مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

شک خارج شدن رطوبت درخواب

87 بازدید
سوال شده ژوئن 28, 2021 در مشاوره مذهبی توسط ...
وقتی ک از خواب بیدار می شوم احساس رطوبت در لباس زیرم دارم ولی هر روز . آگر منی یا مذی خارج شود حداقل ۱ یا ۲ روز ولی ن دیگه هر روز من خودم فکر نکنم اینها باشه ولی رطوبت کمه و شلوار رطوبت نداره نمی دونم الان چی کنم نجس شدم نشدم چیزی ازم خارج شده خودم ک با احتمال این ک عرق کردم این موضوع رو در نظر می گیریم ولی گفتم بیام اینجا و یه مشاوره ای هم بگیرم آخه هیچ بویی هم نمی د
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 28, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مورد نیاز است که برای دیدگاه دینی با دفتر مرجع تقلید تماس بگیرید اما در هرصورت شک در اسلام رد می باشد و زمانی که شما بیان می کنید شرایط منی را ندارد و شما شک دارید خب این دیدگاه رد می باشد .

هر زن و مردی که یقین به خارج شدن منى پیدا کند بدون اشکال جنب است و  غسل بر او واجب می باشد و تا یقین پیدا نشود رطوبتى که خارج شده منى است، حکم به جنابت نمى‌شود و غسل واجب نیست و  ناگفته نماند که خواهران کمتر یقین پیدا مى‌کنند.

احتلام از انواع انزال است و عبارت است از خارج شدن منی از انسان در هنگام خواب.در افراد مذکر سلولهای جنسی همواره ساخته می شوند، این کار توسط سلولهای مخصوصی در بیضه صورت می گیرد. اسپرم ها پس از ایجاد در لوله های مخصوصی در بیضه، بالغ و ذخیره می شوند، منتها ظرفیت این مجاری محدود است. به همین دلیل پس از مدتی محدود این لوله ها پر می شوند و باید تخلیه گردند.

در افراد متاهل با رابطه * جنسی و انزال (خروج منی و اسپرم ها) این مجاری تخلیه می شوند و اسپرم سازی به صورت مستمر صورت می گیرد و با آمیزش توسط فرد تخلیه می شود. ولی در افراد مجرد که فعالیت جنسی ندارند این مجاری پر باقی می مانند و اصولا در برخی شبها در موقع خواب به صورت خود به خود و بدون اراده * شخص تخلیه می شوند. این پدیده همان احتلام است.

در واقع موقع احتلام به طور معمول شخص با دیدن رؤیاهای جنسی در خواب تحریک می شود و به طور خود به خود انزال رخ دهد و منی و اسپرم ها از او خارج می شود. فرکانس و دفعات احتلام در افراد مختلف و در سنین مختلف متفاوت است. حتی احتلام یا به عبارتی خروج مایع منی در شب در افراد متاهل هم می تواند رخ دهد. دفعات احتلام با توجه به تفکرات افراد به مسائل جنسی در زمان بیداری می تواند افزایش یابد. به دلیل برخی مسائل علمی بهتر است یک فرد متاهل اگر محتلم شد، بلافاصله پس از احتلام با همسر خود آمیزش نکند.

احتلام به هیچ وجه یک بیماری نیست و یک پدیده * عادی در بدن افراد بالغ مذکر و از نشانه های بلوغ است. متاسفانه برخی از خانواده های بی اطلاع، به پدیده احتلام در خواب به چشم یک بیماری نگاه می کنند که کاملا غلط است. همه * آقایان وقتی به بلوغ جنسی  می رسند احتلام را تجربه می کنند.

در این مسیر محرک ها مانند فیلم ،عکس ، خیالپردازی و شرایط بدنی شما می تواند بر احتلام تاثیر داشته باشد بهتر است اگر محرکی وجود دارد مدیریت شود و در کنار اینکه شرایط بدنی شما نیز بررسی شود اما جای نگرانی وجود ندارد و احتلام را بیشتر افراد تجربه می کنند.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,058 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 274 بازدید
سوال شده می 28, 2018 در شماره مشاوره تلفنی خانواده توسط Fa ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 131 بازدید
سوال شده ژوئن 18, 2021 در مشاوره مذهبی توسط یه بنده خدا
2 پاسخ 185 بازدید
سوال شده سپتامبر 15, 2020 در مشاوره مذهبی توسط مبینا
1 پاسخ 111 بازدید
سوال شده دسامبر 16, 2021 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
0 پاسخ 86 بازدید
سوال شده نوامبر 6, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط مهسا
0 پاسخ 127 بازدید
سوال شده دسامبر 14, 2019 در مشاوره مذهبی توسط حسین
1 پاسخ 159 بازدید
سوال شده اوت 25, 2019 در مشاوره مذهبی توسط فاطمه
2 پاسخ 413 بازدید
2 پاسخ 189 بازدید
سوال شده ژوئن 15, 2021 در آموزش جنسی و زناشویی توسط لیلی
1 پاسخ 74 بازدید
سوال شده سپتامبر 4, 2023 در مشاوره مذهبی توسط Bhrth ممتاز (100 امتیاز)
...