مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دوست صمیمی چندین ساله

81 بازدید
سوال شده مارس 13, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط لیلا مرادیان
ویرایش شده مارس 13, 2020
...
1 پاسخ
پاسخ داده شده مارس 13, 2020 توسط zahra.dehghan2 حرفه ای (22,700 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مسیر بهتر است در احترام به او بیان کنید که در چه تایم هایی می توانید با او صحبت کنید و یا اینکه برنامه خودتان را در اولویت قرار بدهید و زمان هایی که خودتان از نظر روحی و یا برنامه توانایی صحبت و همچنین تمایل به این کار را داشتید می توانید در این مورد برای صحبت با او وقت بگذارید .

دقت کنید که روابط دوستی نیاز است که سازندگی داشته باشد و اگر این مسیر برای شما احساسات ناخوشایندی را به دنبال می اورد می توانید در احترام آن را بیان کنید و دقت کنید که بهتر است توان نه گفتن را داشته باشید و فرد مقابل شما نیز نیاز است درک کند که شما همیشه نمی توانید در دسترس باشید .

در این مورد بهتر است با حفظ حدود خودتان پیش بروید تا او نیز بتواند برای زندگی روزانه خود برنامه ریزی داشته باشد و میزان تمرکز خود را از شما کاهش بدهد .
دارای دیدگاه مارس 13, 2020 توسط لیلا
خب من یه مدت اینکارو کردم .ولی مسعله اینه که وقتی صحبت میکنیم ۳ سالت شاید طول بکشه ..منم فقط گوش میدم .و اینکه واقعا این به من استرس مسده و تمرکزم رو کم کرده .یه مدت حتی بهش گفتم من فقط فلان ساعت از روز میتونم باهات صحبت کنم ولی اون میگه من اون موقع گوشی دردسترس ندارم و هروقت گوشی دستم باشه بهت زنگ میزنم .علاوه بر این ها کارایی میکنه که خانوادش هم نسبت به من بدبین شدن .مثلا ساعت ۳ زنگ میزنه یه ساات حرف میزنه بعد میگه فردا فلان ساعت زنگ میزنم جوابمو بده ..خب من نمیخوام تمرکزم روی حرفای اون باشه ..علاوه بر این ها خستم از اینکه مدام باید مراقب باشم که نکنه حرفی بزنم یا حرکتی انجام بدم که موجب بشه خانوادش به من بدبین بشن ...واقعا خستم و دوست دارم این رابطرو تمومش کنم .خداروشکر من مثل قبل اصلا بهش وابستگی ندارم .من هرکاری از دستم بر میومد انجام دادم تا بتونه مشکلاتشو حل کنه ولی دیگه اصلا نمیتونم ..تو این چند سال فقط من بودم که همیشه دهنده بودم ..هیچ وقت ازش کمک نخواستم یا خداروشکر مشکلی نداشتم که بخوام مطرح کنم .اما اون واقعا اسیشمو داره ازم میگیره .


در ضمن ما یه دوست مشترک داریم که با من صمیمی تره ولی واقعا دوست نرمالیه و اونم با برنامست و با مدیریت گاهی اوقات یه صحبت ۱۰ دیقه ای شاید داشته باشیم اونم دررابطه با درس .اونم مث من از دست این خانوم خستست .و کلافه از این تماسای پی در پی ..بنظرتون هردومون چجوری میتونیم بااحترام بهش بفهمونیم نمیخوایم باهاش در ارتباط باشیم .

نظر خودم اینه که دوست مشترکمون بهش بگه شاید دوستت دوس نداشته باشه باهات باشه تا اینجوری دیگه مزاحم نشه.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,863 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 385 بازدید
سوال شده ژوئن 10, 2018 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
3 پاسخ 393 بازدید
سوال شده دسامبر 4, 2022 در دوستی یا نامزدی توسط بی نام
3 پاسخ 1,440 بازدید
0 پاسخ 105 بازدید
2 پاسخ 196 بازدید
سوال شده سپتامبر 6, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط Ayl.i
1 پاسخ 447 بازدید
سوال شده ژوئن 22, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط ahch ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 91 بازدید
1 پاسخ 69 بازدید
1 پاسخ 437 بازدید
سوال شده می 19, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط پرستو
...