مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تربیت کودک ۳ ساله

60 بازدید
سوال شده مارس 28, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط نجفی
با سلام
دخترم سه ساله دارم که در میخواهد در کار دیگران دخالت کرده و هر حرفی که او میزند همان را انجام دهند. مثلا دائما به دیگران چه غریبه و چه آشنا میگوید این کار را نکن، اینجا نشین، این را نگو و یا نخور و برعکس. در خانه خیلی بیشتر است طوری که زمانی که من و پدرش میخواهیم صحبت کنیم با گریه و داد مانع میشود. زمانی که با کسی در حال گفت و گو هستم با صدای بلند مانع میشود یا در مورد جای نشستن یا خوردن هم باید طبق میل او رفتار کنم. عکس العمل مناسب با این رفتار چیست؟
با تشکر
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 29, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

 در این مواقع بهتر است از منزل خودتان شروع به ترمیم رفتار فرزندتان کنید اگر شما بخواهید در هر زمینه ای نظر او را اجرا کنید با مشکلات زیادی در آینده مواجهه خواهید شد . بهتر است در اول خودتان دقت کنید که مداوم در کارهای او این کار را بکن ، آن را انجام نده و... را تا جای که برای او خطری وجود ندارد از رفتارهای خودتان حذف کنید و در کنار ان مثلا وقتی دارید با پدرش صحبت می کنید و او با گریه و یا هرچیز از شما می خواهد که این کار را انجام ندهید و یا اینکه درخواست چیزی مثلا گرفتن کتاب را شما دارد و یا خوردن خوراکی و... بهتر است با آرامش و بدون داد زدن به او بگویید که مشغول حرف زدن هستید و بهتر است کمی صبر کند دقت کنید که بهتر است حتی اگر گریه کرد و یا جیغ زد شما هردویتان بدون توجه به او به مسیر گفت و گوی خود ادامه بدهید حتی زیرچشمی نیز به او توجه نکنید . در این مسیر نیاز است که صبور باشید و دقت لازم را انجام بدهید فرزند شما مسیر اشتباهی را برای جلب توجه در پیش گرفته است بهتر است در زمان های دیگر توجه لازم را به او بدهید و او را تشویق کنید اما در رفتارهایی به این شکل دادن توجه تنها باعث تقویت رفتار می شود به مرور او یاد خواهد گرفت که مسیر دیگری را برای رسیدن به خواسته ها و دریافت توجه باید دنبال کند.

البته برای بررسی دقیق تر سبک تربیتی خودتان و رفتارهای فرزندتان بهتر استب ه صورت حضوری به روانشناس کودکان مراجعه داشته باشید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354282

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,913 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 57 بازدید
سوال شده سپتامبر 4, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
0 پاسخ 83 بازدید
1 پاسخ 156 بازدید
سوال شده اوت 3, 2018 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 55 بازدید
سوال شده ژوئیه 21, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 115 بازدید
سوال شده می 6, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 181 بازدید
2 پاسخ 147 بازدید
1 پاسخ 81 بازدید
...