مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

جدا نشدن کودک 5 ساله از مادر

136 بازدید
سوال شده می 18, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
با عرض سلام و خسته نباشید

من یک کودک 5 ساله دارم و خودم شاغل هستم از 3 سالگی مهد کودک میرفت گاها با گریه ولی بعد از یک مدت خوب شد ولی بعد از حدود 2 سال با گریه های فراوان دیگر به مهد نرفت و من و پدرش به دخترم یک فرصت استراحت دادیم و گفتیم مثل بچه هایی که مدرسه میروند 3 ماه تابستان را استراحت کند و اول مهر ماه به پیش دبستانی برود و الان در حال استراحت پیش مادر خودم است  البته یک برادر با اختلاف سنی دو سال دارد که پسرم  تازه 1 ماه است به مهد میرود در حال حاضر مشکل اصلی این است که هرچه مادر من به دخترم اصرار میکند که یک بار شب پیش او بماند تحت هیچ شرایطی قبول نمیکند البته شرایط خاصی هم برای تنها ماندن پیش مادرم پیش نیامده که من مجبور باشم دخترم را شب تنها پیش مادرم بگذارم با این توضیحات یک دختر خاله هم سن خود دارد که او پیش مادرم میماند و این موضوع از نظر من باعث کاهش اعتماد به نفس دخترم شده ممنون میشم اگر منو راهنمایی کنید  البته یه احساس ناشناخته ای به من دست داره که میترسم اگر مهرماه هم به مدرسه نرود چه کار کنم ؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 18, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

در اول بهتر است دقت کنید که سبک شخصیتی کودکان نیز متفاوت می باشد و این موضوع باعث می شود که عملکرد آنه و سبک رفتاریشان متفاوت باشد بهتر است از اصرار در مورد این موضوع خوداری کنید و از مقایسه کردن او نیز بپرهیزید . گاهی افرادی که شاغل می باشند و نیاز است که فرزندشان را از کودکی در پیش اعضای خانواده و یا در مهد قرار بدهند و این موضوع می تواند بسته به نوع واکنش های شما و اطرافیان و تجربه ای که از مراقب خود دارد و سبک شخصیتی او با عملکرد متفاوت همراه باشد .

بهتر است سعی کنید تایمی را که در منزل حضور دارید به فرزندتان توجه بیشتری کنید با او بازی کنید ، قصه برای او بخوانید تا او متوجه شود که برای شما با ارزش است و اگر تایمی را شما حضور ندارد دوباره باز خواهید گشت وقتی او را به پیش مادربزرگ می گذارید به او بگوید چه زمانی به دنبال او می آید مثلا بگوید بعد از اینکه شما نهارتان را خوردید چیزی که برای کودک مشخص باشد چون آنها ساعت را به درستی نمی دانند و درک نمی کنند.  سعی کنید در قصه ها او را مشتارکت بدهید مثلا یک قصه از رفتن یک کودک به مهد بگوید و یا مثلا بازی های که بچه ها در مهد انجام می دهند و به او بگویید خب تو که تجربه رفتن ب مهد را داری حالا به بچه قصه ما کمک می کنی با دوستاش بازی کنه و یا مربیشو پیدا کنه و...

اگر فکر می کنید در کودکتان وابستگی زیادی به شما وجود دارد نیاز است که در مورد این موضوع به صورت دقیق تر مورد بررسی قرار گیرد.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354783

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,062 سوال

27,824 پاسخ

29,379 دیدگاه

2,516 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 161 بازدید
سوال شده ژوئیه 30, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 158 بازدید
سوال شده ژوئن 23, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 116 بازدید
سوال شده مارس 28, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 145 بازدید
0 پاسخ 203 بازدید
1 پاسخ 163 بازدید
سوال شده ژوئن 23, 2021 در دوستی یا نامزدی توسط Rostami1400 ممتاز (120 امتیاز)
2 پاسخ 112 بازدید
سوال شده نوامبر 4, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...