مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

پوشیدن لباس و رشته دوم

368 بازدید
سوال شده ژوئن 8, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط egqq
سلام جناب مشاور خسته نباشین من یه پسرم راستش میخوام تیپ لباسی رو که همیشه تو ذهنم داشتم رو بپوشم یعنی کت و شلوار و کراوات ولی توی عمومی یعنی خیابون. الان فعلا جایی که من هستم هیچکسی اینطوری نمیپوشه یه بار وقتی 14-15 سالم بود اینطوری میپوشیدم و بقیه تو خیابون یه جوری نگاه میکردن که غیر عادیه ومنم یه جوری میشدم الان که میخوام اونطوری بپوشم بازم یه نمیدونم ترس یه حالتی دارم. این توی بعضی جاهای دیگه هم برام مشکل شده. مثلا گاها برای اینکه بقیه نمیدونم حسادت نکنن و یا منو از خودشون دور نبینن رفتارام و عملکردم رو جوری تنظیم میکنم که در حد فکرشون باشه.

یعنی مثلا همین لباس پوشیدن چون میگم اینطوری کم ادم اینجا لباس اینطور میپوشه اگه من بپوشم توجهشون جلب میشه ومن نمیخوام توجه کسی رو جلب کنم یعنی نمیخوام خاص دیده بشم. توی کلاس ها و سایر فعالیت ها همینطوره. مثلا توی کلاسا میتونم خیلی بیشتر از این  بازدهی داشته باشم ولی چون اگه خیلی بازدهی داشته باشم به نوعی بقیه مغرور و بیش از حد خاص میبینن و وقتی میخوام باهاشون حرف بزنم یه جورایی خیلی خجالتی میشن خیلی میترسن و ... برای همین مجبورم کمتر از بهترین خودم باشم. من چیکار کنم؟ یعنی مثل این میمونه که بهترین خودت باشی و بقیه ازت دور میشن.

من این بحث لباس پوشیدن رو چیکار میتونم بکنم؟

و سوال دوم اینکه من میتونم رشته * دومی هم در کنار رشته اصلیم بخونم؟ من از دانشگاه سراسری پذیرفته شدم ولی میخواستم اگه ممکن باشه یه رشته دیگه هم کنارش بخونم مثل فلسفه فیزیک و بعدش رشته های دیگه. لطفا راهنمایی کنین. البته میدونم چیزایی که گفتم شبیه سندوم snowflake هستش ولی نیست فقط مشکل شده برام.
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 8, 2019 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
با سلام خدمت شما دوست عزیز

دقت کنید که سبک لباس پوشیدن ، بیان ، غذا خووردن و... می تواند نشانه شخصیت فرد باشد اما گاهی اوقات باید دقت کرد که متناسب با موقعیت رفتار کرد مثلا پوشیدن کت و شلوار و کراوات در محیط دانشگاه و یا مدرسه زیاد مورد تایید نیست و در عرف وجود ندارد و اینکه شما از این لباس در این مکان استفاده کنید واضح است که توجه افراد زیادی را به خودتان جلب می کنید.

شما می توانید از سبک لباسی که دوست دارید در محیط های دیگری استفاده کنید که در عرف نیز قابل پذیرش می باشد مثلا در مهمانی و عروسی این لباس ممکن است توجه کمتری را به خود جلب کند چون افراد زیادی به این سبک لباس می پوشند . اما این موضوعات به معنی نادیده گرفتن علایق و خواسته هایتان نیست بلکه به معنای در جای مناسب استفاده کردن از انهاست.

1. چند سالتان است؟

2. از اینکه با یک شخصیت پایین تر و یا رفتار به صورتی که دیگران دوست دارند توجه کسب کنید برایتان چه احساسی را به دنبال دارد؟

3. ترم چند دانشگاه می باشید و چه رشته ای می خوانید؟

4. منظور شما رشته دیگری در دانشگاه دولتی می باشد یا دیگر داشگاها و در چه دوره ای؟
دارای دیدگاه ژوئن 8, 2019 توسط بی نام
ویرایش شده ژوئن 8, 2019
جناب مشاور ممنون از پاسختون ولی واقعا نمیتونم این طرز لباس پوشیدن رو از سرم بیرون کنم. دوست دارم که یه کت شلوار مرتب با کراوات بپوشم. دلیلش اینه که فقط اینطوری پوشیدن اون حس متناسب بودنه رو بهم منتقل میکنه. وقتی 17-18 سالم بود هم اینطور میپوشیدم ولی بدون کراوت. همین که خودم رو محدود میکنم اینطوری یه حال بدی میشم.

1. 22 سال جناب مشاور
2.من دوست دارم که تا میتونم توی جاهای مختلف مثل کلاس دوست زیاد داشته باشم و راحت تر ارتباط برقرار کنم بدون رودربایستی و خجالت و ترس . چرا میترسن چرا خجالتی میشن نمیدونم چرا اینطوری میکنن یعنی این جز ثابت شده اخرش نفهمیدم چرا اینطوری خجالت میکشن شاید به خاطر رفتار های خودمه که کم حرف میزنم نمیدونم. البته جناب مشاور من به خاطر اینکه 2 سال پیش یه مشکلی برام پیش اومده بود و مثل ptsd بود تا حدودی دچار این سندروم snowflakeکه اون بالا گفته بودم شدم برای تامین کمبود هایی که داشتم بعد از اون اتفاق ولی با گذشت زمان هم ptsd و هم snowflake نشانه هاش کمتر شد.

3.من هنوز اول کارم جناب مشاور ترم اول بودم و تقریبا تموم شده. پشت کنکور بودم -پزشکی ولی قبل از کنکور توی یه دانشگاه دیگه میخوندم.

4.دانشگاه غیر دولتی جناب مشاور شاید مثل پیام نور و ... شبانه و غیر حضوری. من عاشق بعضی رشته ها هستم دوست دارم در کنار رشته اصلی اونارم بخونم مثل فلسفه فیزیک و روانشناسی و بعضی چیزای دیگه...
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,165 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 127 بازدید
3 پاسخ 1,237 بازدید
1 پاسخ 63 بازدید
سوال شده اوت 18, 2019 در مشاوره تحصیلی توسط زهرا
1 پاسخ 117 بازدید
سوال شده مارس 8, 2019 در مشاوره تحصیلی توسط سمیه
1 پاسخ 184 بازدید
1 پاسخ 85 بازدید
سوال شده نوامبر 29, 2021 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
1 پاسخ 1,036 بازدید
1 پاسخ 180 بازدید
سوال شده Mar 14, 2019 در مشاوره مذهبی توسط افسردل ممتاز (100 امتیاز)
...