مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشکل حرف نزدن

145 بازدید
سوال شده می 14, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
سلام و خسته نباشی . من بزرگترین مشکلی که دارم اینه که نمیتونم حرف بزنم یعنی کم حرفم ، بعضی وقتا اصلانمیدونم که چی باید بگم . یا توی رابطه هیچی به ذهنم نمیاد ک بگم، بعضی جاها حتی خجالتی هم نمیشم ولی بازساکت میمونم . نمیدونم دیگه چیکار باید بکنم ، مقاله های روانشناسی هم خوندم توی اینترنت ولی افاقه نکرده ، لطفا راهنمایی کنید.
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 15, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

احساسات شما قابل درک می باشد اما نیاز است در اول بدانیم که چه چیز مانع این می شود که شما نتوانید صحبت کنید.

1. چند سالتان است؟

2. چند مدت است این مشکل را دارید ؟

3. در چه جمع هایی با این مشکل بیشتر مواجهه هستید؟

4. در چه جمع هایی احساس راحتی بیشتری دارید و بهتر صحبت می کنید ؟

5. چه تفکراتی قبل از صحبت کردن دارید؟

افراد به دلایل مختلف چون ترس از مورد تایید واقع نشدن ، نداشتن اعتماد به نفس لازم، نداشتن شناخت نسبت به اطرافیان خود ، پایین بودن اطلاعاتشان ، داشتن مشکلاتی در صحبت کردن چون گرفتن صدا و... از صحبت کردن در جمع خوداری می کنند و شناسایی دلیل مشکل کمک زیادی به رفع  آن می کند.

سعی کنید حتی وقتی صحبتی برای بیان کردن ندارید در جمع حضور پیدا کنید ، مباحث مختلف را برای خودتان توضیح بدهید مثلا مباحث درسی را تا بتوانید صدای خودتان را بشنوید ، قبل از حضور در جمع خاصی سعی کنید شناخت بیشتری از افراد حاضر در جمع بدست آورید تا در صورت نیاز بتوانید با انها هم صحبت شوید ، سعی کنید قبل از حضور در جمع جملاتی را که فکر می کنید نیاز است بیان کنید با خودتان مرور کنید، یک وجهه اشتراک پیدا کنید با افراد یا فردی در جمع و سعی کنید در مورد آن صحبت کنید مثلا صحبت در مورد رشته تحصیلی، کار و...

هرچه شناخت شما نسبت به خودتان و علایقتان بیشتر باشد و همچنین نسبت به مشکل و موقعیت و افرادی که بیشتر در کنار آنها این حالت ها را تجربه می کنید می تواند در بهبود عملکرد شما کمک کننده باشد. بهتر است برای بررسی دقیق به  صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید  تا بررسی دقیق تری در این زمینه صورت گیرد.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22685895

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,202 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 295 بازدید
4 پاسخ 795 بازدید
1 پاسخ 348 بازدید
1 پاسخ 71 بازدید
2 پاسخ 180 بازدید
3 پاسخ 521 بازدید
سوال شده ژوئیه 29, 2020 در قبل از ازدواج توسط نگار
1 پاسخ 823 بازدید
...