مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

وسواس فکری و افکار منفی

233 بازدید
سوال شده می 7, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
با سلام

دختر ده ساله دارم از اونجایی که امروزه شاهد کودک آزاری و ربوده شدن کودکان هستیم بالطبع همانند هر مادر دیگری این موضوع باعث نگرانی بنده شده و تصمیم گرفتم کودک مو از این موضوع آگاه کنم اما متاسفانه این آگهی پیامد بدی بدنبال داشته اینکه فرزندم مدام به همه اطرافیان مرد در خانواده و بیرون از خانواده مشکوک هستش و هر ارتباطی که در کودکی با مردهای فامیل یا آشنا داشته از قبیل بوس کردن قلقلک دادن و بغل کردن و غیره رو به این موضوع تامین میده که اون ها در گذشته اندام خصوصی من رو دیدن و یا دست زدن حتی بعضی مواقع این افکار در خصوص بازیگران مرد در تلویزیون هم به ذهنش خطوط می کنه و مدام این موضوع رو مطرح میگنه که یک نفر داره تو ذهنش بهش یادآوری میکنه که در گذشته فلانی بهت دست درازی کرده و حتی وقتی در برابر این افکار مقاومت میکنم اون شخص خیالی بهم می خنده و میگه بی خود مقاومت نکن ای الحال موضوع مهم تر اینکه از وقتی مشکلشو رو به من گفته من کلا بهم ریختم و زندگیم مختل شده و همش نگرانم که نکنه واقعا در کودکی آزار دیده و حالا داره یادآوری میکنه و ترس از اینکه این موضوع رو با روانشناسی به صورت حضوری مطرح کنم و روانشناس بخواد فکر من و تائید کنه به همم می ریزه خلاصه اینکه چند وقتیه آرامش از من و دخترم سلب شده و موضوع بکارت و آزار دیدن دخترمو اذیت میکنه لطفا راهنمایی بفرمائید
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 7, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

نگرانی شما قابل درک می باشئ اما بهتر است رد اول آرامش خودتان را حفظ کنید تا بتوانید به فرزندتان کمک کنید دقت کنید اضطراب شما می تواند باعث شود که او تشنج بیشتری را تجربه کند . بهتر است در این مواقع اطلاعات متناسب با سن کودک در اختیار او قرار داده شود و قبل از دادن اطلاعات به کودک میزان اطلاعات او را بپرسید تا بتوانید بهتر او را راهنمایی کنید .

دقت کنید که با نادیده گرفتن و ترس شما مشکل کودکتان برطرف نمی شود و نیاز است که به صورت حضوری او به همراه خودتان به روانشناس مراجعه کنید تا بررسی لازم صورت گیرد دقت کنید که اگر این اتفاق رخ داده باشد از نظر روحی می تواند تاثیرات منفی زیادی برای کودکتان داشته باشد و این موضوعی نیست که به مرور زمان فراموش شود و می تواند در آینده او نیز تاثیر داشته باشد و حتی اگر این موضوع تنها به دلیل ترس نیز ایجاد شده باشد بهتر است به علت تکرار مداوم و اینکه کودکتان شروع به مقابله با آن کرده است بررسی لازم شود.

در اینگونه کودک آزاری ها عموما پرده بکارت آسیبی نمی بیند و بیشتر به صورت لمس کردن بدن می باشد مگر در موارد حاد البته چون اگر این اتفاق رخ داده شده بود احتمال فهمیدن شما از علایم بدنی فرزندتان زیاد بوده است .

بهتر است فرزندتان را مجبور به بوسیدن ، بغل شدن و.. حتی به نزدیک ترین افراد نکنید و اجازه بدهید که اعتماد در او شکل بگیرد و اجازه بیان مشکلاتش را به شما داشته باشد اگر شما به علت نگرانی با اضطراب و یا ترس و یا دعوا با او برخورد کنید ممکن است او دیگر مایل به بیان مشکلاتش به شما نباشد.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-88422495

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,020 سوال

27,727 پاسخ

29,310 دیدگاه

2,711 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 515 بازدید
1 پاسخ 69 بازدید
1 پاسخ 84 بازدید
1 پاسخ 106 بازدید
1 پاسخ 69 بازدید
سوال شده فوریه 14, 2022 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
2 پاسخ 101 بازدید
سوال شده نوامبر 3, 2021 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
1 پاسخ 129 بازدید
سوال شده ژان 18, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 263 بازدید
سوال شده اوت 7, 2018 در مشاوره مذهبی توسط دل
0 پاسخ 109 بازدید
2 پاسخ 224 بازدید
سوال شده نوامبر 9, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط ....
...