مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشاوره قبل از ازدواج

114 بازدید
سوال شده مارس 5, 2021 در دوستی یا نامزدی توسط نجمه
سلام من دختری هستم ۲۰ ساله تقریبا دوساله با یک آقا پسری آشنا شدم تا الان روابطمون خیلی خوب پیش رفته بود تمام خانواده ایشون و خانواده من غیر از پدرم در جریان قرار داشتن و قرار بود این مسئله تا یک الی دوماه دیگه با پدرم در میون بگذاریم برای خواستگاری. توی این دوسال کم و بیش جر و بحث و دعوا داشتیم بیشتر هم به خاطر اینکه هردومون یک شهر جدا زندگی میکنیم و دیر هم دیگرو میدیدیم اما من همیشه سعی میکنم جوری رفتار کنم که بحث ادامه پیدا نکنه با اینکه گاهی خیلی ناراحت میشم اما چند روز قبل از عید یک حادثه ای برای ایشون (پسر)اتفاق افتاد و دستشون با شیشه بریده شد و عصب و تاندون دست پاره شد اما خداراشکر بعد از عمل همه چیز خوب داره پیش میره و الان تو دوره نقاهت هستن اما دقیقا از وقتی این اتفاق براشون افتاد خیلی عصبی و پرخاشگر،بی حوصله شدن چند باری سر موضوعات خیلی بی اهمیت ناراحت شدن و تا یک هفته حتی جواب زنگ و پیامم ندادن اما بعد پشیمون میشن و میگن این اتفاق روی اعصابشون تاثیر منفی گذاشته و خیلی فکر و خیال میکنن، خواستن که یکم درک و تحمل کنم اما خب اینجوری منم خیلی عصبی شدم و دقیقا نقطه ضعف من اینه که ایشون جواب تلفن نده و ناراحت باشن از من.حس میکنم تو این شرایط حالت افسردگی و ناراحتی خیلی شدیدی دارم .میخوام برم پیششون و رک و واضح بگم چقدر ناراحتم از این موارد اما گاهی میگم مراعات کنم یکم از این اوضاع خارج بشه و اعصابش اروم بشه بعد صحبت کنم.
نمیدونم چیکار کنم میشه راهنماییم کنید .
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 5, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما نجمه جان

احساساتی که داری قابل احترام هست اما عزیزم دقت کن که با توجه به توضیحات شما از سن 18 سالگی یعنی اوج نوجوانی وارد این رابطه شده اید و این می تواند بر روند تصمیم گیری شماها تاثیر زیادی داشته باشد .

اگر شناخت شما تنها در دنیای مجازی می باشد بهتر است با دقت بیشتری پیش بروید و حتی بعد از خواستگاری دوران نامزدی و شناخت را به کمک خانواده طی کنید در کنار تحقیق و دریافت مشاوره پیش از ازدواج تا بتوانید با اطلاعات بهتری در این مسیر تصمیم گیری داشته باشید .

بله امکان بحث و ناراحتی در همه روابط وجود دارد اما اینکه دو نفر در زمان روبرو شدن با مشکلات از چه راحل هایی استفاده می کنند از اهمیت زیادی برخودار می باشد پس بهتر است که حتما به سبک تعاملی که دارید در کنار راحل های حل مسدله و مشکلات توجه بیشتری کنید و در این موارد با روانشناس در مشاوره پیش از ازدواج حتما صحبت کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,590 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 88 بازدید
1 پاسخ 104 بازدید
سوال شده اوت 5, 2019 در قبل از ازدواج توسط بی نام
1 پاسخ 103 بازدید
سوال شده اکتبر 4, 2019 در دوستی یا نامزدی توسط یاس
1 پاسخ 176 بازدید
سوال شده فوریه 12, 2020 در قبل از ازدواج توسط نفس
1 پاسخ 241 بازدید
1 پاسخ 348 بازدید
0 پاسخ 175 بازدید
0 پاسخ 189 بازدید
...