مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

همسرم فیلم و عکس های مبتذل می بیند

806 بازدید
سوال شده ژوئیه 13, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
بخیر، ممکنه راهنماییم کنید ما 5 ساله ازدواج کردیم، یه سال و نیم هم عقد بودیم، یه دختر 18 ماهه داریم. هر دو از خانواده روحانی و مذهبی هستیم و همسرم هم طلبه ست. خانواده من شهر دوری هستن و من هردو سه ماه که میرم اونجا معمولا یکی دو هفته میمونم. همسرم خیلی اجتماعی نیست، تا یک سال پیش شغل داشت اما تعدیل نیرو کردن و کارش تموم شد. دنبال کار هست اما نه طوری که از همه چیزش بزنه برای پیداکردن کار، منم همش از این قضیه شاکی هستم البته اگه حرفش بشه، اما میگه هر کاری به روحیه من نمی‌سازه و مایلم مثل کار قبلیم که مربوط به طلبگی بود رو پیدا کنم. الان یه مدته که نمازو روزه مستحبی قبول میکنه. از زمان مجردیش هم شب بیدار بوده و بیشتر شبا به کاراش میرسه. تقریبا 10 ماه قبل یک شب داخل  اینستاگرام گوشیش چندتا عکس و فیلم کوتاه رقص و بدن خانمای خارجی رو پیدا کردم. ناخودآگاه آنقدر گریه کردم که بیدار شد و گفت اینستا هنگ کرده و من خبر ندارم. منم خودمو گول زدم و خیلی راحت قبول کردم، تازه عذرخواهی ام کردم که چرا راجبش اشتباه فکر کردم. 7 ماه پیش یه شب توی گوشبش یه عااالمه فیلمای طولانی رقصای سکسی با لباسای افتضاح و... دیدم که از یوتیوب دانلود کرده بود. تا یه هفته خودمو خوردم و هیچی نگفتم. با مشاوره صحبت کردم، گفت بهش بگم و خیلی با قاطعیت اینم بگم که اگه دوباره تکرار بشه، با یکی که براش مهمه قضیه رو مطرح میکنم. منم همین کارو کردم (وقتی که سر یه چیز دیگه از هم ناراحت بودیم). با پررویی تمام وقتی من بهش میگفتم چی دیدم، سرشو حتی از تو گوشی بالا نیاوردو فقط به نشانه تایید که یعنی خب، خب، اره، خب که چی، سرشو تکون میداد. منم گفتم اگه تکرار بشه با مادرش صحبت میکنم و روی این حرفم هستم. یه هفته بعد بهم گفت ببخشید و دوباره اوضاع خوب شد. راستش از ترس اینکه یه وقت برم توی اینستاگرامش و ببینم چه پیجایی رو بازدید کرده، جرأت ندارم زیاد برم سر گوشیش. یه بار هم قبل عید دیدم چندتا پیج خانومای خارجی با برآمدگیهای بزرگ بدن  رو دیده و حالم بد شد و بهش گفتم بازم انکار کرد که من ندیدم و چرا تهمت میزنی و سر پل صراط باید جواب بدی و... منم قبول کردم گفتم اشتباه کردم و خیلی خوشحالم. یه بار دیگه هم دیدم چندتا پیج رو دیده، یه ماه پیش هم دیدم دو سه تا پیج رو نگاه میکنه. اما چیزی نگفتم، دو هفته ست گوشیشو عوض کرده. جرأت اینکه برم سر گوشیش رو ندارم... میترسم چیزی ببینم، بهش بگم. نمیدونم اصلا بگم یا نه، چون اگه بگم و به مادرش نگم حرف من براش بی اعتبار میشه، اگه ام بگم که اصلا این شدنی نیست. ما توی رابطه جنسی هیچی کم نداریم هنوز، اینو همیشه تو این سالها خودش میگه.خواهش میکنم راهنماییم کنید. میترسم هی نگم و  برای خودم عادی بشه این قضیه. اگه هم بگم چی بگم؟ چی میشه گفت...میبینم که از نظر ایمانی داره سست میشه، تماز صبحا نصفش قضاست، اصلا هوشیار نیس صداش میزنم.اینم بگم اینکه اینستاگرام یا فیلترشکن یوتیوب رو پاک کنه اصلا برای ما جواب نمیده. چون اون ورزشکاره، به خاطر فیلمای ورزشی هم که شده اینکارو نمیکنه، حتی اگه بکنه من میدونم دوباره نصب میکنه. من میخوام از اساس این قضیه حل بشه، فکرش تغییر کنه.
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئیه 13, 2020 توسط ravanshenas حرفه ای (67,280 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

 قابل درک می باشد که روبرو شدن با این شرایط برای شما با فشار روحی زیادی همراه می باشد اما دقت داشته باشید همانطور که خودتان اشاره کردید حتی اگر ایشان را مجبور و یا تهدید به گفتن به مادرشان کنید ایشان بازهم ممکن است مسیر خود را طی کنند و پنهان کاری ایشان بیشتر می شود و این در حالتی می باشد که تا زمانی که خود فرد بینش لازم را نسبت به اشتباه بودن مسیر خود نداشته باشد این مسیر ممکن است بارها تکرار شود .

در اینجا بهتر است دقت کنید که بسیاری از این پیج ها بر صفحه اصلی اینستاگرام .و...وجود دارد و اینکه همسرتان ان را ببیند طبیعی می باشد اما اگر ایشان این پیج ها را دنبال می کنند و فیلم های آنها را دانلود می کنند این مسیر متفاوت می باشد و اگر شما به این موضوع اطمینان دارید بهتر است در احترام و بدون توهین به ایشان احساسات خودتان را از اینکه همسرتان این فیلم ها را دنبال می کند بیان کنید و در این حالت بهتر است از هرگونه تهدید و توهین خوداری کنید و از ایشان سوال کنید که دلیل گرایش به دیدن این فیلم ها چیست تا بتوانید با یکدیگر در مورد این موضوع صحبت کنید و این مشکلات را برطرف کنید .

اگر همسر شما به این دیدن فیلم ها عادت داشته باشند برای ترک عادت نیاز است که یک مسیر دوره ای را دنبال کنند و در اول نیاز است که افکار ایشان نیز مورد بررسی قرار گیرد در اینجا نقش شما شنونده خوب بودن است با رعایت موراد بالا و در کنار اینکه می توانید اگر ایشان در نمازهایشان کاهلی می کنند در این مورد با ایشان صحبت کنید و بیان کنید اگر مایل بودند ایشان را صدا بزنید بجای ایشان تصمیم گیری نکنید چون می تواند باعث واکنش بیشتر از سمت ایشان شود  ایجاد شرایط و محیط هایی که به عقاید مذهبی شما هماهنگ می باشد می تواند در تفکر بیشتر همسرتان کمک کننده باشد .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,845 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 582 بازدید
2 پاسخ 305 بازدید
1 پاسخ 210 بازدید
سوال شده نوامبر 13, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 179 بازدید
سوال شده اکتبر 25, 2021 در مشاوره تلگرامی توسط زیبا
1 پاسخ 270 بازدید
1 پاسخ 202 بازدید
سوال شده سپتامبر 14, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط عطیه حرفه ای (200 امتیاز)
1 پاسخ 251 بازدید
1 پاسخ 493 بازدید
...