مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خواهر ۱۲ ساله

241 بازدید
سوال شده نوامبر 16, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام من ۱۴ سالمه و * خواهر ۱۲ ساله دارم امروز متوجه شدم که یه دوستی داره هم سن خودش همکلاسی هم هستن داشتن با هم چت میکردن و دوستش درمورد رل و رابطه  دوستی دختر و پسر بهش گفت من الان نمیدونم چیکار کنم چجور بایدباهاش صحبت کنم ک قید این دختر رو بزنه از همون اول از این همکلاسیش خوشم نمیومد حس خوبی نداشتم اینا ب کنار چالش هایی ک در برنامه لایکی و تیک تاک و...هست همکلاسیاش از این چالش ها میسازن اینا باعث شده خواهر من هم سمت همینا بره و از این فعالیتها رو انجام بده من نگرانشم دلم نمیخواد ک ب سمت * راهی بره ک پایانش خوب نباشه الان من باید چطور باهاش صحبت کنم ک فهمیدم با دوستش درمورد چی صحبت کردن لطفا کمکم کنین چون اون جدیدا زود عصبی میشه و اصلا قانع نمیشه کمکم کنین:(^^♡
3 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 17, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام

با توجه به اختلاف سنی کمتون بهتر هست این موضوع رو با خانواده مخصوصا مادرتون در میان بگذارید. ایشون در زمان مناسب با توجه به موقعیت و شرایط هر جور که صلاح بدونه خواهرتون رو متوجه اشتباهش میکنه و سعی میکنن توجه بیشتری به اعمالش داشته باشند و به نوعی کنترل نا محسوس رو اعمال کنند.
پاسخ داده شده نوامبر 17, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

نگرانی شما برای خواهرتون قابل احترام هست اما دقت کنید که خواهر شما وارد دوره نوجوانی شده و روبرو شدن با این روابط و حتی این احساسات و حتی تمایل به این سبک روابط یک امر طبیعی هست و در این مسیر در اولین گام بهتر است که شما به حریم خصوصی ایشان احترام بگذارید و از وارد شدن بدون اجازه به این حریم خوداری کنید چون در این حالت او به شما اعتماد بیشتری خواهد کرد .

در مورد این موضوع نیاز است که مادر و پدر شما اطلاعات لازم در مورد شرایط سنی و تغییراتی که ممکن است هردوی شما در این سن تجربه کنید را در اختیارتون قرار بدهند تا شماها بتونید با شناخت بهتر است مسیر رشدی را سپری کنید .

دقت کنید که تصمیم گیری بجای خواهرتان برای روابط دوستیش و یا کارها و برنامه هایی که دوست دارد انجام بدهد می تواند باعث شود که او فکر کند شماها او را دوست ندارید و یا او را درک نمی کنید و... و این باعث دور شدن از خانواده و نزدیک شدن بیشتر به فضاهای مجازی و حتی روابط دوستی می شود .

بهتر است که در این مورد از مادر و یا پدر هرکدام که روابط خواهرتان با او بهتر است بخواهید که در مورد شرایط سنی با او صحبت کند تا او بتواند رشد بهتری را تجربه کند در این مسیر بهتر است از بیان این موضوعات خوداری کنید و تنها بیان کنید که خب تغییرات و گرایشات جدیدی ایجاد می شود که نیاز است آنها با او در موردش صحبت کنند و دلایل این عصبانیت ها را در احترام جویا شوند .

سعی کنید که شما روابط در احترام و نزدیکی با او برقرار کنید بدون سرزنش و یا توهین اجازه بدهید که با شما حرف بزند و نظرش را بیان کند در این حالت می توانید بهم اعتماد بیشتری کنید و در صورت مواجهه شدن با مشکل از هم کمک بگیرید .
دارای دیدگاه نوامبر 17, 2020 توسط بی نام
خیلی ممنون از کمکتون
دارای دیدگاه نوامبر 17, 2020 توسط محمد
نزار تو تیک توک و لایکی و اینیستا و تل و واتساپ و اینا حساب داشته باشه.توم خودت عاقل باش
پاسخ داده شده نوامبر 17, 2020 توسط بی نام
وقتی برا بچه12 ساله گوشی میخرن باید منتظر همچین رفتارایی و دور شدن بچه ها از برنامه های ایندشونم باشن ما که گوشی نداشتیم و حاشیه ای دورمون نبود چی شدیم که اینا با این همه حاشیه و اینترنتو گوشی اینا بشن ظلم اصلی رو خونواده ها میکنن با طرز تربیتشون که پز روشنفکری دارن
دارای دیدگاه نوامبر 17, 2020 توسط بی نام
زمان شما با الان خیلی فرق داره
دارای دیدگاه نوامبر 21, 2020 توسط بی نام
دوست عزیز هر خانواده ای عقاید خودشو داره و باید ب هم احترام بذاریم تنها دلیلی ک خانواده من تو این سن برای خواهرم موبایل خریدن کلاس های مجازی بوده همین!این رو هم برای توضیح بیشتر ندادم فقط خواستم بگم هنوز هم خونواده های با همچین عقایدی وجود دارن:)
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,647 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 295 بازدید
سوال شده فوریه 15, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط Zainab12345671234566 ممتاز (120 امتیاز)
2 پاسخ 278 بازدید
1 پاسخ 446 بازدید
2 پاسخ 343 بازدید
1 پاسخ 190 بازدید
سوال شده Mar 13, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 149 بازدید
0 پاسخ 165 بازدید
0 پاسخ 53 بازدید
سوال شده نوامبر 4, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
0 پاسخ 133 بازدید
سوال شده Mar 24, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
...