مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

نگهداری پدرومادر

63 بازدید
سوال شده دسامبر 15, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
باسلام مادری دارم که تقریبا هفتادسالشه پدرم فوت کرده ومادوبرادروچهارتاخواهریم مادرم دوسال میشه تنهاشده توی یه خونه هست دوتا ازبرادرهام ودوتا ازخواهرهام نزدیکش هستن ولی خصوصیات اخلاقی که مادرم وبرادر وخواهرام دارن باعث شده رفت وامدزیادباهم نداشته باشن هرچه صحبتم باهاشون میکنی فایده ای نداره واین باعث شده مادرم احساس تنهایی کنه من ویه خواهردیگرم شهردیگه هستیم حالا مادرم میگه چون تنهاهستم چندماه میادپیش من وچندماه هم پیش خواهردیگه ام. من خودم مشکلی ندارم اما شوهرم راضی نیست ومیگه اگه تفریحی بیادیکماه بمونه اشکال نداره ولی اینجوری من اصلا راحت نیستم وسختمه راستش مادرم هروقت میادخونه من روحیاتش به ما نمیخوره اهل غیبته به شدت وناراحت میشه بچها رودعوا میکنه همسرم با رفتاراش اذیت میشه وناراحت. من موندم وسط ازیه طرف اگه چیزی به مادرم بگم ناراحت میشه وازنفرینش میترسم وازیه طرفم شوهرم راضی نیست وقتی به خواهرمم میگم مشکلم رومیگه منم تنهایی نمیتونم قبول کنم. به مادرم جرات نمیکنم صحبت کنم چون سابقه خوبی نداره یه بارخودش روتوی خونه حبس کرده بودسه روز ماجراهایی داشتیم من توی مجردی ازهمین مادر وپدرم خیلی سختی کشیدم الانم که ازدواج کردم بازم مادرم شده مایه عذاب روحم واقعا نمیدونم چیکارکنم. کمکم کنیدبگیدچه کنم که مادرمم ازم ناراحت نشه وشوهرمم ازم ناراحت نشه؟؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 21, 2020 توسط rahnema حرفه ای (1,900 امتیاز)
سلام چقدر به حال شما غبطه میخورم که به فکر مادرتون هستی و اینکه دنبال راه حلی برای راحتی مادرتون میگردی. خوشا به حالت قدر خودت رو بدون. اما در کنار مشکلاتی که بیان نمودید نباید فراموش کنیم که خدا احسان و نیکی به والدین رو در کنار توحید و اطاعت خودش قرار داده و روایات هم میگوید والدین را ناراحت نکنیم حتی اگر ظالم باشند و حتی اگر کافر باشند. حال چه باید کرد؟ اول فکر کنیم که بچه بودیم چقدر نصف شبها مادر از خواب خود میگذشت و به ما رسیدگی می کرد حال که پیر شده و خصوصیات یک بچه پیدا کرده بی انصافی است که زود از دستش دلخور بشیم. پس بهتر است برادر و خواهرها کنار هم جمع شوند و با هم اندیشی و آگاهی از تمام خصوصیتهای منفی مادر تصمیمی درست بگیریم اگر هم خودتان بخواهید از ایشان نگهداری کنید با همسر خود تصمیم بگیرید در این مدتی که مادر مهمان شماست نسبت به هیچ حرفی یا رفتاری از مادر ابراز ناراحتی نکنید چند صباحی مادر مهمان دنیای شماست پس باید از فرصت استفاده نمود تا انگشت حسرت بعدا به دندان نگیرید. سوره والعصر را بخوانیم که میگوید همه انسانها در خسران هستند مگر کسانی که ایمان دارند و عمل صالح و توصیه به حق و توصیه به صبر دارند. صبر شما نشانه ایمان شماست لذا این سفره عاقبت بخیری رو از دست ندهید و بدانید که روزی شما هم پیر خواهید شد و از هر دستی بدهی با همان دست دریافت می کنی. خدا به ما و شما عاقبت بخیری عطا کند و شفاعت مادر را نصیبمان بفرماید. التماس دعا...
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,065 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,383 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 277 بازدید
1 پاسخ 42 بازدید
سوال شده می 5, 2020 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
1 پاسخ 119 بازدید
1 پاسخ 128 بازدید
سوال شده ژوئیه 7, 2018 در مشاوره مذهبی توسط باران
...