مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

اموزش دستشویی به فرزند

92 بازدید
سوال شده سپتامبر 8, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
تبنل
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 9, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در اول اینکه از زدن برچسب هایی چون تنبل، خنگ، بی عرضه و هر بچسبی به کودکتان خوداری کنید اگر کودک شما به شرایط سنی مناسب برای آموزش دستشویی رسیده است خب می توانید در این مسیر ار راه هایی که وجود دارد برای این آموزش استفاده کنید.

در کودک زیر 12 ماه، هیچ کنترلی بر حرکات مثانه و روده وجود ندارد. در سنین 12 تا 18 ماهگی،  کنترل بسیار کمی پدید می آید. اکثر کودکان تا سن 24 الی30 ماهگی قادر به بدست آوردن  کنترل مثانه و روده نمیباشند. سن متوسط "آموزش توالت رفتن" 27 ماهگی است. پسرها "آموزش توالت رفتن" را در مقایسه با دخترها دیرتر شروع و پایان میدهند پس در این مسیر شرایط سنی کودک شما از اهمیت برخودار می باشد و دقت کنید که این اعداد نسبی می باشد و می تواند بسته به شرایط کودک مقداری تغییر کند.

در این مسیر اینکه او بداند قرار است چه مسیری را طی کند از اهمیت برخودار می باشد به او بیان کنید که می خواهید از این به بعد از دستشویی مخصو خودش برای ادرار و مدفوع استفاده کنید و در این مسیر همراهش هستید تا یاد بگیرید .

دقت کنید که روابط شما و پدر با او در این مورد از اهمیت زیادی برخودار می باشد از هرگونه سرزنش و تنبیه در این مسیر خوداری کنید دقت کنید که تغییر شرایط نیاز به زمان و آرامش دارد پس بهتر است که بررسی کنید خودتان شرایط و امادگی این مسیر را دارید یا نه .

در این مسی کودک شما باید از نظر شناختی معنای دستشویی رفتن را بداند، آن محیط را بشناسد .

کارهای شما را تقلید می کنند ، دنبال استقلال هستند، در رفتن به حمام پیشتازند، بدون اینکه خود را خیس کنند 2 ساعت می مانند. شما باید زمانی شروع به آموزش کودک کنید که بیشتر این نشانه هارا درکودک می بینید. تحت فشار اعضای خانواده ،مادران دیگر ، مراقبان کودک قرار نگیرید، اگر عصبانی می شوید کودک قادر به حس ناراحتی شما است و اگر زود شروع کنید در نهایت ممکن است روند آموزش طولانی شود.

به کودکان صندلی توالت شخصی دهید تا بتوانند راحت روی آن بنشینند و پاهایشان را روی زمین بگذارند اجازه دهید کودک صندلی را باهررنگ و طرحی که می خواهد انتخاب کند. برخی ها برای کاهش اشغال فضا از یک توالت استفاده می کنند به همین منظور زیر پای کودک صندلی بگذارید تا با اطمینان خاطربیشتری بنشیند. بگذارید کودک با صندلی توالت آشنا شود و با لباس بطور کامل روی آن بنشیند قبل از اینکه از آن استفاده کند حتی اگر با اسباب بازی های دیگر با آن بازی کند بد نیست . هدف از این کار ازبین رفتن ترس کودک و راحت شدن آنهاست با کودک در رابطه با تجاربتان صحبت کنید و به آنها نشان دهید ادرار و مدفوع کجا می رود دقت کنید که واکنش هیجانی شما برای او از اهمیت زیادی برخودار می باشد پس در زمانی که با مدفوع و ادرار او مواجه می شوید از واکنش های هیجانی مثل اخم، سرزنش، وسواس و... خوداری کنید .

کودک مدفوع را دستاورد خودش می داند و توقع دارد از سمت شما مورد پذیرش قرار گیرد .

اگر مسیر اموزش را با رعایت موارد بالا طی کرده اید اما جواب نگرفته اید بهتر است به صورت حضوری یا تلفنی با روانشناس برای بررسی دقیق شرایط صحبت کنید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,830 پاسخ

29,382 دیدگاه

2,508 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 146 بازدید
سوال شده سپتامبر 8, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 88 بازدید
سوال شده دسامبر 11, 2019 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 263 بازدید
1 پاسخ 240 بازدید
سوال شده ژوئیه 8, 2019 در آموزش جنسی و زناشویی توسط اسماعیلی
1 پاسخ 133 بازدید
1 پاسخ 101 بازدید
3 پاسخ 235 بازدید
...