مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

پرده بکارت آسیب دیده یا خیر

439 بازدید
سوال شده دسامبر 19, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1_سلام خسته نباشید ببخشید من یه بار ۱۱ ۱۲ سالم بود توی دست شویی بودم و عادت ماهانه داشتم انگشتمو تقریبا نیم سانت یا یک سانت داخل واژنم بردم و یک خون از واژنم اومد میخواستم بدونم (هیچ درد و سوزشی) پردم آسیبی دیده یا برای پریودم بوده لطفا جواب بدید خیلی نگرانم؟
 2_آیا با خاروندن واژن پرده پاره میشه؟
3_و با پرش دویدن چی؟
۴_ببخشید و اینکه من عفونت گرفته بودم واژنمو خاروندم و چند قطره خون اومد میخواستم بدونم پردم آسیب دیده یا به خاطره عفونت بود چون انگشتم داخل واژنم نرفت
1 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 19, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در اول اینکه شما برای بررسی پرده بکارت و یا اینکه متوجه شوید آسیبی وجود دارد یا نه نیاز است که به متخصص زنان مراجعه کنید تا با معیانه به این سوالت پاسخ داده شود.

اما آنچه مشخص می باشد این است که اطلاعات شما در مورد شرایط بدنی و پرده بکارت ناقص و تا حدود زیادی اشتباه می باشد

پرده بکارت یا هایمن نوعی بافت ارتجاعی کوچک و فاقد بافت عضلانی است که در ورودی واژن قرار دارد. برخلاف سایر نقاط بدن که خاصیت ترمیم کنندگی خودکار دارند، پرده بکارت ترمیم نمی‌شود

پرده بکارت تنها با داشتن رابطه جنسی دچار آسیب نمی شود و عواملی به شرح ذیل می تواند به آن آسیب برساند :

ورود شی خارجی به داخل واژن برای خود ارضایی

ژنتیک: برخی از افراد از بدو تولد دارای شکلی از پرده می باشند که دارای آسیب بوده یا بدون پرده هستند.

حادثه ای مانند تصادف های خاص

جراحی هایی که در لگن انجام می شود.

خونریزی پرده بکارت بستگی به دیواره پرده بکارت دارد. اگر پرده بکارت بسیار خیلی محکم  و ضخیم نباشد، ممکن است شخص دچار خونریزی کم با خون قرمز روشن شود. اما اگر دیواره خیلی ضخیم و کلفت باشد ممکن است خونریزی بیشتر شود که در موارد نادری ممکن است شاهد خونریزی زیاد باشیم.
دارای دیدگاه دسامبر 19, 2022 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
موارد بسیاری وجود دارد که ممکن است پرده بکارت سالم باشد اما دچار خونریزی نشود. زیرا جنس بافت این ناحیه حالت ارتجاعی دارد و دیواره خیلی ضخیمی ندارد که شخص دچار خونریزی خیلی شدید باشد. بنابراین عدم خونریزی پرده بکارت دلیلی برای عدم سلامت و نیز پاره شدن یا نشدن آن نیست

زیرا بر اساس اینکه پرده بکارت قابلیت ارتجاعی دارد، در نتیجه دارای بافت کشسان است. ممکن است خونریزی رخ ندهد اما به هر حال مقاربتی صورت گرفته است که به دنبال آن پرده بکارت دچار آسیب دیدگی می شود. حتی اگر مقاربت به صورت خارجی باشد و دخول کامل هم صورت نگیرد از نوع بافت، کاملا مشخص می شود که مقاربت صورت گرفته است یا خیر. حتی مقاربت های خارجی و پارگی های ریز و ظریف در اطراف پرده بکارت نیز قابل تشخیص است.

واژن به طور معمول ۸ تا ۱۸ سانتی متر طول دارد؛ این پرده در دهانه واژن واقع شده و به‌سادگی دیده می‌شود. البته در این مورد هم همانند سایر موارد استثنا‌هایی وجود دارد؛ مواردی مانند قرار داشتن پرده بکارت در عمق بیش‌تری از واژن و یا نبودن مادرزادی هایمن پس اینک شما نیم سانت انگشت وارد کرده باشد اجتمال اسیب نمی باشد و خون مشاهده شده به این دلیل است که شما بیان کردید پریود بوده است.

خاراندن خود واژن مشکلی ایجاد نمی کند و خب این خون به دلیل زخم کردن واژن است اما اگر هر شی خارجی وارد واژن شود ب احتمال آسیب به پرده بکارت نیز هست
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,998 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 323 بازدید
سوال شده ژوئیه 27, 2022 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
1 پاسخ 286 بازدید
سوال شده ژوئن 30, 2023 در آموزش جنسی و زناشویی توسط مبینا
1 پاسخ 325 بازدید
1 پاسخ 356 بازدید
1 پاسخ 190 بازدید
1 پاسخ 209 بازدید
سوال شده فوریه 7, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط :)))
1 پاسخ 343 بازدید
سوال شده ژان 19, 2020 در آموزش جنسی و زناشویی توسط بی نام
1 پاسخ 801 بازدید
سوال شده اکتبر 11, 2019 در آموزش جنسی و زناشویی توسط Zahra_rj ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 339 بازدید
سوال شده می 14, 2019 در دوستی یا نامزدی توسط .....
...