مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عدم استجابت دعا

120 بازدید
سوال شده می 11, 2019 در مشاوره مذهبی توسط الهام
با سلام
من مدتهاست که هر چیزی از خدا درخواست میکنم نمیشه. اینکه میگم هر چیزی به معنای واقعی کلمه است.نمی دونم دیگه چقدر خودم راضی کنم که مصلحت و حکمت اینه که قطعا همینه. ولی خب یه جورایی حس میکنم خدا منو واقعا فراموش کرده یا  بدی و گناهان من چقدر می تونه زیاد باشه که اینهمه سال هر چی دعا میکنم در هر موردی و هر چیزی نمیشه که نمیشه! واقعا ناامیدم خیلییی حس بدی دارم. حس اینکه پیش خدا هیچ جایگاهی ندارم واقعا اذیتم میکنه. دیگه خسته شدم . همون یه ذره ایمانی هم که واسم مونده دارم از دستش میدم کمکم کنید . ممنون از شما
2 پاسخ
پاسخ داده شده می 11, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

احساسات شما قابل درک می باشد اما بهتر است دقت کنید که خداوند ابزارهایی از جمله تلاش و کوشش ، حافظه، هوش و.. را در اختیار انسان گذاشته است تا از آنها بهره بگیرد و در مسیر خواسته های درست خود گام بردارد و اینکه هرچیزی را به مصلحت خداوند ربط بدهید ممکن است از بی مسئولیتی  ما باشد و یا اینکه به اندازه کافی تلاش خود را اننجام نداده ایم ولی انتظار داریم خداوند برایمان اتفاق متفاوتی را رقم بزند . ما در اینجا اطلاع دقیقی از درخواست های شما از خداوند نداریم اما بهتر است خودتان نیز در مسیر رسیدن به خواسته هایتان شروع به گام برداشتن کنید تا خداوند نیز به شما کمک کند دقت کنید که خداوند بخاطر گناه چشم از بندگانش بر نمی دارد چون اگر به این گونه بود درهای توبه را باز نمی گذاشت .

بهتر است ما بپذیریم که با امکاناتی که خداوند در اختیارمان گذاشته است مسئول زندگی خود می باشیم و این بار مسئولیت را بپذیریم و دنبال معجزه نباشیم بله در این مسیر تلاش کنیم و از خداوند نیز بخواهیم که مسیر درست را پیش روی ما قرار بدهد .

البته بهتر است در این مسیر به صورت حضوری یا تلفنی با مشاوره دینی نیز صحبت داشته باشید تا بررسی بیشتری نسبتب ه مشکلات شما صورت گیرد.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22247100

شاد باشید
پاسخ داده شده می 19, 2019 توسط بی نام
با سلام خدمت شما دوست عزیز

شاخه های یک درخت را تصور کن لحظه به لحظه زندگی ما بر سر یک دو راهی هستم وقتی یک مسیر را انتخاب می کنیم فقط خدا می داند که در نهایت به کجا ختم می شود بنابراین باید از خدا بخواهیم که مسیر درست را به ما نشان بدهد که منجر به پشیمانی نشود ما روزی 17 رکعت نماز واجب می خوانیم که در آن ها 10 بار می گوییم اهدنا الصراط المستقیم یعنی خدایا ما را به راه راست هدایت کن . بنابر این اولا باید راضی باشیم به قضا و قدر الهی و ثانیا باید هرچه از او می خواهیم همراه با تقاضای مصلحت باشد مثلا می گوییم خدایا من نیاز به ازدواج دارم ولی عفت خودم را حفظ می کنم تو هم اگر مصلحت من است شرایط ازدواجم را فراهم و بهترین همسر را روزیم گردان.

دیگر اینکه باید شرایط دعا را رعایت کرد

و اینکه یکی از مواردی که خدا دعا را مستجاب نمی کند اینست که بنده اش را دوست دارد و می خواهد بیشتر صدایش را بشنود

موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,017 سوال

27,721 پاسخ

29,298 دیدگاه

2,709 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 85 بازدید
سوال شده Mar 4, 2020 در مشاوره مذهبی توسط اشكان
3 پاسخ 79 بازدید
سوال شده ژوئیه 6, 2023 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
2 پاسخ 72 بازدید
سوال شده می 25, 2023 در مشاوره مذهبی توسط طیلسان
1 پاسخ 122 بازدید
1 پاسخ 349 بازدید
سوال شده فوریه 20, 2023 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
2 پاسخ 399 بازدید
سوال شده ژان 8, 2023 در مشاوره مذهبی توسط فاطمه
3 پاسخ 117 بازدید
سوال شده اکتبر 30, 2022 در مشاوره مذهبی توسط فاطمه
1 پاسخ 227 بازدید
سوال شده ژوئیه 9, 2022 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
3 پاسخ 288 بازدید
سوال شده ژان 16, 2022 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
...