مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خشونت پدر و‌مشکلات خانوادگی

129 بازدید
سوال شده مارس 29, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
با سلام

حقیقتا من با یک پدر بیمار از لحاظ روانی زندگی کردم از بچگی شاهد خشونت ها و زورگویی هاش بودم به طوری که از سفر و مهمونی متمفر بودم چون مطمئن بودم یه جوری دعوا میشه و به کامم تلخ . اولین خاطره ای که یادم‌میاد ۵ سالم بود و اون داشت مادرم و میزد من از پاش وشگون گرفتم.ولی اینا فقط توی خونست به خاطر آبرو‌ داری ما همه فکر می کنن  بسیار مرد خوبیه و چون سطح مالی ما از بقیه خانواده بیشتره و  اینا بیشتر روش حساب می کنن البته تو خانواده خودش که بیشتر میشناسنش اینطور نیست مثلا یه بار تو سفر سر یه موضوع بی اهمیت ‌و ساده از ماشین پیاده شد مادرم و خواهرم و کتک زد و خوب همه میدونن که مقصره ولی خودشو میزنه به قلب درد تو این شرایطا همیشه هم اورژانس میاد میگه چیزیش نیست ! کاش فقط این موضوعات بود بدترین کاری مه به پدر میتونه در حق دخترش بکنه رو کرد ! تو‌سن ۱۷ سالگی به من دست درازی کرد و به روی خودش هم نیاورد ! ۶..۷ سال خودخوری و افسردگی گرفتم از تحمل این درد ها ! ولی دیگه از یه جایی به بعد داد زدم  اگه اذیت میکرد جیغ میکشیدم و خودرنی تا بی حال شم! به کسی هم نگفته بودم اخیرا دیگه کار به جایی کشید که پلیس آورد توی خونه منو بیرون کنه ! منم برگشتم به مامانم گفتم همه چیو ! و حتی تا پای شکایت و دادگاه رفتم به خاطر کتک خوردن و نفقه البته! ولی بازم مثل همیشه همه چی آروم شد و برگشتیم خونه ! مجبور بودم یعنی جایی و نداشتم و روی گفتن این حرفارم ندارم به کسی! حتی نمیتونم برم مشاوره حضوری حرف بزنم ! تو این مدت دلم خوش بود مامانم نمیدونه که هیچ کاری نکرده ولی الان که گفتم و انگار نه انگار و همه چی مثل قبل  انگار هیچی نشده حس خیلی بدی دارم ! حس می کنم هیچ کمکی ندارم ! واسه شکایت و اینا هم که میری یه جوری همه بد نگاه می کنن به آدم که فکر می کنم. تقصیر من بوده این اتفاقات افتاده ! حالا واقعا نمیدونم چیکار کنم همش باید بغضمو قورت بدم ! خسته شدم!
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 29, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

احساسات شما قابل درک می باشد اما بهتر است در اول آرامش خودتان را حفظ کنید تا بتوانید بهتر تصمیم گیری کنید دقت کنید که اینکه مادرتان بخواهند چگونه رفتار کنند به خودشان مربوط می شود اما شما می توانید به علت تجاوز در صورت تمایل از پدرتان به صورت قانونی شکایت کنید و نیازی به حضور والدین در کنار شما نمی باشد قابل قبول است که نگاه دیگران می تواند اذیت کننده باشد اما بهتر است در این مواقع از حقوق قانونی خود استفاده کنید . عموما این رفتارها از سمت افرادی مخصوصا محارم رخ می دهد که یا مصرف مواد داشته اند و یا اینکه  مشکل روحی و روانی  داشته باشد و فرد به علت نداشتن تعادل روانی به فرد فرمان پیروی از هوای نفس می رود بهتر است برای بهبود شرایط روحی خودتان به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا در این مسیر برای بهبود روحیات خودتان در اول به شما کمک شود و بعد در این مورد تصمیم گیری کنید. دقت کنید که شما در این مورد تقصیری ندارید و دیدگاه دیگران اهمیت خاصی ندارد بهتر است سعی کنید احساساتتان را با فرد قابل اعتمادی که بهتر است روانشاس باشد در میان بگذارید.

در مورد مادرتان نیز می توانید با خودشان صحبت کنید و دلیل این سکوتشان را جویا شوید تا بتوانید بهتر شرایط را درک کنید با مراجعه به روانشناس به مرور به کمک روانشناس می توانید خانوادیتان را نیز وارد پروسه مشاوره کنید و در این مسیر نتایج بهتری کسب کنید.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

021-22685741

شاد باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,031 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 115 بازدید
سوال شده نوامبر 9, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 152 بازدید
1 پاسخ 83 بازدید
سوال شده مارس 3, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط محمد مهدی
1 پاسخ 186 بازدید
1 پاسخ 118 بازدید
1 پاسخ 102 بازدید
سوال شده ژوئیه 22, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 85 بازدید
سوال شده فوریه 2, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 90 بازدید
سوال شده سپتامبر 24, 2019 در مشاوره خانواده آنلاین توسط تارا
...