مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

طلاق یا زندگی کردن

113 بازدید
سوال شده می 8, 2019 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط بی نام
با سلام من مدت 8 سال است ازدواج کردم سال پیش با شوهرم به مشکلی برخوردیم . جریانش خیلی مفصله. دختر خاله من به شوهرم درد و دل من رو گفته بود که آقایی که من قبلا با ایشون دوست بودم مدتی با من ارتباط چتی داشتیم و دختر خالم این موضوع رو به شوهرم گفت و شوهرم آبروی منو پیش خانوادش و خانواده خودم برد و به همه گفت که با این آقا رابطه داشته این همه سال . من خیلی تلاش کردم که بهش بفهمونم این سوتفاهم شده و هیچ جریان خاصی نبوده ولی خب ذهنش مسموم بود از طرفی هم من و بچمونو دوست داره ولی چون خانوادش فهمیدن خیلی بهش فشار آوردن که طلاق بگیر و خیلی حرفای دیگه حتی از من هم شکایت کرد به اتهام رابطه نامشروع ولی خودش لحظه آخر منصرف شد و گفت که مهلت میده که دوباره با هم زندگی کنیم ولی منو مجبور به بخشش مهریه ام کرد که البته 14 سکه بود . با این وجود تو این یکساله خیلی سعی کردم خودمو بهش ثابت کنم ولی فایده ای نداشته تا بحثی میشه همش ببه من تهمتای بد می زنه حرفای رکیک می زنه به من میگه تو جن..... ای من دارم بهت لطف می کنم که با هات زندگی می کنم و جلوی بچه همش میگه تو با مرد غریبه تو رابطه ای و این حرفا . منو خیلی عذاب میده و دوباره خودش پشیمون میشه و یه مدت رفتارش خوب میشه ولی می دونم که خانوادش خیلی بهش فشار میارن. و اصلا گفتن با زنت خونه ما نیا. من نگران پسرم هستم که تازه 4 ساله شده و خیلی چیزارو می فهمه و با این حرفایی که پدرش می زنه نمی دونم چه کنم منو جلوش بی ارزش می کنه و بد نشون میده . حتی بارها بهش پیشنهاد جدایی دادم میگم من که مهریه ام رو بخشیدم بریم جدا بشیم که هم منو عذاب ندی هم بچه و هم خودتو ولی میگه نه طلاقت نمیدم. نمی دونم چه کاری کنم از طرفی احساس می کنم که شوهرم می خواد تا هفت سالگی پسرم صبر کنه چون بارها تو بحثامون گفته و بعد جدا بشیم ولی من دیگه تحمل و کشش حرفا و بی احترامی هاشو ندارم. از طرفی هم فکر پسرم هستم . کا ش می شد یه راهنمایی بشم . در ضمن نمی زاره من مشاوره برم و خودشم تمایلی نداره و منو خیلی محدود کرده . تو برزخم ولی بیشتر تمایلم به جدایی هستش چون هم آبروی منو برده هم خانوادش دیگه نمی خوان با ما ارتباط داشته باشن و همسرم این موضوع عذابش میده. من چندد بار تلاش کردم که خانوادش ارتباط برقرار کنیم ولی اونا کاملا منو طرد کردن . تورو خدا راهنمایی کنین من چه کنم به نظر شما جدایی بهتر نیست برای هر سه ما ؟؟؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 8, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

احساسات شما قابل درک می باشد گاهی رفتارهای در زندگی مشترک می تواند معنای دیگری داشته باشد و باعث شود که اعتماد در زندگی مشترک مورد آسیب واقع شود . شما نیز با این رفتاری که انجام داده اید هرچند شاید از نظر خودتان خیانت نباشد اما به نظر می رسد کهجز خط قرمزهای زندگی مشترکتان از نظر همسرتان بوده است و البته دقت کنید که خیانت همیشه به معنای داشتن رابطه جنسی نیست و از دیدگاه افراد محدوده خیانت باهم فرق می کند.

این موضوع فشار زیادی را به همسرتان وارد کرده است هرچند به نظر می رسد که ایشان شما را دوست دارند اما این رابطه باعث می شود که ایشان به موضوعات زیادی شک کنند و دچار دلهره و اضطراب زیاد شوند پس بهتر است شما نیز شرایط روحی ایشان را درک کنید و سعی کنید علایق همسرتان را شناسایی کنید و سعی کنید به آنها توجه کنید تا بتوانید آرامش بیشتری در زندگی مشترکتان ایجاد کنید و با تعهد داشتن به زندگی مشترکتان و ثبات می توانید شرایط بهتری را ایجاد کنید .در اینگونه مواقع بهتر است خانواده ها در جریان قرار نگیرند تا اگر هردو فرد تصمیم به ادامه زندگی مشترک گرفتند فشارها و دیدگاهای خانواده تاثیر مخربی بر رابطه آنها نگذارد

بهتر است در اول آرامش خودتان را حفظ کنید و زمان مناسبی با همسرتان در این مورد صحبت کنید و مخصوصا در مورد فرزندتان و آسیب هایی که احتمال آن برای فرزندتان وجود دارد پس بهتر است در هنگام صحبت آرام باشید ، از توهین استفاده نکنی ، از احساسات و نگرانی در مورد فرزندتان صحبت کنید و هدف همسرتان را در مورد آینده زندگیتان جویا شوید . اگر ایشان می خواهند به زندگی مشترک ادامه بدهند نیاز است که هردویتان به یکدیگر فرصت بدهید و سعی کنید مشکلات زندگیتان را شناسایی کنید و در بهبود آنها گام بردارید . البته این موضوع با پیچیدگی های زیادی که دارد نیاز است که به صورت حضوری نیز به روانشناس مراجعه کنید در این مورد با همسرتان نیز صحبت کنید تا متوجه خطرات احتمالی برای زندگی مشترکتان و فرزندتان شوند . اگر تصمیم به ادامه زندگی دارید نیاز است که به سمت بهبود آن گام بردارید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22247100

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,273 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 1,217 بازدید
1 پاسخ 389 بازدید
2 پاسخ 183 بازدید
3 پاسخ 296 بازدید
0 پاسخ 238 بازدید
سوال شده Mar 25, 2020 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط محمد
0 پاسخ 250 بازدید
1 پاسخ 227 بازدید
1 پاسخ 381 بازدید
2 پاسخ 344 بازدید
1 پاسخ 1,545 بازدید
...