مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

وسواس فکری و ترس

115 بازدید
سوال شده ژان 26, 2020 در قبل از ازدواج توسط بی نام
با عرض سلام و خسته نباشید
من و دوست دخترم سه و نیم سال است که باهم در رابطه هستیم
هر دو به شدت به هم علاقه مندیم و قصد ازدواج داریم
در این مدت دوستی خیلی کم باهم جر و بحث کردیم و خیلی باهم مشکلی نداریم
من هیچ وقت رازی رو از ایشون پنهون نکردم و همیشه واقعیت رو گفتم و ایشون هم همینطور
اخیرا با دوست خواهرم درباره * مراسم جشن تولد خواهرم در تلگرام چت کردیم در حد چند جمله . من این موضوع رو با دوست دخترم در میون گذاشتم و ایشون رفتار تندی با من نکردند ولی احساس کردم ناراحت شدند و در ادامه گفت و گومون فهمیدم از این که جواب دوست خواهرم رو دادم ناراحت شدند . ایشون بهم تذکر دادند و گفتند که دوست ندارند بعد از عقدمون هم با هر دختری صحبت کنم . من گفتم که رابطه الانمون هم مث رابطه بعد عقدمون قراره باشه چون ب غیر از سکس ما هر چیزی رو باهم تجربه کردیم و اوقات زیادی رو باهم گذروندیم . در ضمن باید بگم که در دوران دوستیمون یا حتی قبل از دوستیمون من فرصت رابطه با افراد دیگه ای رو هم داشتم حتی از افرادی پیشنهاد سکس یا دوستی دریافت کردم ولی به پای رابطم موندم و تعهدم رو نشکوندم . ایشون از لحاظ عاطفی در دوران کودکی به دلیل جدایی والدینشون زخم خورده هستن و هنوز در وجودشون ترس دارن ولی من تو این دوران دائما در پی از بین بردن این ترس بودم و زمینه اعتماد رو همیشه برای خودمون مسطح تر کردم و همیشه عشقم رو بهشون نشون دادم . مخالفتی که ایشون راجع به حرف زدن با جنس مونث حتی به صورت رسمی ( همکار ٫ همکلاسی ٫ دوست دوست ٫ دوست خواهر و غیره )  دارند برای من قابل درک نیست زیرا در زندگی روزمره گاهی اوقات مجبور به پاسخگویی هستمو عدم پاسخگویی به نظر من بی احترامی به فرد مقابل تلقی میشود ولی ایشون حرفم رو قبول نمیکنند و با حرف من سر ناسازگاری دارند . لطفا راهنمایی کنید
من به دنبال مقصر نیستم فقط راهکار میخواهم
ممنون از سایت خوبی که دارین
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 26, 2020 توسط zahra.dehghan حرفه ای (88,840 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مسیر بهتر است قبل از تصمیم گیری جدی برای ازدواج برای بررسی بیشتر دیدگاهای هریک از شما دو نفر به زندگی مشترک و سبک شخصیتی و... مشاوره پیش از ازدواج دریافت کنید تا بتوانیم با بررسی دیدگاها ایشان و شما به هردویتان در تصمیم گیری کمک کنیم.

تا زمانی که ندانیم این افکار تا چه میزان شدت دارد و اینکه ایشان چه توقعاتی دارند و طرحوارهای شکل گرفته شده در ایشان چگونه می باشد نمی توانیم نظر دقیقی بیان کنیم.

اما این موضوع پر اهمیتی می باشد و تنها با ازدواج بر طرف نمی شود و نیاز است که ایشان برای بررسی افکارشان و هردوی شما برای مشاوره پیش از ازدواج اقدام کنید . این افکار می تواند به دلیل تفکرات بنیادینی باشد که در ایشان نسبت به گذشته ای که تجربه کرده اند شکل گرفته باشد و بررسی و بهبود دیدگاهای ایشان نیاز به طی کردن پروسه مشاوره دارد.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22685895
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,756 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 673 بازدید
سوال شده سپتامبر 12, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
2 پاسخ 156 بازدید
سوال شده دسامبر 26, 2019 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط شیما
1 پاسخ 556 بازدید
1 پاسخ 459 بازدید
سوال شده سپتامبر 7, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 972 بازدید
سوال شده سپتامبر 26, 2018 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط ساده
1 پاسخ 59 بازدید
سوال شده سپتامبر 26, 2023 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط مهدی7777 ممتاز (100 امتیاز)
2 پاسخ 438 بازدید
0 پاسخ 171 بازدید
0 پاسخ 103 بازدید
...