مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

راعنمایی درمورد از بین بردن ترس

277 بازدید
سوال شده می 9, 2019 در دوستی یا نامزدی توسط سارا
سلام خسته نباشید راهنمایی میخواستم راستش من یک نفر دوست دارم اونم منو دوست داره ولی چون مشکل لکنت زبان داره جرات نمیکنه بیاد خواستگاری هرچی هم بهش گفتم این موضوع برای خانواده من مهم نیست ولی بازم شرم میکنه ولی احساس میکنم ترس هم داره چون خیلی وقتا بهم میگه کاش الان کنارم بودی خسته شدم از تنهایی منم بهش میگم من دوست دارم باشی ولی شما نمیایی چقدر بگم برای منو خانوادم مهم نیست و از اینکه این مشکل داره بعصی مواقع میگه از زندگی خسته ام دیگه بریدم نمیخوام باشم میخواستم راهنماییم کنید چجور ترسش ازبین ببرم چجوری به زندگی امیدوارش کنم چجوری کاری کنم که دل و جرات پیدا کنه بیاد خواستگاری اخه خانواده خودمم دارن فشار روم میارن که اینکار درست نیست منم میدونم درست نیست ولی الان تنها کسی که برای زندگیم میخوام همین فرد خواهش میکنم راهنماییم کنید
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 9, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

دقت کنید برای لکنت هم ممکن است دلایل جسمی و هم روانی از جمله : اضطراب، نگرانی، تنش، فوبیا، فشارهای عصبی و... وجود داشته باشد . داشتن لکنت زبان می تواند باعث شود که اعتماد به نفس فرد کاهش یابد و به نظر می رسد که مشکل این آقا نیز کاهش اعتماد به نفس به علت لکنت زبان باشد چون این افراد ممکن است با واکنش های مختلفی از سمت دیگران مواجهه شده باشند که عملکرد آنها را کاهش داده است البته نیاز است به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا مشکل ایشان به صورت دقیق بررسی شود و در این مسیر به ایشان کمک شود خوشبختانه این موضوع با کمک خود فرد می تواند قابل درمان باشد .

شما نیز بهتر است شرایط ایشان را درک کنید و در این مسیر برای مراجعه به روانشناس به ایشان کمک کنید و بدون قضاوت در مورد این مشکلشان با ایشان همراه باشید دقت کنید که فشارهای زیاد و اضطراب می تواند باعث شود که لکنت بیشتر نمایان شود و اعتماد به نفس نیز بیشتر تحت تاثیر قرار گیرد.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354304

شاد باشید
دارای دیدگاه می 9, 2019 توسط سارا
ممنونم از پاسخگوییتان،بنظر شما مشکل ایشون با روانشناس حل میشه یا گفتار درمانی؟راستش میخوام کمکش کنم میترسم حرفم بد برداشت کنه خیال کنه دارم مسخرش میکنم. درصورتی که برای من مهم نیست این موضوع
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,812 پاسخ

29,373 دیدگاه

2,358 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 254 بازدید
سوال شده فوریه 3, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط یه بنده خدا
1 پاسخ 240 بازدید
سوال شده می 2, 2019 در زوج درمانی توسط ساغر
1 پاسخ 157 بازدید
سوال شده ژان 22, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط ونیز
1 پاسخ 110 بازدید
1 پاسخ 224 بازدید
سوال شده سپتامبر 2, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط لیلا
2 پاسخ 142 بازدید
2 پاسخ 1,518 بازدید
1 پاسخ 548 بازدید
2 پاسخ 408 بازدید
2 پاسخ 404 بازدید
...