مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

کمبود اعتماد به نفس و عزت نفس

130 بازدید
سوال شده می 18, 2019 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط Delaram
نمیتونم هیچ کاریو انجام بدم . دیگران قبولم ندارن . همش کارایی رو میکنم که باعث پشیمونیم میشه . با اینکه دیگران میگن هوشم خوبه اما هرچقدر درس میخونم نمیتونم 20 بگیرم یعنی فکرم مدام مشغوله حتی حین درس خوندن . همش حسرت یکی از دوستامو میخورم که درساش همش بیسته و اخلاقشم عالیه و همه دوسش دارن . حسرت میخورم که چرا نمیتونم مثل اون باشم . خونوادم سرکوفت دوستمو بهم میزنم . هرچقدرم تصمیم میگیرم که بخونم نمیتونم یعنی همش با خودم میگم حالا وقت دارم ولی زمانم همیشه تموم میشه و من میمونمو نمرات و کارای زیبام . مدیریت زمانمم خیلی ضعیفه . دارم داغون میشم یعنی واقعا من نمیتونم مثل دوستم اونقد خانومو درسخونو مهربونو خوش اخلاق و ... باشم ؟ یعنی هوشم پایینه ؟ ( اما آخه مسایل درسیو زود میگیرم اما تمرین نمیکنم یعنی حوصله * درس خوندن ندارم) اما اون دوستم همش درحال خوندنه . چرا نمیتونم هیچ کاریو درست انجام بدم . گاهی اوقات فک میکنم حتی خدام قبولم نداره . تو رو خدا کمکم کنید.
2 پاسخ
پاسخ داده شده می 18, 2019 توسط بی نام
با سلام
مشکل شما چند تاست اولا خودت مقایسه می کنی ثانیا احتمالا کمال گرا هستی  خوب شما در نظر بگیرید فاکتور مقایسه و کمال گرایی می‌تونه شما را افسرده و مضطرب بکند و مو حل اهمال کاری در شما بشود و نتایج و عملکرد ضعیفی بدست آورید پیشنهاد من اینست شما زندگی خودت بکن همه انسانها شخصیت منحصر بفرد د دارند و خودشان باید باشند چه لزومی به مقایسه هست خانواده هم در اشتباه که شما را مقایسه می کند تمام این ها باعث افت عملکرد میشود ما قرار نیست بیست بیاریم ، هفده هم خوب مهم اینست متعادل زندگی کنیم و سلامت روح و جسم مان را حفظ کنیم
پاسخ داده شده می 18, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

احساسات شما قابل درک می باشد اما بهتر است زا مقایسه کردن خود با دیگران خوداری کنید چون این موضوع کمکی به بهوبد شرایط شما نمی کند بلکه تنها باعث می شود که اعتماد به نفستان کاهش یابد و نتوانید به درستی در مسیر درست گام بردارید هر فردی ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد . بهتر است نسبت به خودتان شناخت بیشتری کسب کنید ویژگی های منفی و مثبت خود را شناسایی کنید تا بتوانید عملکرد بهتری داشته باشید .

با توجه به شرایط شما نیا زاست که به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا در این مسیر شناخت به شما کمک شود تا بتوانید مسیر بهتری را طی کنید و با خانوادیتان نیز صحبت شود. گاهی متاسفانه والدین برای اینکه فرزندشان عملکرد بهتری داشته باشد بدون اطلاع از آسیب های آن شروع به مقایسه کردن او با افراد دیگر می کنند که این موضوع نه تنها کمکی به فرد مانند شما نمی کند بلکه مشکلات بیشتری نیز ایجاد می کند.

در این مسیر نیاز است با خودتان و خانوادیتان به صورت حضوری صحبت شود.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354790

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,056 سوال

27,816 پاسخ

29,376 دیدگاه

2,653 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 96 بازدید
1 پاسخ 112 بازدید
1 پاسخ 126 بازدید
1 پاسخ 62 بازدید
0 پاسخ 97 بازدید
2 پاسخ 172 بازدید
سوال شده ژان 2, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط ماهنور
1 پاسخ 60 بازدید
سوال شده ژوئیه 14, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط soul
1 پاسخ 60 بازدید
سوال شده فوریه 9, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط خسته
2 پاسخ 176 بازدید
...