مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تنفر از خود بابت تمسخر خانواده

166 بازدید
سوال شده ژوئیه 7, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام من یه دختر ۱۵ سالم که از بچگی خونوادش بابت هر چیز کوچیکی مسخرش کردن با این حال من هیچوقت مشکل درسی نداشتم و همیشه نمره هام ۲۰ بود و از نظر اجتماعیم مشکلی نداشتم و همیشه دورم شلوغ بوده و اون کسی بودم که توی جمع همه رو میخندوند و همه با خودشون حسرت میخوردن که چقدر شاده ولی وقتی با خودم تنهام احساس پوچی میکنم پشت اون ماسک شادی که تو این دوران زده بودم از خودم متنفرم و همیشه به کسایی که اعتماد به نفس بالایی داشتن و خودشونو بهترین میدونستن غبطه میخوردم ولی در عین حال درک نمیکردم که چجوری یه ادم پر از صفات بد انقدر از خودش خوشش میاد حالا هم واقعا حالم بده و نمیدونستم مشکلمو به کی بگم که قضاوتم نکنه من فقط میخوام یه کم از خودم خوشم بیاد دلم میخواد به آینه که نگاه میکنم از ادمی که اونجا میبینم متنفر نباشم مشکل من اینجاست که میدونم تمام این مسخره کردنایی که از بچگی پیش اومده درست نبوده و من بهتر از اون چیزاییم که خونوادم بهم میگفتن ولی راستش یه جورایی انگار تو این سال ها باورم شده و خیلی سخته که این افکار و احساسات منفی راجب خودمو دور بندازم میشه لطفا کمکم کنید
3 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 7, 2020 توسط Prds
من چند سال قبل از صدای خودم نفرت داشتم!  یعنی وقتی یه جمله رو میگفتم بعدش تو ذهنم صدامو مسخره میکردم و حرص میخوردم!  ولی همون موقع تصمیم گرفتم این حسو نابود کنم و شروع کردم به ضبط کردن صدام و بارها و بارها گوش دادنش و این شد که الان حتی مطمئنم که اگه برم تست گویندگی رادیو بدم قبولم میکنن درحالی که صدام هیچ تفاوتی با چند سال قبل نداره! در مورد اعتماد به نفس همه چیز فقط توی ذهنت اتفاق میوفته!  بدون اینکه به محیط وابسته باشه! پس فقط سعی کن خودتو کاملتر بشناسی و حتی هراز گاهی درمورد خودت با خودت حرف بزن!  گاهی جلوی آینه وایسا و خودت رو سخنران یه مراسم بزرگ تصور کن و جملات مثبت بگو کاملا مثه یه سخنران!  انگار اصلا جمعیتو میبینی! .. نذار نظر مزخرف دیگران روت اثر بذاره.
دارای دیدگاه ژوئیه 7, 2020 توسط امیرمحمد
مای گاد،شما چه اراده قوی دارید واقعا قابل تشویقه،خوشم اومد
منم خیلی خودمو قبول ندارم تا حدی که  خودمو خیلی بی ارزش میدونم و لایق چیزای خوب نمیدونم خودم رو،دارم دیگه بدبخت میشم،ولی این حرفهای  شما(prds)واقعا منرو متاثر کرد و یکم به خودم اومدم.در حالی که همیشه ازم تعریف بوده توی هر مسئله ای مخصوصا هنرم،و همه چی درس و ظاهر و اخلاق اما من باز هم خجالت میکشیدم و خیلی بد ضربه هایی خوردم.الان هم که ۱۹ سالمه و مشکل بزرکیرو دارم،اونم اینه که اعتماد بنفسم پایینه و پدر و مادرم هم چیزی از تربیت یه نوجوان نمیدونن،به پایین ترین و بی کیفیت ترین شیوه تربیتم کردند و بد تقریبا بارم اوردن.امیدوارم که از همین روزا تغییرات اساسی کنم،چون دیدم شما تونستید،پس منم میتونم.منم از صدام یکم ناراضیم اما باید بپذیرمش.باید خود آگاهیامو بشناسم و بدونم،باید خودمو باور و قبول کنم
من ازتون ممنونم(prds)
دارای دیدگاه ژوئیه 7, 2020 توسط Prds
خواهش میکنم.  آدم فقط باید بپذیره که میتونه و اونوقته که همه چی خودبخود درست میشه
دارای دیدگاه ژوئیه 7, 2020 توسط امیرمحمد
بازم تشکر،امیدوارم با همین اراده تون توی زندگی موفق بشید.
همیشه عالی باشید
پاسخ داده شده ژوئیه 7, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

عزت نفس انسان به مرور و در طی سالهای زندگی شکل می گیرد و اطرافیان نیز می توانند در آن تاثیر زیادی داشته باشند مخصوصا والدین که برای کودک نقش های محوری زندگی را دارند اما عزیزم دقت داشته باشد که شما دیگر یک کودک نیستی و به عنوان یک نوجوان می توانی از دیدگاه بیرونی به خودت نگاه کنی و ویژگی های مثبت و منفی خود را بنویسی و برای بهبود ویژگی های مثبت و ارتقای آنها و یا بررسی ویژگی های منفی و انتقال آن به ویژگی های مثبت زندگی تلاش کنی .

اینکه رفتارهای خانواده اشتباه بوده است در آن شکی وجود ندارد اما این به معنای دوست نداشتن شما نمی باشد گاهی والدین بجای اینکه از تشویق استفاده کنند سعی می کنند که با تحقیر کردن به فرزندشان کمک کنند که متوجه اشتباه بودن مسیر خود شود و یا پیشرفت کنند هرچند که این دیدگاه اشتباهی می باشد که حتی در صورت پیشرفت و فهمیدن اشتباه از سمت فرد آسیب های روحی دیگری را به همراه دارد اما این معنای ناآگاهی آنها را می دهد پس بهتر است از قضاوت کردن خودتان خوداری کنی .

بهتر است در این مسیر برای بهبود شرایط روحی خودت و کمک گرفتن برای شناخت بهتر خودت و بازسازی عزت نفس چند جلسه شناخت درمانی را دریافت کنی تا بتوانیم به شما کمک کنیم تا در مسیر رشدی خود در کنار کسب موفقیت شرایط روحی و آرامش بیشتری را تجربه کنید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354304
پاسخ داده شده ژوئیه 7, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام
در این که رفتار خانواده و برخوردشان اشتباه بوده شکی نیست اما حالا اون چه که فعلا شما رو نجات میده تغییر طرز فکرتون هست.
۱- شما سالمید
۲- تحصیل کرده اید و با سواد
۳- خلاقید
۴- خودتون رو سانسور نمیکنید
۵- خودتون رو میشناسید که این از همه مهمتره
۶- با خودتون تعارف ندارید و واقع نگرید
۷- مثل افراد بی فکر از کنار مشکلاتتون نمی‌گذرید
۸- ارتباط اجتماعی قوی دارید که خیلی ها ندارند
۹- از همه مهتر صداقت دارید
اما چیزهایی که باید در شما تغییر کنه
۱- حسرت بقیه رو نخورید چون توی زندگی اونا نیستید و دقیقا اونها هم حسرت شمارو می‌خورند ضمنا همه مشکل دارند فقط نوعش فرق داره
۲- شما اعتماد به نفس دارید اما باورش ندارید
۳- شما پر از استعدادی اما خودت رو باور نداری
۴- خودت رو باور کن , به خودت اعتماد کن
۵- هر از گاهی برای تشکر از خودت هدیه بخر
۶-برای خودت وقت بگذار، به خودت برس
۷- آدمی که خودش رو دوست نداشته باشه نمیتونه دیگران رو از اعماق وجود دوست داشته باشه
۸- اهنگ های زیبا گوش بده و بدون که همش خطاب به تو هست
موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,754 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 35 بازدید
سوال شده ژوئن 29, 2023 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 145 بازدید
سوال شده ژان 12, 2023 در قبل از ازدواج توسط بی نام
2 پاسخ 123 بازدید
سوال شده مارس 7, 2022 در مشاوره مذهبی توسط امیر
0 پاسخ 65 بازدید
سوال شده مارس 7, 2022 در مشاوره مذهبی توسط امیر
3 پاسخ 155 بازدید
سوال شده فوریه 26, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
7 پاسخ 1,270 بازدید
سوال شده فوریه 7, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Tafazo حرفه ای (240 امتیاز)
3 پاسخ 662 بازدید
سوال شده دسامبر 25, 2017 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط ساشا
0 پاسخ 115 بازدید
سوال شده مارس 8, 2022 در مشاوره آنلاین طلاق رایگان توسط رسولی ممتاز (120 امتیاز)
...