مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

جلوگیری از بارداری

650 بازدید
سوال شده نوامبر 22, 2020 در آموزش جنسی و زناشویی توسط M_a
سلام من عقدم  و دو ماه دیگه قراره بریم سر زندگیمون .
در رابطه با اولین شب ازتون راهنمایی و کمک می‌خوام

۱برای جلوگیری از بارداری در شب اول از چه روشی استفاده کنم؟

۲ اگه بخوام قرص مصرف کنم از کی شروع کنم؟

۳ آمپول جلوگیری سه ماهه بهتره و یا قرص؟

۴ اگر از قرص استفاده کنم دیگه خطری نیست؟ مثلا اگه تو دوره * پر خطر هم رابطه باشه نگرانی برای  بارداری نیست؟

از مشاور محترم و دوستان عزیزی که تجربه دارند درخواست راهنمایی دارم ممنونم .

ممنون میشم کمکم کنید
5 پاسخ
پاسخ داده شده نوامبر 23, 2020 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مورد در اول بهتر است که حتما با همسرتان در مورد این رابطه صحبت کنید و دقت کنید که بهتر است رابطه جنسی زمانی صورت گیرد که شما و همسرتان در این مورداز نظر روحی و جسمی آمادگی لازم را داشته باشید

اطلاعات در مورد نوع پرده بکارت می تواند به شما و همسرتان کمک کند تا بدانید که شرایط بدنیتان چگونه هست چون پرده های بکارتی وجود دارد که با خونریزی نمی باشد و یا معمولاً بعد از پارگی پرده بکارت خون ريزي کم و بیش شدیدی ایجاد می شود . لازم است این خون را از خون قائدگی تمیز دهیم. خون قائدگی دارای فیبرینوژن کم تر است، بنابراین دیرتر لخته شده و سلول های واژینال در آن بسیار زیاد است در حالیکه خون حاصل از پرده بکارت زودتر لخته شده و دارای مقدار کمی سلول واژینال است. لبه های پارگی جدید در پرده بکارت معمولاً زخمی و قرمز رنگ بوده و آثار خون لخته شده در آن مشاهده می شود. بعد از حدود یک هفته لبه های بریدگی از مخاطی مشابه مخاط پرده پوشیده شده و بعد از حدود دو هفته لبه های زخم نسبتا گرفته میشوند در بسياري از موارد، میزان کمی از لکه بینی، که در آن زنان متوجه چند قطره خون بر روی دستمال خویش و یا در دستمال کاغذی وجود دارد هیچ خون ريزي شدیدی را تجربه نمیکنند، چنانچه خون ريزي به میزان کافی سنگین وباعث خیس خوردن کل نوار بهداشتی شود با یک پزشک صحبت کنید پس اطلاعات شما و همسرتان در این موراد از اهمیت زیادی برخودار می باشد .
پاسخ داده شده نوامبر 23, 2020 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
اگر رابطه جنسی در آرامش و بدور از تشنج و با اطلاعات از بدن یکدیگر و رابطه جنسی باشد می تواند برای شما اضطراب کمتری را به دنبال داشته باشد در کنار اینکه باعث می شود از انقباض عضلانی شما کاسته شود و رابطه جنسی برای شما بدون درد و یا با درد ضعیفی در اول صورت گیرد هرچند که دردی که از آن صحبت می شود بستگی زیادی به شرایط روحی شما و شرایط بدنی و همچنین نوع رابطه چنسی شما و همسرتان دارد که اگر معاشقه وجود داشته باشد و واژن به میزان لازم باز شود درد زیادی فرد تجربه نمی کند البته این موضوع به رابطه آرام جنسی و سایز اندام جنسی همسرتان نیز بستگی دارد اما واژن انعطاف پذیری زیادی دارد .

در مورد نحوه جلو گیری نیز بهتر است بسته به شرایط بدنیتان از متخصص زنان مشورت بگیرید اما استفاده از کاندوم می تواند به شما ها کمک زیادی در جلوگیری کند در کنار اینکه مسیر راه های جلوگیری زیادی وجود دارد که می توانید در این موراد نیز شما و همسرتان با مشورت باهم از آن استفاده کنید .
پاسخ داده شده نوامبر 23, 2020 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)

1.بیرون کشیدن: این روش که جماع منقطع نیز نامیده می­ شود مربوط به زمانی است که مرد ذکر را از مهبل خارج می­ کند تا انزال بیرون از مهبل رخ دهد. به­ طور نظری، این روش مانع از تخلیه­ ی اسپرم در مهبل می­ شود این جلوگیری طبیعی محسوب می شود اما تضمین زیادی برای آن وجود ندارد و بهتر است که با روش دیگری از جلوگیری همراه شود .

2.کاندوم مردانه مانند سد مانع از ورود اسپرم به مهبل می­شود و از حاملگی پیشگیری می­کند. مرد قبل از دخول آن را روی آلت خود می ­کشد. جنس کاندوم از پلی­یورتن یا لاتکس است.

3.قرص ضد بارداری ترکیبی هر روز مصرف می­شود و حاوی دو هورمون، استروژن و پروژستین، است. این هورمون ­ها مانع از آزادسازی تخمک یا تخمک­گذاری می­ شوند. همچنین دیواره­ ی رحم را نازک­تر می­کنند در این مورد بهتر است که با مشورت با پزشک اقدام کنید و از داروهای که با شرایط بدنیتان همسانی بهتری دارد استفاده کنید .

4. البته روش های دیگری نیز وجود دارد مانند کاشت کپسول در بدن که با توجه به سالهای تازه شروع زندگی مشترک بهتر است از آنها استفاده نکنید .

به صورت کلی در مورد آمپول و یا قرص بهتر است که با متخصص صحبت کنید چون شرایط هرمونی شما و شرایط بدنیتان اهمیت زیادی دارد در کنار اینکه بهتر است از دو روش پیش گیری استفاده شود چون هیچ یک از این موراد تضمین 100 درصدی ندارند

دارای دیدگاه نوامبر 23, 2020 توسط M_a
ممنونم از راهنماییتون .
پاسخ داده شده نوامبر 23, 2020 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام

عزیزم متوجه نگرانی شما و نیاز شما برای استفاده از راهی که تضمینی هم باشه هستم اما لازم هست به نکاتی اشاره کنم.

1- مصرف هر نوع دارو و قرص و آمپول برای جلوگیری از بارداری به ضرر مصرف کننده هست و آثار سوء داره.

2- بهتر هست از راه های طبیعی برای پیشگیری از بارداری استفاده کنید که به سلامت خورتون هم لطمه نزنید.

3- شاید در کوتاه مدت و موراد خیلی ضروری استفاده از این روش ها از طرف شما لازم باشه اما کم کم تبدیل به وظیفه * شما میشه در صورتی که باید بپذیرید طرف مقابل هم در این امر نقش داره و باید ایشون هم مراعات کنند و از روش طبیعی استفاده کنند.

4- واکنش همه * بدن ها نسبت به این دارو ها یکسان نیست. عوارضی چون  تهوع ، به هم ریختگی مزاج ، بعدها نامظم شدن سیکل هم در بسیاری دیده شده.

5- چنانچه بعد از دوره * مصرف طولانی ، استفاده از این دارو رو قطع کنید برای بارداری اولیه در بهترین حالت باید شش ماه از آخرین مصرف شما گذشته باشه.

6- نهایتا اینکه این راهکار مد نظر شما تنها ریسک و احتمال بارداری رو کاهش میده اما به صفر نمی رسونه. ژنتیک و بنیه قوی هم در تاثیر این دارو دخیل هست. چنانچه افرادی بودند که حتی در دوران یائسگی ، مصرف قرص ضد بارداری و حتی بعد از انجام عمل باردار شدند. اما خب با استفاده از قرص تا حدودی ریسک باردار شدن کنترل میشه.

موفق باشید
دارای دیدگاه نوامبر 23, 2020 توسط M_a
متاسفانه همسرم بااستفاه از کاندوم موافق نیست و به این معتقدند که باعث ازبین رفتن لذت میشه و..و اگر بخوام اینکارو انجام بدم بااعتقادی که ایشون در این باره دارن باید نگران از بین رفتن میلشون هم باشم و جلوگیری طبیعی هم ریسک داره تنها راه استفاده از قرصه ،مطلع عوارض قرص ها هستم اما وقتی چاره نباشه کاری نمیشه کرد همچنین این که تا۵ سال قصد بچه دار شدن نداریم باید ایمن ترین راه رو انتخاب کرد .
پاسخ داده شده نوامبر 23, 2020 توسط بی نام
چرا سختش میکنی
بگو شوهرت نریزه تو
همین
دارای دیدگاه نوامبر 23, 2020 توسط M_a
پیشاب پس چی؟؟؟
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,311 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 180 بازدید
سوال شده فوریه 23, 2022 در آموزش جنسی و زناشویی توسط فروزان همایی
1 پاسخ 172 بازدید
سوال شده سپتامبر 28, 2021 در آموزش جنسی و زناشویی توسط ؟؟؟؟
2 پاسخ 294 بازدید
سوال شده ژوئیه 31, 2021 در آموزش جنسی و زناشویی توسط مریم محمدی
0 پاسخ 250 بازدید
0 پاسخ 244 بازدید
1 پاسخ 390 بازدید
سوال شده مارس 8, 2021 در آموزش جنسی و زناشویی توسط دریا منصوری
1 پاسخ 529 بازدید
سوال شده فوریه 7, 2021 در آموزش جنسی و زناشویی توسط جلال
2 پاسخ 363 بازدید
سوال شده ژوئیه 27, 2020 در آموزش جنسی و زناشویی توسط Negar
1 پاسخ 341 بازدید
سوال شده ژوئیه 17, 2020 در آموزش جنسی و زناشویی توسط Delaram
1 پاسخ 812 بازدید
سوال شده ژوئن 12, 2020 در آموزش جنسی و زناشویی توسط بی نام
...