مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

زودرنجی و راه حلی برای رفع آن

312 بازدید
سوال شده دسامبر 24, 2017 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط asal
با سلام من دختری هستم، 21 ساله، مشکلی که دارم زود رنج بودنمه، حرف دیگران به شدت باعث ناراحتیم میشه، مشکل دیگه هم اینه که نمیدونم چطور با این افراد رفتار کنم. در آخر هم از همه اونها کینه به دل می گیرم و ساعت ها به حرفاشون فکر می کنم، و پشیمون میشم که چرا جوابی به اونها ندادم. کوچکترین حرف از طرف دیگران عصبی و ناراحتم می کنه؟ مشکل از منه یا دیگران؟ باید چکار کنم که یکم بی خیال تر بشم و دیگه حرف دیگران برام مهم نباشه، چطور رفتار کنم که دیگران موتجه بشند حرفاشون اذیتم می کنه و دیگه ادامه ندند؟ لطفا راهنماییم کنید.
3 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 24, 2017 توسط dr.shin حرفه ای (860 امتیاز)
با سلام، به نظر مشکل اصلی عدم اعتماد به نفس شما است. همین اعتماد به نفس پایین، شما رو نسبت به حرف ها و رفتار اطرافیان حساس کرده، و باعث شده که اونها رو توی ذهن خودتون بزرگ جلوه بدید و چون نمیتونید عکس العمل و یا پاسخی در مقابل اونها داشته باشید رفته رفته نسبت به همه افراد زندگیتون دل سرد بشید. اولین قدمی که باید بردارید بالا بردن عزت نفستون هست، توانایی هاتون رو بشناسید و مثبت فکر کردن رو تمرین کنید. مطمئنا بعد از مدتی متوجه می شید که حرف دیگران دیگه کوچکترین تأثیری روی شما نداره و باعث ناراحتیتون نمیشه، موفق باشید.
پاسخ داده شده دسامبر 24, 2017 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
با سلام
دوست عزیز اگر کوچکترین حرف از جانب دیگران شما را دچار تنش می کند مساله خود شما هستید و گاهی حساسیت ها به کودکی بر می گردد و شرایطی که شاید توجه افراطی خانواده ها وجود داشته است .در هر حال اینکه توانایی گفت و گو داشته باشید به جای رنجش  کنترل هیجان داشته باشید باید حتما مراجعه کنید .تا تکنیک های کنترل هیجان اموزش داده شود.
ضمن اینکه به هر حال تغییر برخی رفتارها سخت و منوط به مراجعه مستمر و داشتن صبر و اجرای تکنیک های درمانی است
در مورد برخورد با دیگران خود باید دید ایا واقعا رفتارهای انها ازاردهنده است یا خیر حساسیت شما بیشتر از حد است اگر مورد اول باشد به شما با تکنیک هایی ابراز وجود و جرات ورزی برای زدن حرف اموزش داده می شود ولی اگر مورد دوم باشد و مساله طوری باشد که هر فرد دیگری باشد ناراحت نشود درمان متفاوت خواهد شد . .به هر حال امیدوا رم  موفق باشید
پاسخ داده شده دسامبر 24, 2017 توسط حمید
گاهی اوقات زودرنجی ما نسبت به اعمال و رفتار دیگران برمی گرده به خود ما. واضح تر اینکه شاید حرف اطرافیان شما از نظر دیگری اصلا نارحت کننده نباشد، اما برای شما بسیار آزار دهنده باشد. شاید این کم طاقتی و زود رنجی ریشه در مشکلی درونی داره. بهترین روش برای دور کردن این افکار که تنها باعث آزرده شدن خود شما میشه، قرار گرفتن در شرایط روحی سازنده و داشتن افکار مثبت است. شما می تونید با یک مشاور و روانشناس فردی در ارتباط باشید و از بهترین خدمات و راهکارها برای رفع مشکلتون بهره مند بشید، قطعا مفید و کارساز خواهد بود.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,815 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,811 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 232 بازدید
1 پاسخ 177 بازدید
2 پاسخ 303 بازدید
3 پاسخ 276 بازدید
3 پاسخ 491 بازدید
1 پاسخ 209 بازدید
...