مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

به بن بست رسیدم

249 بازدید
سوال شده می 31, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط BRZ
سلام وقتتون بخیر. ممنون از این که زمان و دانشتون رو در اختیار ما قرار میدید.

من دانشجوی پزشکی ترم 6 هستم. برای قبولی در این رشته و این که در آینده پزشک بشم خیلی تلاش کردم. البته خانواده هم با وجود سختی ها و هزینه نسبتا بالای مدرسه، خیلی حمایتم کردن. اما از وقتی وارد این رشته شدم همه چیز عوض شد. انگار دیگه اون آدم درس خوان و پرتلاش سابق نیستم. همه در سام رو فقط برای پاس شدن میخوندم تا ترم سه که برای اولین بار در یکی از درس های اختصاصی مهم که پیش نیاز کلی از درس های ترم بعد بود افتادم و به این ترتیب ، یه ترم از علوم پایه عقب افتادم. ترم پیش هم مشروط شدم. خیلی نگرانم ولی هیچ کاری براش نمیکنم. حاشیه خاصی هم نداشتم و ندارم، گاهی حتی ترجیح می دم یه جا بشینم و هیچ کاری نکنم و ای درس نخونم! اگه این ترم رو هم مشروط بشم یا درسی رو بیفتم، از علوم پایه عقب میوفتم و به خاطر شرایط خاص دانشگاهمون، دیگه اینجا نمیتونم واحد بردارم و باید با پرداخت هزینه تو یه دانشگاه دیگه مهمان بشم، که نه امکانش هست و نه دلم میخواد براش هزینه بپردازم. چون به نظرم بی فایدس. از طرفی نمیتونم رشته رو کنار بذارم، از یه طرف به این فکر میکنم که چقدر خانواده برای دوره دبیرستانم هزینه پرداخت کردن و بهشون فشار اومد، از طرفی چقدر براش تلاش کردم، و این که همه میدونن من پزشکی میخونم و اگه ولش کنم ، ابروی خانواده رو میبرم. برای خودم مهم نیست راجع بهم چی فکر میکنن، ولی نمیخوام هیچ کس دیگه ای بخاطر من اسیب ببینه، اونم خانواده که دیگه هیچی. خلاصه که حس میکنم به بن بست خوردم و راهی ندارم. گاهی آرزو می کنم کاش یه شب که میخوابم دیگه بیدار نشم و از این شرایط پیچیده راحت بشم. به نظر شما باید چه کنم؟

قبلا یه  مشاور و حتی روانپزشک مراجعه کردم ولی تاثیری نداشته متاسفانه

ببخشید که اینقدر طولانی شد
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 1, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

گاهی فشارهایی که افراد قبل از کنکور تحکل می کنند باعث می شود که احساس بی انرژی بودن و خستگی و حتی گاهی افسردگی در آنها ایجاد شود و حتی با وجود اینکه رشته خود را دوست دارند نتوانند تلاش لازم را در زمینه موفقیت در آن انجام بدهند.

با توجه به علایمی که شما بیان کردید امکان افسردگی برای شما وجود دارد و با توجه به اینکه در عملکرد شما نیز تاثیر گذاشته است و افکار مرگ نیز برایتان وجود دارد بهتر است به صورت حضوری به روانشناس مراجعه داشته باشید تا بررسی لازم صورت گیرد و پروسه مشاوره را طی کنید تا بتوانید شرایط روحی بهتری را تجربه کنید و عملکردتان افزایش یابد.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22354783
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,830 پاسخ

29,382 دیدگاه

2,179 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 279 بازدید
2 پاسخ 172 بازدید
سوال شده ژان 6, 2018 در مشاوره تحصیلی توسط تکین
2 پاسخ 445 بازدید
سوال شده ژان 21, 2018 در مشاوره رایگان فردی توسط مجید عظیمی
2 پاسخ 275 بازدید
1 پاسخ 115 بازدید
2 پاسخ 178 بازدید
2 پاسخ 229 بازدید
سوال شده دسامبر 31, 2017 در قبل از ازدواج توسط هانی
2 پاسخ 227 بازدید
سوال شده سپتامبر 19, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط بنده خدا
0 پاسخ 142 بازدید
سوال شده ژوئیه 16, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
5 پاسخ 572 بازدید
...