مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دفاع از خویش

96 بازدید
سوال شده می 14, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
با سلام.پسری چهار سال و سه ماه دارم.اگر در جمع بچه ها باشد و یکی او را بزند یا هول بده و حتی بکشه دنبال خودش،پسرم هیچ کاری در دفاع از خودش انجام نمیده.لطفا راهنمایی کنید چگونه او را متوجه کنم که باید از خود دفاع کنه.
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 14, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

نگرانی شما قابل درک می باشد اما بهتر است دقت کنید که این رفتار همیشگی و مداوم فرزندتان نیست و کودکان در سنین مختلف رفتارهای متفاوتی را استفاده می کنند شما با دادن اعماد به نفس، تربیت صحیح می توانید رفتار صحیح را به او در طول زمان آموزش بدهید . بهتر است در این مواقع به کودک خود نگوید که توام آن را بزن چون با این صحبت یک رفتار اشتباه را به کودکتان می گوید که تکرار کند که ممکن است کودکتان شروع به استفاده از آن در محیط های مختلف کند.

سعی کنید با بازی نقش ها یک سری آموزش ها را به او بدهید شما نقش فرزندتان را بازی کنید و به او بگوید نقش دوستش را بازی کنید و شما سعی کنید رفتار صحیح را در موقع دعوا انجام بدهید که محکم به او می گوید این رفتار تو اشتباه است و اگر این رفتار را کنید با تو بازی نمی کنم ، یا مثلا این عروسک مال من است و الان دوست ندارم آن را به تو بدهم شاید بعدا این کار را کردم و... از قصه نیز می توانید در این زمینه استفاده کنید تا بتوانید یک سری آموزش های صحیح را به کودکتان بدهید . رفتار صحیح مورد آموزش برای کودکتان در این مواقع ترک محیط، برخورد قاطعانه یا بی توجهی می باشد. احساست مختلف را به کودکان آموزش بدهید از جکله : خشم، حسادت، استرس، ناراحتی، تعجب، شادی و خوشحالی صحبت کنید آشنایی او با احساسات می تواند کمک کنند زیاد برای رفتار او باشد.

در سبک تربیتی خود نیز دقت داشته باشید که اعتماد به نفس و استقلال لازم را به فرزندتان بدهید خودتان ننشینید و به او بگوید کارهای شما را انجام بدهد ، حتی اگر نیاز به کمک او داشتید از کلماتی چون لطفا ، خواهش می کنم ، اگه وقت داری و... استفاده کنید تا او آموزش لازم را در این زمینه ببیند.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354282

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,143 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 87 بازدید
1 پاسخ 214 بازدید
1 پاسخ 217 بازدید
سوال شده می 22, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط سایدا
1 پاسخ 170 بازدید
سوال شده اوت 13, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 165 بازدید
0 پاسخ 54 بازدید
سوال شده نوامبر 3, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط خانم ترک
...