مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تغییر رشته از انسانی به تجربی و از تجربی به انسانی بعد از کنکور

205 بازدید
سوال شده اکتبر 10, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط MAHLA
سلام من کلاس دهم هستم و رشته ام انسانیه
در برگه هدایت تحصیلی هم اولویتم با ریاضی و تجربی بود ولی بخاطر علاقه اومدم رشته انسانی. الان میخواستم بدونم بعد از کنکور اگر خواستم میتونم رشته ام رو عوض کنم‌برای تجربی ؟
یا اگر الان عوض کردم بعد از کنکور میتونم عوض کنم به انسانی؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 10, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

شما به دو دیپلم نیاز ندارید اگر تمایل به شرکت در کنکور تجربی و یا ریاضی هم دارید این مسیر بعد از دیپلم انسانی با شرایط زیر برای شما امکان پذیر می باشد.کلیه دانش آموزانی که در رشته انسانی فارغ التحصیل شده اند ، یعنی دارای مدرک دیپلم نظام جدید و یا دیپلم نظام قدیم و پیش دانشگاهی هستند می توانند در کنکور سراسری تجربی شرکت کنند. علاوه بر کنکور سراسری تجربی امکان ثبت نام و شرکت در گروه های آزمایشی ریاضی ، زبان و هنر را نیز دارند.

با توجه به آنکه سوابق تحصیلی در کنکور سراسری دارای تاثیر است ، داوطلبانی که دارای دیپلم انسانی هستند ، در صورت شرکت در کنکور تجربی یا ریاضی میزان اعمال سوابق تحصیلی برایشان متفاوت خواهد بود و فقط ضریب دروس عمومی و مشترک محاسبه خواهد شد.پس داوطلبان دارای مدرک دیپلم نظام جدید انسانی و همچنین داوطلبان دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی نظام قدیم انسانی ، می توانند در کنکور تجربی شرکت نمایند و علاوه بر کنکور تجربی امکان شرکت در گروه های آزمایشی شناور هنر و زبان را نیز دارند اما تاثیر سوابق تحصیلی این دسته از داوطلبان متفاوت خواهد بود زیرا دروس تخصصی رشته تجربی را مثل زیست شناسی ، شیمی و فیزیک را در دبیرستان نگذرانده اند و فقط مشمول اعمال سوابق تحصیلی دروس عمومی خواهند بود.

شما با دیپلم های انسانی، ریاضی، تجربی می تواند در کنکور هرکدام از این موراد با توجه به شرایط بالا شرکت کنید اما اگر می خواهید کنکور تجربی بدهید و هدف شما رشته های تجربی هست بهتر است در همین زمان تصمیم گیری کنید چون در سال یازدهم (بازهم با مدرسه صحبت کنید) امکان تغییر رشته به تجربی وجود دارد و بهتر است اگر سردرگم در تصمیم گیری هستید با مشاور تحصیلی برای بررسی شرایط درسی، علایق، استعداد، اهداف صحبت کنید تا با شناخت بهتر خود در این مسیر پیش بروید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,830 پاسخ

29,382 دیدگاه

2,271 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 429 بازدید
1 پاسخ 220 بازدید
1 پاسخ 256 بازدید
سوال شده می 3, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
1 پاسخ 301 بازدید
سوال شده مارس 26, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
1 پاسخ 228 بازدید
سوال شده سپتامبر 29, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط Anonymous
0 پاسخ 186 بازدید
سوال شده فوریه 11, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
1 پاسخ 171 بازدید
سوال شده سپتامبر 4, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط فرناز
1 پاسخ 295 بازدید
سوال شده Mar 22, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
2 پاسخ 695 بازدید
سوال شده نوامبر 7, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط نرگس
...