مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

برای اینکه به اون حد از پختگی برسیم که بتونیم به دیگران مشاوره بدیم چیکار کنیم؟

418 بازدید
سوال شده ژوئن 9, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام

البته بجز تجربه رو میگم 

نوجونم indecision

3 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 9, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام
رشته تحصیلی و سنتون رو بفرمایید لطفا.
ضمنا آقا هستید یا خانم
دارای دیدگاه ژوئن 9, 2020 توسط بی نام
خانم
14سالمه
اما دوست دارم واقعا رفتارم تقریبا بدون غلط باشه
خیلی دوست دارم مشاوره بدم
پاسخ داده شده ژوئن 9, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
خب عزیزم باید بدونی که رفتار عاری از اشتباه با مشاوره دادن کاملا فرق داره.
مشاوره دادن از عهده * مشاور برمیاد.
کسی که در دانشگاه رشته های مرتبط رو گذرانده باشه و ضمن داشتن تجربه عملی فراوان، مطالعات بسیار گسترده ای هم داشته باشه.تقریبا از نظریات، پژوهش ها و مسائل روز رو مطلع هست و توان تجزیه و تحلیل بالایی داره.برخورد مناسب با سایرین با توجه به تیپ شخصیتی و نیاز افراد، و برخورداری از حس انسان دوستی، ضمنا تسلط توامان منطق و احساسات بر تصمیم گیری ها.پس متوجه شدید که باید تحصیلات مرتبط و عالیه داشته باشید.


اما برای داشتن رفتار درست  و ضریب خطای کم، شما میتونید از خانواده مشورت بگیرید، مطالعه کنید، خودشناسی بسیار مهم هست، اینکه نقاط قوت و ضعف خود رو بدونید، درواقع برای رفتار صحیح  مهمترین کار خودشناسی صحیح هست.
البته رفتار هیچ فردی بی نقص نیست و عواملی مثل وراثت، فرهنگ، سطح سواد و جنسیت هم تاثیر داره.


پس متوجه شدید که این دو امر کاملاً مجزا هستند.

با توکل به خدا موفق باشید
پاسخ داده شده ژوئن 10, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
باسلام. من روانشناس نیستم و صرفا نظرمو میگم.

مطمئنا اولین نکته اینه که خودت اول درست باشی. بارها دیدم روانشناسان یا مشاورانی که خودشون در زندگی مشکل دارن. یا پزشکانی که سیگار میکشند. یا مربیان ورزشی که چاق هستند. پس اگر زمانی خودت مشکل داشتی سعی کن اول مشکل خودتو حل کنی قبل از اینکه به مشکل دیگران بپردازی. با درست بودن خودت تقریبا نصف راه رو طی کردی.

مدرک دانشگاهی داشتن خوبه ولی لازم نیست و مسلما بهیچ وجه کافی هم نیست. ضمن اینکه گرفتن مدرک در شرایط فعلی خیلی راحته. میشه در کوتاه ترین زمان و خیلی راحت مدرک گرفت. بنابراین هر کسی مدرک روانشناسی داشته باشه روانشناس نیست. شما انشالله به سن دانشگاه رسیدی میتونی این رشته رو انتخاب کنی.

در همین سایت دیدم کسانی که نه تنها هیچ تحصیلات مربوطه ندارن که حتی هیچ مطالعه ای هم ظاهرا ندارن و فکر میکنن مشاوره یه مسئله استعداد ذاتی هست. و همینجور بی مهابا مشاوره میدن و ترسی ندارن از اینکه ممکنه اشتباهشون به قیمت خراب شدن روحیه و یا زندگی یک نفر تموم بشه. از خدا هم ترسی ندارن.

من خودم تحصیلات روانشناسی ندارم ولی تجربه و مطالعه فراوانی داشتم در این زمینه و بخاطر علاقه ای که دارم در این سایت و سایتهای مشابه و گاهی حضوری مشاوره میدم. ولی بازهم به خودم اجازه نمیدم که خودم رو روانشناس خطاب کنم و همیشه در ابتدای پاسخ ها جمله "من روانشناس نیستم" رو مینویسم.

مواردی که دوست عزیزمون فرمودن رو در نظر بگیرید. داشتن قدرت تجزیه و تحلیل و همچنین تعادل بین احساس و منطق و آگاهی از مطالعات و مقالات روز، از مهمترین مواردی هستن که باید در خودتون تقویت کنید.

دقت کنید که: هر مشاوری باید دارای رفتار عاری از اشتباه باشه ولی هر کسی دارای رفتار عاری از اشتباه هست مشاور نیست.
دارای دیدگاه ژوئن 10, 2020 توسط بی نام
بله
از هردو سپاسگزارم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,065 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,317 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 275 بازدید
2 پاسخ 301 بازدید
...