مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

بحران روحی و افسردگی در نوجوان.

120 بازدید
سوال شده دسامبر 4, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بهار
سلام.من یه نوجوون پونزده سالم و دچار یه سری بحرانای روحی شدم که ترسناکن برام.اما بخاطر کوچیک بودنه شهرمون و اینکه نمیتونم یه روان شناس خوب اینجا پیدا کنم و بخاطر اوضاع کرونا حضوری نمیتونم مراجعه کنم به یه روان درمانگر...به نظرتون مشاور و روان شناس تلفنی هم خوب هستن؟میشه مشکلو تلفنی حل کرد؟
نکته * دوم اینکه من یه خرده میترسم از مراجعه به روان شناس...میترسم بگن افسردگیت جدیه و بعدش مجبورر شن بهم شوک بدن و هیچ وقت حالم بهتر نشه و از این جور فکرای منفی...من اجازه نمیدم غم و غصه منو بخوره افکار منفیو نادیده میگیرم و همیشه لبخند میزنم و تلاش میکنم حالم بهتر بشه.خیلی از جاها با تلاش خودم حالم بهتر شده و آروم شدم.
اما راستش هنوزم میترسم.میترسم کم بیارم و همینجوری حالم بد بمونه و بهتر نشه
به نظرتون تلاش کنم و افکار منفیو دور کنم حالم به مرور بهتر میشه دیگه؟
هعییی موندم چیکار کنم.
(الان حرفم کلا همین بود با ترسم از مراجعه به روان شناس چیکار کنم  ؟ و مشاوره تلفنی هم خوب هستش؟ )
خیلی حرف زدم ولی ببخشید یه مشکل دیگم هست و اون خونوادمه...میدونین چیه من با وجود این بحران های روحی همیشه سعی کردم روحیمو حفظ کنم.توی خونه و جلوی خوانوادمم خودمو شاد جلوه میدم. البته راجب مشکلات روحیم با مامانم حرف زدم و اون گفت کمکت میکنم بهتر بشی.
والا مامانم هرروز داره این دس اون دس میکنه و بهم میگه تو چیزیت نیست تلقین نکن..تلقیننننننننن کلمه ای که اینقد شنیدمش کهیر زدم.میگه تو چیزیت نیست حالت خوبه بابامم همینوو میگه میگه رو خودت عیب نزار تلقین نکن به خودت. منم یه چند روز خودمو غمگین نشون دادم و تو خودم بودم تا اونا بفهمن حالم خوب نیست و راضی شن من با یه روان شناس حرف بزنم.ولی اونا اصلا انگار حواسشون نبود من حالم خوب نیست میپرسدن چته چت شده چرا گرفته ای منم میگفتم هیچی ولی میخوام با یه روان شناس حرف بزنم.اینو که گفتم بابام چنان عصبی شدو چشاش گرد شد که انگار میخوام آدم بکشم.!خلاصه که من چند روز ناراحت جلوه دادم هرچند واقعنم ناراحت بودم و تظاهر نبود.ولی دیدم بعد چند روز اینا که اصلا توجه نمیکنن به من.خودمم حالم بد بود دیگه نتونستم به ناراحتیم ادامه بدم چون دیدم بخوام چند روز دیگم به ناراحتیم ادامه بدم و خیلی بهش توجه کنم مامان و بابا که اصلا حواسشون نیست خودم فقط حال خودمو بد تر میکنم.
الان دوباره روحیه * شادمو فعالش کردم و میخندم.اما چیزی ته وجودم آزارم میده و ناراحتم میکنه باعث میشه خیلی از زندگیم لذت نبرم.
(الان خلاصه * کلام من تو این بحث اینکه که به روحیه * شاد و لبخند زدنم ادامه بدم؟...یا احساسات منفیو خیلی بهشون توجه کنم و اجازه بدم منو بخورن واجازه بدم حالم بد بشه که پدرو مادرم بالاخره متوجهم بشن؟)
حالم خیلی نرمال نیستش...بهرحال ممنون اگه به سوالم جواب بدین(":
1 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 5, 2020 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

شما در اینجا در مورد مشکلات روحی که دارید صحبت نکردید و بیشتر از مکانیز دفاعی که دارید صحبت می کنید که حذف احساسات و شرایط روحیتان هست که یکی از این راحل ها شاد جلوه دادن خودتان هست در صورتی که واقعا از نظر روحی در شرایط خوبی نیستید .

دقت کنید که تلقین کردن و یا سعی در پس زدن افکار منفی در حقیقت می تواند خودش باعث تمرکز بیشتر شما براین موضوعات شود و در این مورد بهتر است که به کمک متخصص این مسیر را طی کنید .

افسردگی بیماری هست که بیشتر انسان ها حداقل یکبار در زندگی خود آن را تجربه می کنند و در شدت های مختلف وجود دارد و قرار نیست هر کسی که افسردگی دارد برای او شوک درمانی و حتی دارو درمانی تجویز شود و بسته به شرایط فرد در صورت نیاز روانشناس شما را به روان پزشک ارجاع می دهد تا دارو مصرف کنید و دارو نیز می تواند در دوز های پایین و مدت زمان مشخص باشد هرچند که بیشتر افسردگی ها مخصوصا در شرایط سنی شما با درمان های روانشناسی قابل برطرف شدن هست و بهتر است که از حدس زدن و بزرگنمایی خوداری کنید .

در این مسیر بله با توجه به شرایط محل زندگی شما و همچنین شرای طکرونا می توانید از مشاوره تلفنی استفاده کنید تا نتیجه گیری بهتری داشته باشید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354762
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,830 پاسخ

29,382 دیدگاه

2,835 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 76 بازدید
سوال شده ژان 7, 2019 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط هستی
1 پاسخ 102 بازدید
سوال شده نوامبر 14, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط 11244
1 پاسخ 107 بازدید
سوال شده می 18, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط 11244
1 پاسخ 225 بازدید
سوال شده مارس 3, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط Haniyeh76 ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 138 بازدید
2 پاسخ 273 بازدید
1 پاسخ 94 بازدید
1 پاسخ 188 بازدید
سوال شده ژان 22, 2019 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
...