مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

یاد همکلاسی قدیمی

188 بازدید
سوال شده ژوئیه 14, 2020 در زوج درمانی توسط نسرین
با سلام. من 10 ساله که ازدواج کردم و حاصل این ازدواج 3 فرزند است. من قبل از ازدواج فکر می کردم همه مردها خوش اخلاق و مهربونند چون پدرم و مرد هایی که می شناختم این طور بودند و با ادب. من در دانشگاه یک همکلاسی داشتم که پسر خیلی خوب و مودبی بود و با ایمان ولی کاری نداشت و من آن موقع شاغل بودم از همان روز های اول بهش علاقمند بودم ولی نمی دانم چرا نتوانستم به او بگویم شاید یک دلیلش هم این بود که او برای یک فرهنگ دیگر بود و من از یک فرهنگ دیگر .و هم اینکه او روزی از من برای یکی از همکلاسی ها خواستگاری کرد و من دیگه از او نا امید و عصبانی شدم. بعد از دانشگاه برای من بلا فاصله خواستگارانی آمد و من بدون تحقیق کافی از خانواده یکی از خواستگارانم به او جواب مثبت دادم و ازدواج کردیم. اوایل همه چیز خوب بود و من گذشته را فراموش کرده بودم تا اینکه بر اثر اذیت های خانواده شوهرم کم کم شوهرم بداخلاق و عصبی با من و خانواده ام شد   و فهمیدم او و خانواده اش آدم های بی ادب و کینه ای هستند مخصوصا شوهرم هر چه از دهانش می آید می گوید و اصلا مبادی آداب نیست و بد تر از او خانواده اش هستند. الان چند سالی است که به شدت از ازدواجم پشیمانم و مدام یاد آن همکلاسی مودب می افتم حتی چند بار در اینترنت درباره اش سرچ کرده ام وی هم اکنون استاد یار یک دانشگاه معتبر است همه اش با خودم فکر می کنم اگر با او ازدواج می کردم زندگی با فرهنگ تری داشتم و فرزندانم زندگی بهتری را تجربه می کردند حداقل پدر بد اخلاق که مدام توهین و فحش های رکیک بزند نداشتند بعضی وقتها از خدا قهر می کنم که چرا یک مرد خوش اخلاق و با ادب نصیبم نکرد و الان می بینم که پسرم هم تحت زور گویی های پدرش مثل او بد اخلاق شده است...از آینده ام نگرانم و اینکه آرزو می کنم کاش دوباره به دوران دانشجویی بر می گشتم و هر جور شده با او ازدواج می کردم مدتهاست که خوابش را هم می بینم ولی نمی توانم حتی در خواب حرفی بزنم البته همیشه نه گاهی اوقات. .راهنماییم کنید. ممنون
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 14, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام دوست عزیز. لطفا ظاهر زندگی دیگران رو با باطن زندگی خودتون مقایسه نکنید. شما فقط می بینید که ایشون استادیار شده ولی شاید بسیاری از جنبه های بد او رو نمی بینید. ضمن اینکه با فکر کردن به شخص دیگری غیر از همسرتون، زندگی شما و بخصوص فرزندان شما آسیب خواهند دید. پس اگر زندگی و فرزندان تون رو دوست دارید، بجای اینکه به شخص دیگه ای فکر کنید سعی کنید به خوبی های همسرتون فکر کنید. نیمه پر لیوان رو ببینید. مسلما همه جوانب ایشون بد نیست و مطمئن باشید برایند همسرتون از اون آقا بهتر هست. فقط یک اخلاق بد رو در ذهنتون پررنگ نکنید. حتما در کنار اینکه کمی پرخاشگر هستند، بسیار مرد قدرتمند و تکیه گاه خوبی هستند. حل مشکل بی ادبی و پرخاشگری کار سختی نیست و با صحبت یا با چند جلسه مشاوره حل میشه. با ایشون صحبت کنید و بگید که انتظارتون از زندگی چیه و بی ادبی چه تاثیراتی روی تربیت بچه ها داره.

از پیگیری کردن اون آقا کاملا دست بردارید و به بهتر شدن زندگی خودتون فکر کنید و تحقیق کنید.

به ایشون متعهد باشید و مطمئن باشید هیچ لذتی بالاتر از لذت تعهد نیست. حتی عشق...
دارای دیدگاه ژوئیه 14, 2020 توسط نسرین
ممنون از پاسختان
بله من زندگیم رو با همه سختی هاش دوست دارم وبهش متعهد هستم ولی نمی دانم چرا آن فرد به خواب من میاد؟ حتی وقت هایی که اصلا در فکرش نیستم.
دارای دیدگاه ژوئیه 14, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
"عشق خطای فاحش فرد در تمایز یک آدم معمولی از سایر آدم های معمولیه" این جمله از برنارد شاو کاملا برای موقعیت فعلی شما مناسبه. شما اشتباها در ذهنتون از اون همکلاسی تون، یک آدم ایده آل ساختید و در واقع به همکلاسیتون فکر نمیکنید بلکه دارید به اون شخصیت ساختگی ایده آل ذهنتون فکر میکنید. مطمئنا اگر چند روزی با اون آدم زندگی کنید متوجه بدیهای او خواهید شد. ولی این فرصت هرگز نصیب شما نمیشه. پس راهی ندارید جز اینکه او رو فراموش کنید و هرگز توی اینترنت یا هرجای دیگه ای دنبالش نگردید.
دارای دیدگاه ژوئیه 14, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
ضمنا خواب ها موضوعاتی هستند که در ناخودآگاه شما وجود دارند. حتی اگر مستقیما بهشون فکر نکنید. پس از مدتی که از فکر کردن در مورد اون آقا خودداری کنید، این خوابها هم از بین میرن.
پاسخ داده شده ژوئیه 14, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

قابل درک می باشد که این شرایط برای شما با آنچه تصور می کردید همخوانی ندارد و همین موضوع باعث می شود که شما با آنچه از زندگی مشترک تجربه می کنید فشارهای روحی بیشتری را داشته باشید اما در کنار این موراد دقت کنید که بازگشت به گذشته با از دست دادن زمان فعلی همراه می باشد و در این مسیر دقت کنید که نمی توان بر منبای ظاهر به تنهایی قضاوت کرد و در این مورد نیز در مورد همکلاسی سابقتان شما تجربه زندگی با ایشان را نداشته اید و تنها بر مبنای خیالپردازی های خودتان در این مورد تصوراتی دارید که ممکن است با واقعیت همخوانی زیادی نداشته باشد در کنار اینکه شما در دوران تحصیل امکان این برایتان وجود داشت که اگر این آقا به شما احساسی داشته باشند و یا تمایلی به ازدواج داشته باشند در این مورد با شما صحبت کنند .

در زمان فعلی دقت کنید که ذهن شما بخاطر فشارهای روحی که تجربه می کنید بر گذشته فکوس کرده است و شروع به خیالپردازی هایی کرده است که می تواند آسیب های بیشتری را برای زندگی شما به همراه داشته باشد در کنار اینکه هیچ کمکی به شماها نمی کند .

در این مسیر دقت کنید که بهتر است در کنار احترامی که برای همستران قائل هستید از ایشان بخواهید که هردویتان برای زوج درمانی اقدام کنید تا بتوانیم با بررسی شرایط هردوی شما وس بک رفتاری و شخصیتی در این مسیر به بهبود زندگی مشترکتان کمک کنیم .

در مورد خواب نیز وقتی شما در طول روز یک فرد را دنبال کنید و در ذهنتان همسرتان را با ایشان مقایسه کنید و همچنین در خیالپردازی و بازگشت و مرور خاطرات قرار داشته باشید این خواب دیدن ها می تواند یک روند طبیعی در واکنش ذهنی شما باشد .

در این مسیر بهتر است بجای حسرت گذشته را خوردن در زمان فعلی زندگی کنید و سعی کنید که با کمک همسرتان این مسیر زندگی مشترک را بازسازی کنید و نیاز است که بدانید همسرتان مسئول رفتارهای خانواده خود نمی باشد و اگر مشا مداوم بخواهید در مقابل ایشان در مورد خانوادیشان صحبت کنید امکان تلافی کردن و یا جبهه گیری زیاد می شود البته این توضیح به صورت کلی بود ولی نیاز است که شمکلات شما بررسی دقیق شود و سبک رفتاری و واکنش های هریک از شما بررسی شود و در صورت نیاز ما از ریز رفتارها برای اصلاح و بازسازی زندگی مشترک استفاده کنیم.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354783
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,577 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 85 بازدید
2 پاسخ 183 بازدید
1 پاسخ 204 بازدید
1 پاسخ 70 بازدید
سوال شده سپتامبر 25, 2023 در مشاوره تحصیلی توسط Cute_Pink ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 190 بازدید
2 پاسخ 464 بازدید
1 پاسخ 198 بازدید
1 پاسخ 241 بازدید
1 پاسخ 179 بازدید
سوال شده ژوئن 22, 2019 در زوج درمانی توسط بی نام
1 پاسخ 137 بازدید
سوال شده مارس 10, 2019 در زوج درمانی توسط Sevda
...