مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

اگر میدونید راهش چیه چیکار باید بکنم لطفا کمک کنی راهنمایی کوچیک هم نیازه

391 بازدید
سوال شده Mar 16, 2022 در مشاوره مذهبی توسط پریسا
ویرایش شده Mar 16, 2022
سلام من مادر بزرگم سکته کرده و حالش خیلی بده من قبلا وسواس فکری داشتم ب مرور بیشتر شد الان که مادر بزرگم اینجور شده واقعا ارامش ندارم ارومم ارومم یهو یادش میوفتم اصا کنترل افکارم از دسم خارج میشه همینجور تصویر بقیه * خانوادم جلو چشمم میاد ک اینجورن خدایی نکرده و همش خودمو سرزنش میکنم ک چرا همچین چیزی توی ذهنم میاد جوری بهم فشار اومد ک خودمو اینجور نفرین کردم بعدش توبه کردم نمیدونم حالا نفرینه گذشت ازم یا از هرکی ک یهو میاد توی سرم یانه
ممنون
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 16, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

دقت کنید که شما بارها به شکل های مختلف این مشکل را بیان کرده اید و به شما نیز بیان شده است که نیاز است که شما حتما برای درمان مراجعه کنید چون وسواس می تواند به شکل های مختلف خود را نشان بدهد.

اگر می خواهید کمتر به آن فکر کنید، بیشتر به آن فکر کنید.» شما نه می توانید از این افکار وسواسی فرار کنید و نه می توانید مانع احساس اضطراب و ترس ناشی از آن ها شوید. ترس نیز در ذهن زاده می شود و برای غلبه بر آن بسیار اهمیت دارد که بپذیرید هیچ راه فراری نیست و باید با آن مواجه شوید.

راه کار دوم پیدا کردن دلیل ایجاد افکار وسواسی در شماست. ریشه فکر وسواسی اضطراب درونی است و اضطراب درونی هم ناشی از تعارضات دورنی است و تا زمانی که تعارضات درونی خود را درمان نکنید وسواس فکری شما از بین نخواهد رفت.

معمولا اکثر افراد برای مشکلات خود، به دنبال راه حل های ساده، سریع و آسان می گردند. با اینکه همه * بیماران مبتلا به وسواس دوست دارند یک راهکار جادویی پیدا کنند تا علائم شان را به سرعت از بین ببرد، اما متاسفانه چنین روشی وجود ندارد.

دارو درمانی اگرچه می تواند مفید و کمک کننده باشد، اما به تنهایی کافی نیست. به طور کلی می توان گفت دارو 30 الی 70 درصد نشانه های وسواس شما را کاهش می دهد که خیلی خوب است، اما کافی نیست. افراد معدودی هستند که فقط با مصرف دارو کاملا خوب می شوند.

در این مسیر حتی اگر دارو درمانی کمک کننده باشد بازهم بهتر است با روان درمانی همراه باشد چون به تنهایی جوابگو نیست.

بهتر است که مسیر درمان خود را شروع کنید.
دارای دیدگاه Mar 16, 2022 توسط بی نام
ینی دیگه نباید این سوالو بپرسم؟ معمولا اینو میپرسم که اگر کسایی که شبیه من هستن پیامو بخونن و جواب بدن اخه پیامای قبلیو لغو کردم و کلا پاک شدن
دارای دیدگاه Mar 16, 2022 توسط بی نام
شاید من چند بار سوالیو بپرسم ولی حتما جز اینجا به جای دیگه ای این سوالو نمیتونم بیان کنم و با بیان سوالم اروم میشم اگر نباید دوباره بنویسم بگید که دیگه ننویسم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,834 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 304 بازدید
1 پاسخ 229 بازدید
سوال شده ژوئیه 6, 2021 در اعتیاد و درمان ها توسط بی نام
1 پاسخ 189 بازدید
1 پاسخ 133 بازدید
1 پاسخ 298 بازدید
0 پاسخ 86 بازدید
سوال شده Mar 5, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 69 بازدید
سوال شده اوت 4, 2021 در دوستی یا نامزدی توسط سها ممتاز (120 امتیاز)
8 پاسخ 2,041 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...