مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

خودارضایی قبل از دوران ازدواج و عوارض ان

1,973 بازدید
سوال شده ژوئن 19, 2020 در قبل از ازدواج توسط Mina
سلام من 20ساله هستم و  خود ارضایی میکنم عوارض این عادتو تو خودم  میبینم چند وقت دیگه قراره نامزد کنم و از اینکه دچار مشکل بشم نگرانم . فرد مذهبی هستم ولی این عادت خیلی عذاب اورم شده برام . راه های برطرف کردن عوارضشو بگین بهم و کمکم کنید که ترک کنم
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 19, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما مینا جان

دقت کن عزیزم میزان خودارضایی و سیستم بدنی هر فرد با یکدیگر فرق دارد به همین دلیل نمی توان بیان کرد که همه عوارض مشابهی را تجربه می کنند اما عوارضی که به صورت کلی برای زنان وجود دارد را برای شما بیان می کنم و در این مسیر برای ترک بهتر هست که تحت نظر متخصص سکس تراپی اقدام کنی تا شرایط بدنی و روحیت تحت نظر باشه و عوارضی که فکر می کنی دچارش شدی را در صورت نیاز به ورزش و یا مصرف داروی خاصی و... در این مسیر بهت کمک بشه .

خودارضایی در دختران می تواند با عوارض زیر همراه شود  و در صورتی که به صورت رفتار روزانه درآید خطرناک می شود یعنی خودارضایی هر روز صورت گیرد  و مانند هر اعتیادی،روح و جسم و روان فرد را به هم می ریزد و زمانی که فردی اقدام به خودارضایی می کند خیلی سریع فاز هیجان جنسی اتفاق می افتد و جنبه های مهم و عاطفی در یک ارتباط صحیح جنسی را دریافت نمی کند و دچار خلاء عاطفی، افسردگی، اضطراب و عدم اعتماد به نفس می شود  و گاهی حتی فرد با سرزنش خود و احساس گناه نیز روبرو می شود  و ممکن است بعد از ازدواج در یک رابطه زناشویی دیگر تحریک نمی شود و در به ارگاسم رسیدن دچار مشکل می شود چرا که با خودارضایی شرطی شده است تا در یک وضعیت خاصی که خود را تحریک می کند به ارگاسم برسد و به هنگام نزدیکی به همسر خود به یاد رفتارهای خود می افتد و گمان می کند تنها در آن شرایط می تواند به ارگاسم برسد

شرایط ایجاد کننده مشکل بیشتر در افرادی بروز می‌کند که روزانه بیش از یک یا دو بار استمنا می‌کنند. عوارض آن عبارتند از:الف) خستگی و کوفتگی 2.عدم تمرکز حواس پرتی 3.ضعف حافظه 4. استرس و اضطراب 5.تغییرات سریع خلقی 6.حساسیت بیش از حد و زود رنجید7.کمردرده8. نازک شدن موها (به دلیل برهم خوردن نظم هورمونی)و) 9.ناتوانی جنسی زودرس در جوانیی) بی‌خوابی، بدخوابی و مشکلات مشابه آن‌ها9.تار شدن دید چشم‌هاد) وِز وِز گوشه) 10.انزال زودرس و غیرارادی و خروج منی به صورت قطره قطرهو) درد کشاله‌* ران و ناحیه‌* تناسلیی)11. دردهای قولنجی در ناحیه‌* لگن و استخوان دنبالچه12 کاهش سیستم ایمنی بدن و..

برای ترک نیاز هست که عوامل تجریک کننده ، میزان و شدت خودارضایی ، عوارض ایجاد شده ، محیز خودارضایی ، برنامه روزانه زندگی ، تغذیه و.. بررسی دقیق شود تا بتوانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید .

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

021-22685741
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,827 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,056 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 552 بازدید
1 پاسخ 210 بازدید
سوال شده سپتامبر 10, 2020 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط فاطمه
0 پاسخ 445 بازدید
سوال شده اوت 3, 2020 در آموزش جنسی و زناشویی توسط اینجانب
1 پاسخ 1,220 بازدید
0 پاسخ 170 بازدید
سوال شده ژوئن 30, 2019 در قبل از ازدواج توسط بی نام
1 پاسخ 357 بازدید
سوال شده نوامبر 15, 2022 در اعتیاد و درمان ها توسط بی نام
2 پاسخ 406 بازدید
1 پاسخ 464 بازدید
1 پاسخ 712 بازدید
...