مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

جواب دخالت مادرشوهر در دوران نامزدی (عقد نه)

390 بازدید
سوال شده اکتبر 12, 2020 در قبل از ازدواج توسط Zahra حرفه ای (780 امتیاز)
جواب دخالت خونواده شوهر تو زندگیو چجوری باید داد که هم بهش بر نخوره هم ناراحت نشه:|

خسته شدم دیگه :|
3 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 12, 2020 توسط Peđяαм حرفه ای (340 امتیاز)
سلام.حاضر جوابی ک خیلی بدتر میکنه رابطه رو.بهتره جواب اینطور افرادو ندی،هم خودت راحت تری هم طرف خودش ببینه محل نمیدی به حرفاش ساکت میشه.
پاسخ داده شده اکتبر 13, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در اول دقت کنید که بهتر است شما و همسرتان در مقابل هیچ فرد دیگری رد مورد مشکلات و روابط خودتان صحبت نکنید چون در این حالت شما خودتان اجازه دخالت را به دیگران می دهید و در کنار این موراد دقت کنید که در مقابل همسرتان حتی اگر ناراحت هستید در مورد خانواده ایشان بی احترامی نکنید چون در هر حالتی انها خانواده ایشان محسوب می شوند و به مرور می تواند باعث واکنش نشان دادن همسرتان نسبت به صحبت های شما شود .

در کنار این موراد توجه کنید که همسرتان مسئولیتی در قبال رفتارها و صحبت های خانواده خود ندارد پس سرزنش کردن ایشان بخاطر رفتارهای افراد دیگر تنها زندگی مشترکتان را تحت آسیب قرار می دهد و همسرتان نمی تواند در تغییر رفتارهای آنها نقشی داشته باشند .

سعی کنید که اگر ناراحتی وجود دارد در احترام و در زمان مناسب این موضوع را به آنها بیان کنید و صحبت های انها نیز بشنوید در ااین مسیر توجه کنید که هرچقدر توجه شما به این رفتارها بیشتر شود انها نیز اجازه دخالت بیشتری را پیدا می کنند پس بهتر است سعی کنید که در کنار میزان رفت و امد مناسب و حفظ احترام مسیر زندگی مشترک را جدا کنید و رشد خودتان را طی کنید.
پاسخ داده شده مارس 14, 2023 توسط بی‌نام
در این موقعیت، ممکن است برای شما سخت باشد که برخورد کنید. بهترین راه حل این است که با شوهر خود ارتباط برقرار کنید و به او توضیح دهید که نگرانی‌هایی که خانواده او دارند، برای شما یا رابطه شما مناسب نیست. به شوهر خود بگویید که روابط میان شما و خانواده‌تان باید بر اساس احترام و محترمانه بودن باشد و این باید از هر دو طرف احترام گذاشته شود.

همچنین، با خانواده شوهر خود نیز می‌توانید به گفتگو بنشینید و به آن‌ها بگویید که می‌فهمید که نگرانی‌هایی دارند، اما این مهم است که کمی بیشتر به شما احترام گذاشته و از دخالت در رابطه شما پرهیز کنند.

مهمترین نکته در اینجا این است که باید با احترام و به محضر خود، به هر دو طرف توضیح داده شود که چه می‌خواهید و چه نمی‌خواهید و به خود هر دو طرف فرصت داده شود که نگرانی‌ها و خواسته‌های خود را بیان کنند. صحبت کردن با صدای بلند یا تصمیم‌گیری خشونت‌آمیز ممکن است به شدت خود را در این رابطه مشکل کند، پس صبر و حوصله داشته باشید و تلاش کنید که روابط را تحت کنترل داشته باشید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,447 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 249 بازدید
سوال شده نوامبر 29, 2020 در زوج درمانی توسط نفیسه ممتاز (140 امتیاز)
2 پاسخ 281 بازدید
3 پاسخ 344 بازدید
سوال شده دسامبر 13, 2017 در دوستی یا نامزدی توسط rastata
3 پاسخ 366 بازدید
1 پاسخ 784 بازدید
2 پاسخ 281 بازدید
1 پاسخ 502 بازدید
3 پاسخ 217 بازدید
3 پاسخ 1,177 بازدید
سوال شده دسامبر 26, 2017 در مشاوره رایگان فردی توسط نگار
...