مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

لطفا راهنماییم کنید بین دوراهی گیر کردم.

777 بازدید
سوال شده مارس 5, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط Shadi
سلام خسته نباشید .
من دختری هستم۲۰ ساله.سال گذشته با پسری اشنا شدم که ۲۳ سال سن داره و از لحاظ مالی و سطح اجتماعی از خانواده ما پایین تره.
خیلی غیرتی و تعصبیه درحدی که بیرون میریم فقط منتظره کسی نگام کنه تا یه دعوایی راه بندازه .توخنده و دعاها از الفاظ زشت استفاده میکنه حالا چه بی شوخی چه برای شوخی.وقتی که بامن بحثش میشه خودمو خانوادمو همرو میکشه زیر فش و هرچی که دلش میخواد میگه و بعدا میگه من عصبی بشم نمیفهمم چی میکنم.خونشون هر روز دعواس و سطح خانوادشون جوریه که فش های رکیک براشون مثل اب خوردن ورده زبانشون شده.۵ماه از دوستی گذشته بود من گفتم اگه میخوایتم بیا با مادرم صحبت کن که در جریان باشه .اومد و صحبت کرد و به خانواده خودش هم گفت ولی تو خونشون دعوا شد جوری که برادر بزرگترش اونو با چاقو زدو کارش به اتاق عمل رسید .خانوادش میگفتن نه این عروس ما نیست و ازین حرفا . بزرگ ترین اشتباهم این بود که من با ین اقا رابطه برقرار کردم هر سری که میرفتیم بیرون به جای اینکه دل تنگه من بشه دل تنگه رابطه میشد .الان یک سال بود که باهم بودیم تقریبا ۳ ماه پیش هم زمان که با این فرد صحبت میکردم در اینستا با پسری اشنا شدم که ۲۱سال سن داره و از لحاظ مالی و فرهنگی هم سطح خودمون هست حتی شاید بالا تر .اصلا اهل دعوا و فش کاری نیس و گفته من ازت رابطه نمیخوام محبت میخوام.من وقتی این ۲تا فردو مقایسه کردم دیدم خب این به من و خانوادم بیشتر میخوره .رلمو ول کردم در صورتی که وقتی داشتم میرفتم گریه میکرد قسمم میداد میگفت تنهام نزار من دوست دارم و با این پسر شروع به حرف زدن کردم .الان خداروشکر در رابطم ارامش دارم و اصلا دعوا و فش کاری نیست ولی بعضی وقتا دل تنگه اون فرد میشم و عذاب وجدان میگیرم . در صورتی که این پسری که الان باهاش در رابطم خیلی با محبت تر و خیلی متشخص تر و از همه مهم ت اینه که دوسم داره و همیشه میگه تنهام نزار من بدونه تو داغون میشم.
شما راهنماییم کنید که ایا کاره درستی کردم که ازش جداشدم یا نه؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 5, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

احساسات شما قابل احترام می باشد اما دقت کنید که نادیده گرفتن این سبک رفتاری و این اختلافات فرهنگی و طبقاتی می تواند حتی با وارد شدن به زندگی مشترک برای شما آسیب های زیادی را به همراه داشته باشد پس بهتر است سعی کنید در کنار احساسی که دارید شرایط و سبک رفتاری و شخصیتی این آقا و تفاوت های فرهنگی ، اجتماعی و.. را مد نظر قرار بدهید و بعد تصمیم گیری داشته باشید در این مسیر بهتر است مشاوره پیش از ازدواج دریافت کنید تا بتوانیم در این مسیر به هردوی شما در تصمیم گیری کمک کنیم .

بهتر است از هرگونه رابطه جنسی خوداری کنید چون می تواند باعث وابستگی زیاد در رابطه شود و باعث شود که شما موضوعات مهمی را نادیده بگیرید و به سمت پروسه ازدواج پیش بروید .

در مورد رابطه در اینستا گرام نیز در اول دقت کنید که این روابط مجازی می باشد و بیشتر بر پایه خیالپردازی می باشد و نمی توان بر مبنای خیالپردازی و شناخت ناقص در دنیای مجازی در مورد فردی تصمیم گیری کرد اما در این مسیر وابستگی شما به این شخص می تواند به این دلیل باشد که این آقا احترام و عزت نفسی را به شما می دهند که در رابطه خود آن را نداشته اید و به همین دلیل وابستگی بیشتری برای شما ایجاد شده است .

بهتر است خودتان یک دوره مشاوره شناختی دریافت کنید تا سبک انتخابی و شرایط روحی خودتان مورد بررسی قرار گیرد و بتوانیم در این زمینه به شما کمک کنیم .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
021-22685895
دارای دیدگاه سپتامبر 24, 2020 توسط مریم
سلام عزیزم به نظر من اگه از من میشنوی میدونم سخته ولی اینا همش دروغه روزی بود که یک نفر به زبان میگفت دنیامی و ...تنهات نمیزارم و نرو پسرا همه اینجورین اول وابستگی نشون میدن بعد برعکس میشه همه حرفاشون دروغه من بدبین نیستم فقط یک تجربه داشتم ولی خیلی درس گرفتم کسی که شمارو بخواد میاد خواستگاریت و ازدواج وقتتو تلف نکن عزیز دلم اینا فقط حرفه الان شاید از سر حرفای اون به من بگی آخه شرایط فرق داره و دوسم داره ولی من بدتو نمی خوام قول میدم این حرفا الکیه و پشیمون میشی ..
درپناه حق
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,499 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 180 بازدید
1 پاسخ 188 بازدید
1 پاسخ 261 بازدید
سوال شده دسامبر 17, 2017 در زوج درمانی توسط سمیرا
1 پاسخ 289 بازدید
2 پاسخ 156 بازدید
سوال شده می 12, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط Ss حرفه ای (500 امتیاز)
1 پاسخ 164 بازدید
سوال شده فوریه 22, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 119 بازدید
سوال شده اوت 31, 2022 در قبل از ازدواج توسط زهرا تنها
2 پاسخ 258 بازدید
سوال شده فوریه 16, 2021 در قبل از ازدواج توسط مهسا
2 پاسخ 1,284 بازدید
...