مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عصبانیت همسرم

87 بازدید
سوال شده می 12, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
با مشاوره آنلاین در خدمت شما هستیم
سلام خسته نباشید
من شوهرم خیلی عصبی،بداخلاق و بددهنه.۹ سال ازدواج کردم یه پسر ۵ ساله دارم...تو زندگیم آرامش ندارم حتی تو خونه خودم آرامش ندارم...به همه چی حساسه...الکی دادو فریاد میکنه..نمیشه باهاش حرف زد...همش فحش میده.یه چیزی ازش بخوام اصلا با روی خوش انجام نمیده،بدوبیراه میگه.خیلی خسته شدم.دلم برای آینده بچه م میسوزه...سعی میکنم کارایی نکنم که عصبانیتش بیشتر بشه ولی منم آدمم ظریفتم تاحدیه!! حال روحی خوبی ندارم...تو ظاهر شاید خوشحال باشم ولی تو باطن نه!!!نمیدونم چیکار کنم..بیشتر روزام گریه ست!! از زمین و زمان شاکیه!!! روز به روزم داره بدتر میشه..دیگه حرمت و احترامی بینمون نمونده..همش فحش میده...هراتفاقی هم بیفته میگه تقصیر توئه.من جرات ندارم تو خونهدچ خودم یه کم غر بزنم.. بچه مو دهوا کنم.،عصبانی تر میشه.بیشتر اوقات سکوت میکنم ولی یه مواقعی منم کنترلمو از دست میدم...چون واقعا تو این ۹ سال خسته م کرده.واسه مهمونی عزا عروسی هرچیزی باشه دعوا میگیره.کلا سرهرویزی آماده عصبانی شدن و فحش دادنه...شما بگید چیکار کنم؟؟ بعضی اوقات فکر میکنم فقط به خاطر بچمه که دارم این زندگی رو تحمل میکنم.خصوصیات خوبش خسیس نبودن و دست و دلبازیه..برای خرید خونه هیچی کم نمیذاره ولی وقتی مدام بدهنی میکنه و فحش میده اینا برام ارزش نداره چون تو خونه م آرامش ندارم..ببخشید طولانی شد..ممنوم میشم راهنماییم کنید
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 12, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

احساسات شما قابل درک می باشد اما بهتر است توجه کنید که افراد به دلایل مختلف ممکن است پرخاش گر و یا بد دهن باشند که یکی از این موارد نداشتن اعتماد به نفس لازم است یعنی فرد مخصوصا در جایی که احساس کند اعتماد به نفس او ممکن است زیر سوال برود با بددهنی و فریاد سعی می کند نشان بدهد حق با او است و از این طریق به صورت ناهشیار تایید مورد نظر را به دست می آورد . یا افرادی که راحل های حل مسئله را به درستی آموزش ندیده اند به همین خاطر با داد و فریاد سعی می کنید چیزهای را که می خواهند به دست بیاورند و...

برای این موضوع نیاز است که ایشان به صورت حضوری به روانشناس مراجعه داشته باشند تا بررسی لازم در مورد سبک شخصیتی ایشان نیز صورت گیرد و در صورت نیاز دوره های کنترل خشم را نیز بگذرانند و در کنار آن حتی اگر نیاز بود مدتی را دارو مصرف نیز کنند .

فشارهای روانی واردشده بر شما کاملا مشخص است اما بهتر است دقت کنید که اگر شما نیز بخواهید با فرزندتان با فریاد و یا کتک زدن ارتباط برقرار کنید این موضوع می تواند باعث شود که فرزند شما الگوی مناسب رفتاری نداشته باشد و او نیز برای بدست آوردن خواسته ها و یا بیان نیازهای خود از این راحل ها استفاده کند بهتر است سعی کنید در آرامش با او رفتار کنید تا در کنار داشتن یک الگوی نامناسب رفتاری (پدر)  یک الگوی مناسب رفتاری نیز داشته باشد . دقت کنید که کودکان به راحتی این رفتارها را آموزش می بنند و از آنها استفاده می کنند.

سعی کنید زمان مناسبی را برای صحبت با همسرتان انتخاب کنید زمانی که فرزندتان حضور نداشته باشد و نشان بدهید که تلاش های او را برای زندکی مشترکتان درک می کنید و در مورد رفتارهای اشتباه ایشان و تاثیر مخرب آن بر روی فرزندتان و زندگیتان با یکدیگر صحبت کنید دقت کنید که سعی کنید به یکباره با بیان تو همیشه بددهنی، همش فریاد میزنی ، ما رو درک نمیکنی و... به سراغ او نروید چون می تواند باعث شود که ایشان فکر کند که شما تلاش هایش برای زندگی مشترک را درک نمی کنید و می خواهید او را تحقیر کنید بلکه می توانید بگویید من فشارهای کاری و شرایط سختی را که تحمل می کنی درک می کنم و ازت ممنونم که بخاطر ما داری تلاش می کنی تا ایشان آمادگی بیشتری برای شنیدن بقیه صحبت های شما داشته باشند . سعی کنید از احساسات خود صحبت کنید وقتی تو با صدای بلند صحبت می کنی یا فریاد می زنی من احساس می کنم که ....

دقت کنید که بهتر است فرصت لازم را به ایشان نیز بدهید تا احساس خود را بیان کند . بهتر است در زمان عصبانیت همسرتان با او به ادامه بحث نپردازید چون نتیجه ای ندارد و ممکن است بحث بالا نیز برود و حرمت های بین شما بیشتر شکسته شود .

البته بهتر است برای بررسی دقیق به صورت حضوری به روانشناس مراجعه داشته باشید تا مشکلاتتان به صورت دقیق تر مورد بررسی قرار گیرد چون نیاز است بدانیم چه چیزی باعث می شود که خشم و پرخاش در همسرتان وجود داشته باشد و رفتارهای شما نیز مورد بررسی قرار گیرد .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-88472864

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,131 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 197 بازدید
3 پاسخ 347 بازدید
سوال شده دسامبر 23, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 189 بازدید
1 پاسخ 85 بازدید
سوال شده می 4, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
0 پاسخ 50 بازدید
سوال شده Mar 31, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
0 پاسخ 85 بازدید
سوال شده می 8, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 366 بازدید
1 پاسخ 100 بازدید
...