مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

نمیزارن برم سراغ رویاهام

347 بازدید
سوال شده می 12, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Amirreza
سلام

من امیرم     17 سالمه

من از بچگی دوست داشتم فوتبالیست شم          وقتی پنج شیش ساله بودم کلاس فوتبال رفتم

یازده دوازده ساله هم که بودم دو سه ماهی رفتم       از اون موقع تا الان دیگه نرفتنم  ،  یعنی پدر و مادرم سد راهم شدن ، فقط میگن درس بخون   هرکی درس نخونه بدبخت میشه    تو نمیتونی مثل بازیکنانی حرفه ای فوتبال بشی    تو باید بری دانشگاه    اگه اینطوری نشه مردم پشت سرمون حرف میزن    ولی من الان به این نتیجه رسیده ام که اگه دنبال رویاهام نرم ، اگه بهشون دست پیدا نکنم پس زندگی کردنم بیهوده س    ،    من ایمان دارم که وقتی خدا آرزویی در دل کسی میزاره ، قدرت و توان رسیدن بهش رو هم در وجود اون قرار داده      من سال بعد کنکور دارم   پدر و مادرم متقاعد نمیشن که من به دنبال فوتبالم برم   بیشتر از حرف های من به حرف های مردم اهمیت میدن   از حرف های که مردم پشت سرشون میزنن یا خواهند زد میترسن     من پنج سال از عمرم رو تو مدرسه هدر دادم ، دیگه نمی‌خوام بیشتر از این وقتم رو هدر بدم ، دوست دارم به کاری که علاقه دارم بپردازم ، دوست دارم دنبال رویاهام برم ، مشکل من پدر و مادرم هستن ، نسل سی سال پیش این حرفا تو گوششون نمیره ، درک نمیکنن ، چطوری متقاعدشون کنم؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 13, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

احساسات شما قابل درک می باشد اما بهتر است شما نیز نگرانی آنها را درک کنید تا بتوانید شرایط بهتری را تجربه کنید در اول دقت کنید که اگر شما تایم لازم را بر دروس خود بگذارید و از آنها بخواهید که در کنار درس خواندن این اجازه را برای حضور در کلاس فوتبال به شما بدهند امکان رسیدن به جواب برایتان بیشتر می شود . بهتر است دقت کنید که با توجه به سن شما و شرایط حساس سال تحصیلیتان بهتر است مدیریت لازم را داشته باشید تا در کنار رسیدن به علایق خود به دنبال تحصیلات و یک شغل مناسب نیز بروید تا بتوانید شرایط بهتری را برای رسیدن به آرزوهایتان ایجاد کنید شما حتی از طریق دانشگاه نیز می توانید به فوتبال خود ادامه بدهید و این دو مانع یکدیگر نیستند در دانشگاه نیز تیم های فوتبال و مسابقات وجود دارد که فرصت دیده شدن را به شما می تواند بدهد و در کنار آن در تایم های آزادتان در کلاس های خصوصی و... نیز می توانید شرکت کنید . به نظر می رسد که مشکل این است که نه شما و نه خانوادیتان حاضر نیستید این دو دیدگاه را در کنار یکدیگر نظاره کنید درصورتی که مشکلی برای هم ایجاد نمی کنند و شما می توانید با مدیریت لازم و تلاش به هردو توجه داشته باشید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354304

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,018 سوال

27,722 پاسخ

29,305 دیدگاه

2,199 کاربر

سوالات مشابه
4 پاسخ 1,168 بازدید
8 پاسخ 1,892 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 236 بازدید
1 پاسخ 348 بازدید
1 پاسخ 106 بازدید
سوال شده Mar 28, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
...