مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مخالفت خانواده دختر

81 بازدید
سوال شده اوت 31, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط فاطمه
سلام دختریم ۱۷ ساله چهارسال و نیمه با آقایی که شیش سال ازم بزرگتره دوستم قرار بود امسال ازدواج کنم ولی خانواده و طایفه من  شدیدا مخالف هستن دلیلشونم حرف مردمه اینکه مردم از اونا بد میگن و اینکه خیلیا از پدر ایشون خوششون نمیاد و میگن اونا در حد ما نیستن بی فرهنگن یا خیلی چیزایه دیگه
درضمن شهرمونم شهر کوچیکه همه تو سن کم ازدواج میکنن ۹۰ درصد همسنایه من متاهلن.همه تو شهرمون از دوستیه منو این اقا با خبرن در صورتیم که تموم کنبم کسی واسه ازدواج سمت من نمیاد.
من و ایشون هیچ مشکلی باهم نداریم تو این چند سالم کوچکترین خطایی از ایشون ندیدم.به نظرتون من چیکار کنم خانوادمو انتخاب کنم یا ایشونو.
تا به امروز هزار بار خاستم از ایشون جداشم بخاطر خانوادم ولی نتونستم شده از خانوادم جدا بمونم ولی از عشقم نه.
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 1, 2020 توسط ops
سلام
خانواده صلاح شمارو میدونن و قطعا میخوان که بهترین هارو تجربه کنید
بهتره از اونها کمک بخواهید و بهشون گوش کنید.
شک و سردرگمی های الان تون به پشیمونی های بعد ازدواج می ارزه
ازدواج خیلی مهمه و عشق به تنهایی نمیتونه ستون استوار زندگی مشترک باشه.هر دوی شما در سن نوجوانی هستید و تصمیمات شما بر پایه هیجاناته
نوجوان نگاه واقع گرایانه ای کامل نداره و فقط نیاز پیدا میکنه به همدم و بعد اون اصرار میکنه که شرایط باید مهیا بشن تا ما به هم برسیم و ازدواج
و وقتی متوجه تفاوتها (رفتارها و عقاید و تفکرات و...)میشن احساس پشیمانی شدیدی رو تجربه میکنن و همدیگر رو سرکوب میکنن و عشق اولیه از بین رفته و هر دو خواهان جدایی و زندگی فردی میشن و ازدواج رو به نگاه بدی میبینند زیرا تجربه تلخی از یک رابطه عاشقانه آن هم در نوجوانی زمانی که فکر فقط به سمت روابط عاشقانه و جنسی و لذت های جنسی محدود میشده دارد و شروع یک رابطه مجدد برای این فرد دلسرد و نا امید سخت تر میشه و بی میلی به شریک و همدم رو به ارمغان میاره.
ازدواج یکی از بزرگترین مراحل زندگی هر فرد بعد دوران تحصیلی هست و یک رابطه مجازی،چند بار ملاقات همدیگر و صحبت در مورد تفاوتها، علایق و...و حتی داشتن یک رابطه جنسی نمیتوانند پایه ریز یک زندگی ابدی و همیشگی باشند و این رابطه دوام چندانی ندارد و دچار لغزشهایی میشود.
وقتی هر دو وارد زندگی مشترک میشوند و گله میکنند از مواردی که در زمان عاشقی آنها را ندیده اند و اصلا توجهی هم به آنها نکردند.
برای ازدواج موفق،افراد باید به بلوغ جسمی،ذهنی،عاطفی،اقتصادی و مالی،جنسی و شناختی رسیده باشند و متاسفانه بلوغ جنسی ،جسمی و یک سری از فرهنگهای افراد و‌.. این موارد به تنهایی افراد را تشویق به ازدواج میکنند.
حتما دقت کافی بکنید توی تصمیمات مهم این چنینی و اینرو هم بدونید که زمان بیشتری برای شناخت از هم و شناخت خانواده ها،رسیدن به بلوغ کامل و خارج شدن از دوران هیجانات و عشقهای گذرا(نوجوانی)نیاز هست.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,032 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 232 بازدید
3 پاسخ 156 بازدید
سوال شده سپتامبر 28, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط امیرحسین
1 پاسخ 289 بازدید
3 پاسخ 117 بازدید
سوال شده Mar 27, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط n-p
1 پاسخ 94 بازدید
سوال شده اکتبر 23, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
2 پاسخ 286 بازدید
سوال شده سپتامبر 22, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Nikiii ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 98 بازدید
1 پاسخ 111 بازدید
...