خنده گفت واینکه ویکی از بچه های دیگه گفت این اوسگله وکی به این زن میده چی داره که بده?و معلم زبان وبچه ها خندیدن ومعلم زبان گفت دیگه رضا هم بد نیست با خنده?می خواستم همون لحظه بگم ببخشید بدنیستم از نظر شما خوب بودن چیه?واین باعث ناراحتی من شد وبسیار ازین مساله ناراحتم که چرا اصلا این شوخی رو انجام بدم که من خرد بشم وهزینه این ترم رو دادم وگرنه تصمیم داشتم دیگه نرم .من از اون دانشجو گله ای ندارم چون اون آدم نفهمی هست در کل واز معلم ناراحتم که چرا حرفای اونو تایید ومی زنه ومی خنده!تصمیم داشتم بعد این ماجرا برم درصفحه تلگرامی هردوشون و بگم متاسفم براتون که بی ادبی جزع شخصیتتون هست واینکه شما چی هستین خیلی پول دارین ،خیلی قیافه دارین?واقعا خیلی خودشون آدمای بزرگی نیستن که انقدر اعتماد به سقف دارن و اون لحظه جوابی به ذهنم نیومد جوابشون رو بدم ولی حالا خیلی عصبانی میشم فکرشو می کنم اگه راهنمایی کنید ممنون
2 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 28, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

احساسا شما قابل درک می باشد اما بهتر است دقت کنید که این صحبت در جو شوخی بیان شده است و شاید واقعا منظور خاصی از بیان آن جز شوخی وجود نداشته است با توجه به اینکه خودتان این شوخی را شروع کرده اید . بهتر است به خودتان اجازه بدهید آرام شوید و بعد تصمیم گیری کنید . در صورتی که از این شرایط ناراحت هستید بهتر است از اینگونه شوخی ها خوداری کنید تا دیگران نیز حدود شما را رعایت کنند و اینگونه مشکلات به وجود نیاید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354282

شاد باشید
پاسخ داده شده می 1, 2019 توسط dawn
ویرایش شده می 1, 2019
سلام

من فقط یک مراجع به سایت ام. بله منم با این ادما برخورد داشتم و شما رو درک میکنم.

کتاب هایی هستن در مورد نحوه برخورد با فراد با صفات خاص مثلا افراد بیشعور(درک پایین و ...) یا افرادی که میگن همه چی رو میدونم i know it all و یا اشخاصی که خود بزرگ بینی دارن و بقیه افراد رو تحقیر میکنن. (ولی نه هر کتابی. کتاب هایی که بی طرف نوشته بشن و بدون اینکه عقاید رو تحمیل کنن)

کاری که شما میتونین انجام بدین خوندن کتاب هست و اینکه نحوه برخورد باهاشون رو یادبگیرید. توی کتاب فروشی ها ,کتابخونه ها و حتی توی اینترنت میتونین مطالب خوبی پیدا کنین.

چیزی که هست  و میخواستم بگم اینه که این جور افراد که شما گفتین کم نیستن درست. ولی تحقیقی که من انجام دادم این رو بهم نشون داد که این افراد (یعنی افراد با ویژگی هایی که بالا گفتم) و همچنین افرادی که شما گفتین یعنی شوخی هایی که حالت تحقیر امیز داره رو انجام میدن, اکثرا توی گذشتون مشکل داشتن و کارهایی که بقیه باهاشون انجام میدادن الان با بقیه انجام میدن مثلا مسخره کردن شوخی های تحقیر امیز یا خود بزرگ بینی (که به خاطر افسردگی و محیط بسته * خانوادگی و انزوای بیش از حد توسط خانواده  و تحقیر شدن توسط دیگران یا کنترل نکردن احساسات توی مقطعی از زندگی و یا تربیت بد خانوادگی میتونه باشه) این ها همه میتونه به عنوان منشا تو گذشته باشه.

شما وقتی از محیط و افراد مقابلتون اطلاعات کافی داشته باشین راحت تر میتونین با مسایل کنار بیان و اونا رو حل کنین و نذارین برای بعد که خودتون مثل این افراد بشید.

چیز خاصی نیست و مشکل از شما هم نیست. فقط اطلاعات رو بالا ببرید و اروم باشین و منطقی تر فکر کنین تا راحت تر با شرایط سخت کنار بیاید.

مثلا توی این مورد اگه اطلاعات کافی داشتین اینطوری میتونستین قضیه رو حل کنین:

این ادم ها از شوخی هایی که میکنن و تاثیری که روی من میذارن هیج درکی ندارن و رفتار هاشون هم عقلانی نیست و اصلا قابل قبول نیست و هیچ هم نمیخوان این رفتار هارو تغییر بدن پس من با افراد بیشعور طرف هستم افرادی که درک کافی ندارن و یا با افرادی طرف هستم که توی گذشته شون مشکلاتی بوده و این صرفا شخصیت این ادم هارو تشکیل داده. بهتره من زیاد به این قضایا فکر نکنم و سعی کنم تمرکزم رو روی مسایل مهم تر بیشتر کنم و یا اینکه راه حل بهتری پیدا کنم مثل حرف زدن رو در رو و یک به یک با افرادی که باعث ازارم میشن.(به صورت مصالحت امیز) و اینکه هیچوقت سعی نکنین با این جور ادم ها وارد مشاجره بشین چون وقت تلف کردن به تمام معنا هستش و هیچی جز پشیمانی که چرا وارد بحثی شدم که بهتر بود نمیشدم و وقتم رو هدر نمیدادم نداره. منطقی باشین و فکر کنین که منشا هر رفتار خاص- هر اختلالی توی هر شخص چی میتونه باشه و چه تاثیر روی شما میتونه بگذاره و شما به عنوان فردی که وارد رابطه با بقیه افراد شدین چطوری باید رفتار کنین.

برای پیشرفت توی زبان هم 90 درصد تلاش خود شما و فقط 10 درصد کلاس و ... هستش. برای شروع اموزش زبان به سایت یوتیوب برید و سرچ کنین how to learn english effectively و سایت های زیادی هستن برای اموزش زبان کتاب های زیاد فیلم ها موزیک مقاله ها اخبار پادکست ... خیلی هستن.

سایت engvid رو توی گوگل سرچ کنین سایت خوبیه برای اموزش زبان

برای اسپیکینگ هم روشی هست به نام imitating . سرچ کنین توی گوکل و تمرین کنین تا مثل یه بومی حرف بزنین. روش های جدید مثل این روش کمک میکننه سریع تر به هدف برسین و بهینه تر از روش های قدیمی هستش.

 و به دقت به کارهایی که میگن انجام بدین گوش کنین و همه رو انجام بدین. چیزی که هست و بعدا لازمتون میشه اینه که : بعضی روش های ابتکاری به شما کمک میکنن تا راهی که باید مثلا توی 10-15 سال طی کنین توی مدت زمان خیلی کمتر طی کنین. این روش هارو خودتون باید پیدا کنین و فقط مختص شما باید باشه.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,976 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 279 بازدید
سوال شده مارس 28, 2019 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط بی نام
0 پاسخ 709 بازدید
سوال شده مارس 28, 2019 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط بی نام
1 پاسخ 252 بازدید
سوال شده مارس 30, 2019 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط بی نام
2 پاسخ 155 بازدید
0 پاسخ 202 بازدید
سوال شده اوت 20, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 444 بازدید
سوال شده اوت 9, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط ثنا
1 پاسخ 224 بازدید
سوال شده Mar 14, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 252 بازدید
...