مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دخترم مدام میگه فقط باید منو دوست داشته باشید و کس دیگه ایی رو دوست نداشته باشید.

288 بازدید
سوال شده مارس 11, 2023 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
با سلام. دخترم ۴ ساله هست و تک فرزند هستش و من و خانمم هردو کارمند هستیم  و مدام به من و خانمم میگه فقط باید منو دوست داشته باشی و کس دیگه ایی رو هم دوست نداشته باشید حتی کار به جایی رسیده که در منزل خانمم نمی تونه به من ابراز علاقه کنه و میگه تو بابا رو بیشتر از من دوست داری و من رو دوست نداری و میزنه زیر گریه.به بچه های کوچیک تر از خودش در صورت ابراز علاقه ما حسودی میکنه.لطفا راهنمایی کنید چیکار کنیم؟
دارای دیدگاه مارس 11, 2023 توسط بی نام
سلام این یک روند طبیعی در رشد عاطفی و جنسی کودکان هست که به والد غیر همجنس خودشون حساس میشن،مثلا دختر به پدر خود حساس می‌شود و از توجه مادر به پدر ناراحت میشود و پسر به مادر حساس می‌شود و از ابراز عشق و علاقه پدر به مادر ناراحت میشود زیرا سوگیری گرایش جنسی درحال انجام است و این یک روند طبیعی در رشد است حتی اگر کودک سعی کرد خود را همانند والد همجنس خود کند هم روند نرمالی است زیرا میخواهد خود را شبیه آن والدی کند که والد جنس مخالفش به او علاقه دارد.
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 11, 2023 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

حساسیت کودکان به دوست داشته شدن توسط والدین و کسب توجه آنها یک امر طبیعی است تا زمانی که با بهم ریختگی روحی برای خودش و یا حساسیت های افراطی همراه نباشد.

به مرور کودک متوجه می شود که دوست داشتن تنها در روابط دونفره نیست و می تواند وسعت بیشتری داشته باشد.

اما با توجه به واکنش های فرزندتان بهتر است یک متخصص روانشناس کودک با او صحبت کند تا با کمک بازی و قصه کمک شود او بتواند در شرایط روحی بهتری مسیر رشدی خود را طی کند.

شماها نیز بهتر است به او بیان کنید دوستش دارید در کنار اینکه همسرتان را نیز دوست دارید و در زمان های که در منزل هستید برای بودن با او وقت بگذارید و به او توجه داشته باشید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354282
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,830 پاسخ

29,382 دیدگاه

2,510 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 599 بازدید
8 پاسخ 2,048 بازدید
سوال شده اکتبر 16, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
...