مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

ازدواج فرزندان زنان سرپرست

70 بازدید
سوال شده می 28, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط زهره
سلام  من 24 سال هست که فرزند 26 و 29 ساله ام رو فقط با یکسان لباس بچه کوچک و بخشیدن مهریه و ارث پدر و دادن بدهی های شوهر  گذروندم واز صفر در سن پایین تمام تلاشم رو کردم و بزرگشان کردم دانشگاه رفتند و الان در حد مطلوب کمبودی احساس نمی کنند و خودم هم دانشگاه رفتم ومهندس شرکت و کارمند  و اعتبار و جایگاه اجتماعی خوبی دارم و در این جامعه معلوم الحال خودم و بچه هام رو سالم و کامل پشتیبانی  کردم اینها روگفتم که وجود سختیهایی که کشیدم بی اندازه و گويا ست  حالا دخترم با پسری آشنا شده که بیان خواستگاری ولی مادر پسر گفته چون من جداشدم و بچه ها تو دو محیط جدا بزرگ شدن پس اعتماد نمیکنه که پسرش  رو جایی بفرسته که حمایتی نداره و دخترم مگه جلو ازدواج و موقعیت های زندگی  من گرفته شده و تو مسببش هستی از دست این فرهنگ و قضاوت هیولا خیلی ناراحتم و چه پاسخی میتوانم به دخترم و خانواده پسر بدم لطفا کمکم کنید ممنون
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 28, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

احساسات شما قابل درک می باشد اما بهتر است دقت کنید که شما تمام تلاش خود را برای بزرگ کردن فرزندتان انجام داده اید . گاهی متاسفانه خانواده ها بدون تحقیق و صحبت از روی ظاهر در مورد افراد قضاوت می کنند دقت کنید که شما به عنوان یک فردبالغ اختیار زندگی خودتان را داشته اید و کسی نمی تواند در این مورد به شما بازخواستی کند.

اما در مورد دخترتان بهتر است شرایط عاطفی او را درک کنید اما دقت کنید که هر فردی که قرار است با دختر شما ازدواج کند نیاز است که رفتارها و باورهای دخترتان را بشناسد و او را تنها با خودش مقایسه کند نه بخاطر شما و خانواده او را مورد سرزنش قرار بدهند.

بهتر است در این مواقع سعی کنید اارمش خود را حفظ کنید و بیان کنید که شرایط روحی ایشان را درک می کنید اما از سرزنش کردن خودتان خوداری کنید چون درست است که آسیب های طلاق زیاد می باشد اما گاهی زندگی مشترک والدین برای فرزندان آسیب های بیشتری را به همراه دارد که ممکن است افراد از آنها صرف نظر کنند و آن را نادیده بگیرند.

در هرصورت خانواده این آقا و این آقا اجازه دخالت در زندگی شما را ندارند و باید به دختر شما با همین ویژگی و اخلاقیت و خانواده با احترام نگاه کنند و در صورت تمایل اقدام به خواستگاری کنند

بهتر است از دخترتان و آن آقا بخواهید که به صورت حضوری مشاوره پیش از ازدواج را دریافت کنند تا در این مسیر به آنها کمک شود.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354304

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,890 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 66 بازدید
سوال شده دسامبر 18, 2018 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 168 بازدید
1 پاسخ 86 بازدید
سوال شده اکتبر 17, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 171 بازدید
2 پاسخ 69 بازدید
سوال شده ژوئن 1, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 1,052 بازدید
6 پاسخ 1,085 بازدید
1 پاسخ 410 بازدید
...