مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تردید در دین پشیمانی از گذشته

250 بازدید
سوال شده می 12, 2020 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
سلام من ۲۶ سالمه و قبلا ادم متدینی بودم. مدتیه تو دین دچار شک شدم. کم کم دارم از راه های مختلف وجود خدا و حقانیت پیامبر رو برای خودم اثبات میکنم. اما هنوز تو حقانیت امامان بعد از امام علی دچار تردید. دیگه واسه مشهد رفتن و زیارت شوق ندارم. همینطور ارتباطم با خدا کمرنگ شده و دیگه مثل قبل حس آرامش و معنوی رو با نماز خوندن ندارم.
نمیدونم جواب سوالاتم رو چطور باید پیدا کنم. وقتی به قرآن رجوع میکنم احساس میکنم دین اسلام اون چیزی نبوده که من فکر میکردم. قران اسلام رو خیلی راحت تر و آسون تر از اون چیزی که من فکر میکردم تعریف کرده. فکر میکنم دین اسلام فقط داره یه مسیر کلی رو نشون میده و جزییات دین با توجه به ادراک ما میتونه متفاوت باشه. اما این تعریف جدید از اسلام تا حالا بهم آرامش نداده. من فکر میکردم خدا خیلی خیلی بخشنده و همینکه تو دنیا به کسی ظلم نکنیم کافیه تا مارا ببخشه. اما با دیدن یه برنامه تلوزیونی (زندگی پس از زندگی) دیدم خیلی از آدم های معمولی وقتی به اون دنیا رفتن چقدر ترسیدن و چقدر گناهانشون براشون سنگین تموم شده و چقدر جزیی قضاوت شدن. منم میترسم مثل اونا قضاوت بشم. میترسم از گناهای زیادی که تو نوجوونی کردم. هرچند بابتشون توبه کردم. اما نمیدونم خدا منو بخشیده یا نه.
ممنون میشم اگه جواب سوالاتمو میدونید منو از سردرگمی دربیارید...
1 پاسخ
پاسخ داده شده سپتامبر 15, 2020 توسط بی نام
سلام و ارادت،، اول از همه شما بايد ببيني اثبات هايي که ميکني با عقل جور در مياد?! ببينيد شما يه برنامه تلوزيوني ديدين و حسابي متزلزل شدين، به نظرم اين مشکل به خاطر نداشتن آگاهي کافي در دينتون ميتونه باشه،، هيچ کس غير از معصومين بي خطا و گناه نيست اگه اينجور که شما ميگين باشه کسي که يه بار يا چند بار خطا کرده به طور کل ميره جهنم، هيچ راه برگشتي هم نداره، در حالي خود دين ما اين موضوع رو نقض کرده ما تو حدیث داريم نا اميدي از بخشش خدا جزو بزرگترین گناهانه حتي تو آیه داريم که اگر توبه کنيد و پشيمون باشيد خدا همه گناهان رو ميبخشه. اگر تو اون برنامه ديدين که گناهان مردم براشون سنگين تموم شده خيلي از روايات هم هستند که به خاطر يک کار خوب چقدر از گناهان بخشيده ميشه میتونيد در اين باره بپرسين و تحقيق کنيد چون اگر اينجا بگم خيلي طولاني ميشه،و بدونيد که فقط شيطانه که راه برگشت نداره ، دين ما يک دين کلي نيست بلکه تو هر زمينه  مارو راهنمايي کرده بهتره آگاهيتون رو نسبت به دينتون بالا ببريد، و به مزخرفاتي که دشمنان يا مخالفان درباره اسلام و پيامبر اکرم(ص) ميسازند توجه نکنيد و ما عمرتون رو تباه نکنيد اگر توجه داشته باشين داعش هم  با ذکر (لا اله الا الله) و (محمدا رسول الله) سر میبرید و آدم ميکشت و هدف از اين کارش اين بود که بگه دينم گفته آدم بکش دينم گفته بي گناه بکش در حالي دين مارو از اين کار منع ميکنه و کاملا مشخص بود به چه دليل اين غلطا رو ميکنن و اين مزخرفات ذو به هم ميبافن، کسي که با دين اسلام مخالفه سعي ميکنه بقيه رم از راه بيرون بکشه اما نبايد اجازه بديم, به ابا عبدالله الحسین ع پناه ببر ان شاءالله خدا هممون رو به راست هدایت کنه و از سيل اين همه عقيده اشتباه نجاتمون بده. يا علي
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,777 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 93 بازدید
سوال شده می 18, 2019 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط پشیمان
1 پاسخ 66 بازدید
سوال شده می 30, 2020 در مشاوره مذهبی توسط فرخنده
1 پاسخ 104 بازدید
سوال شده دسامبر 12, 2019 در مشاوره مذهبی توسط عرفان
3 پاسخ 153 بازدید
سوال شده ژان 11, 2023 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
2 پاسخ 187 بازدید
سوال شده سپتامبر 15, 2020 در مشاوره مذهبی توسط مبینا
1 پاسخ 196 بازدید
سوال شده اوت 25, 2018 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
1 پاسخ 1,058 بازدید
سوال شده می 31, 2018 در مشاوره مذهبی توسط Fatima ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 160 بازدید
سوال شده نوامبر 5, 2020 در مشاوره مذهبی توسط *_* حرفه ای (200 امتیاز)
1 پاسخ 141 بازدید
سوال شده می 18, 2019 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
1 پاسخ 109 بازدید
سوال شده نوامبر 12, 2021 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
...