مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سلام خسته نباشید من ۱۳سال و ۷ماهمه و قدم ۱۵۹میخواستم ببینم قدم خوبه و میتونم تا ۱۶۸برسم؟

98 بازدید
سوال شده ژوئن 10, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
2 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 10, 2021 توسط غلام
چرا نتونی تو حتما میتونی سعی کن
پاسخ داده شده ژوئن 10, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

این سوال بسیار کلی می باشد چون جنسیت شما و شرایط ژنتیکی و نوع تغذیه ، ورزش و خواب و... در این مسیر تاثیر دارد و نمی توان براساس داشتن یک عدد مشخص در این مورد نظری را بیان کرد که شما به این قد می رسید یا خیر .

می‌توانید با انجام محاسباتی، با دانستن قد والدین‌تان، تخمینی از قد آینده‌تان به دست آورید. با فرمولی که در زیر می‌آید، می‌توانید عددی تخمینی از قد نهایی خود به دست آورید. تقریب عدد به دست آمده به علاوه/منهای 5 سانتی‌متر است.

برای دختران: (قد پدر + 12.5 سانتی‌متر) + قد مادر تقسیم بر دو.

برای پسران: (قد مادر + 12.5 سانتی‌متر) + قد پدر تقسیم بر دو.

اگر والدینم بلندقد یا کوتاه قد باشند، من هم مانند آنها خواهم شد؟

شاید این گونه شود. ژن‌های شما که از والدین‌تان به ارث می‌برید، نقش عمده‌ای در الگوی رشدتان و قد نهایی‌تان در دوران بزرگسالی خواهد داشت. اما عوامل دیگری هم بر قد نهایی شما تاثیر می‌گذارند اما دقت کنید که روش بالا یک تخمین می باشد و حتما باید در این مورد بعد از بررسی صفحه رشدی شما نظری بیان شود .

در اولین گام با توجه به اینکه شروع رشد قدی برای هردو جنس در این سن می تواند شروع شده باشد مخصوصا اگر تغییرات خود را حس می کنید نیاز است که به متخصص غدد مراجعه کنید چون نیاز به بررسی صفحه رشدی شما می باشد و در صورت باز بودن ایشان به شما کمک می کنند تا حتما رشد بهتری را تجربه کنید اما در این مسیر یک سری اطلاعات کلی در مورد مواردی که می توانند در رشد قدی شما تاثیر داشته باشد بیان می کنم که امیدوارم به شما در این مسیر کمک شود.

داشتن رژیمی متعادل: رعایت یک رژیم غذایی متعادل و گنجاندن مخلوطی از ویتامین‌ها، پروتئین، کربوهیدارت‌ها، کلسیم، روی و دیگر مواد معدنی اثری چشمگیر بر بیشینه ساختن رشد دارد. صرف سه وعده غذا در روز یا در صورت امکان شش وعده غذایی سبک‌تر در طول روز را فراموش نکنید و سعی کنید برنامه‌ریزی منظمی برای وعده‌های غذایی داشته باشید.

تغذیه‌* مناسب برای رشد کافی کاملا ضروری است چرا که کمک می‌کند اطمینان حاصل کنید همه‌* مواد غذایی لازم برای رشد کامل به بدن شما می‌رسد. کلید تغذیه‌* سالم متعهد بودن به رژیم غذایی متعادل و اجتناب از غذاهای ناسالم است. برای اینکه به حداکثر قد بالقوه‌* خود برسید موارد زیر را در تغذیه‌* خود رعایت کنید.

ویتامین D برای رشد سلامت استخوان‌ها ضروری است،‌ به خصوص در مورد کودکان. ویتامین D را می‌توان از غذاهایی مانند ماهی، قارچ و لبنیات، تخم‌مرغ، یونجه و توفو یا قرار گرفتن در معرض نور مناسب خورشید به دست آورد.

کلسیم دریافتی هم بسیار اهمیت دارد چرا که استخوان‌ها برای رشد و شکل‌گیری به این ماده نیاز مبرمی دارند. منابع غنی کلسیم عبارتند از پنیر،‌ دانه‌های سویا،‌ ماهی ساردین، سبزیجات و لبنیات.

روی دریافتی خود را با استفاده از غذاهایی مانند حبوبات، مارچوبه، تخم‌مرغ، شکلات و صدف افزایش دهید تا رشد سلامت شما بهبود یابد. مصرف روی به خصوص در کودکان اهمیت دارد چرا که کمبود روی باعث توقف رشد می‌شود.

به جز موارد ذکرشده‌* فوق،‌ از سایر مواد غذایی هم غافل نشوید چرا که آنها هم به رشد مناسب کمک می‌کنند. برای انرژی بخشیدن به سلول‌ها به کربوهیدارت‌ها احتیاج دارید. مصرف پروتئین کافی هم لازم است تا بدن‌تان آجر کافی برای بالا بردن ساختمان قامت شما داشته باشد. اگر به هر دلیلی قادر نیستید مواد غذایی لازم برای رشد خود را از طریق غذا دریافت کنید می‌توانید به سراغ مواد دارویی مکمل بروید.

قانون کلی این است که باید سه وعده‌* غذایی متعادل در طول روز مصرف کنید. خوردن میان‌وعده‌های سالم بین این وعده‌های غذایی هم متابولیسم بدن شما را فعال نگه داشته و رشد سالم شما را بهبود می‌دهد.

ورزش منظم: هیچ دلیل متقنی وجود ندارد که ثابت کند ورزش و حرکت‌های کششی قد را پس از توقف طبیعی رشد و بسته شدن صفحه‌های رشد افزایش می‌دهد. بااین‌حال اگر هنوز در دوران بلوغ هستید، انجام دادن منظم ورزش‌هایی مانند شنا، یوگا و حرکت‌های کششی مناسب به فرایند رشد کمک خواهد کرد.

خواب کافی: میزان رشد بافت‌های بدن هنگام خواب افزایش چشمگیری می‌یابد. به همین دلیل توصیه می‌شود نوجوانان در حال رشد هر شب 11 ساعت بخوابند تا رشد بیشینه داشته باشند. خواب خوب شبانه، بین 8.5 تا 11 ساعت، تولید هورمون‌های رشدی را افزایش می‌دهد که پربازده‌ترین زمان رشدشان هنگام خواب است.

دوری از عامل‌های بازدارنده رشد: سیگار، نوشیدنی‌های الکلی و استروئیدها تأثیر نامناسبی بر رشد دارد. دوری از این ماده‌ها کمک می‌کند تا رسیدن به قد بیشینه ممکن گردد. به علاوه کافئین خوابیدن را دشوار می‌سازد و فرد نمی‌تواند خواب کافی و مناسب داشته باشد.

تمرین داشتن حالت اندامی مناسب: شیوه ایستادن بر روی ستون فقرات تأثیر می‌گذارد و به نوبه خود بلندی قد از این امر تأثیر می‌پذیرد. حفظ حالت اندامی مناسب به ارتقاء رشد کمک می‌کند؛ بنابراین شانه‌ها را عقب بدهید و چانه را بالا بگیرید، قوز نکنید و هنگام نشستن یا راه رفتن خمیده و دولا نباشید. حتی اگر رشدتان به پایان رسیده باشد، نیز حفظ حالت اندامی مناسب باعث می‌شود قد بلندتر به نظر برسید.

کشش‌های صبحگاهی: کشش‌های صبحگاهی به بلند قامت‌تر شدن کمک می‌کند، چرا که جاذبه زمین در طول روز بر بدن اثر می‌گذارد و به مرور باعث خمیده شدن بدن می‌شود. با انجام کشش‌های صبحگاهی می‌توان اطمینان حاصل کرد که در ابتدای روز بدن در بلندترین قد خود قرار داد. بدن پس از خواب در بلندترین قد خود قرار دارد و به کمک تمرین‌های کششی می‌توان شروع خوبی را در حالتی مناسب رقم زد
دارای دیدگاه ژوئن 10, 2021 توسط بی نام
ممنون بابت پاسختون
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,580 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 291 بازدید
سوال شده ژان 31, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 113 بازدید
سوال شده دسامبر 9, 2020 در مشاوره تحصیلی توسط بی نام
1 پاسخ 106 بازدید
سوال شده سپتامبر 29, 2020 در آدرس بهترین مرکز مشاوره توسط خانم طاهری
1 پاسخ 345 بازدید
...