مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

دوست صمیمیم دلمو شکسته.

177 بازدید
سوال شده دسامبر 12, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام.چندوقت پیش با دوستم یه دعوای خیلی بی اهمیت کردم تو گروه تلگرام،جلوی همه * بچه ها.نمیگم مقصر نبودم چون منم مقصر بودم.اما فقط نمیخواستم دعوامون ادامه پیدا کنه.دوستم یهو بحثو عوض کرد و گفت تو کلا تازگیا خیلی به من توهین می کنی.

در حالی که هرروز موقع حرف زدن باهاش حواسم به حرفام هست که ناراحت نشه،ازم نرنجه.من فقط باهاش شوخی می کردم!همونطوری که اون بامن شوخی میکرد.نه بیشتر نه کمتر.

و بعدش بهم گفت قبل از اینکه حرفی بزنی بهش فکر کن.

و در آخر گفت لازم نیست هر وقت ناراحتی بیای پیشم و وقتای دیگه ضایعم کنی.

به خدا قسم میخورم،من همیشه کنارش بودم.چه وقتی ناراحتم و ناراحته.چه وقتی خوشحالم و خوشحاله.هیچوقت جوری نبوده که فقط وقتی ناراحتم برم سراغش و غمامو رو سرش آوار کنم.حتی خیلی وقتا وقتی ناراحت بودم بهش نمیگفتم تا اون ناراحت نشه.

هیچوقت اون روز رو فراموش نمی کنم.به شدت دلم شکست.اونقدر دلم شکست که قلبم تیر کشید.هیچوقت اونقدر ناراحت نشده بودم.توقع نداشتم همچین حرفی بزنه.توقع نداشتم اینطوری منو شناخته باشه!

خیلی به رفتار ها و حرفام در طول دوستیمون فکر کردم.هیچوقت فقط مواقع ناراحتی پیشش نبودم.همیشه بودم.هر وقت اتفاق مهمی تو زندگیم میفتاد بهش میگفتم.از تصمیماتم میگفتم.بهش کمک می کردم بتونه بهترین راه حلو برای مشکلاتش پیدا کنه.همیشه پیشش بودم.همیشه.

اون روز خیلی خیلی زیاد گریه کردم.تا چند روز حال خوشی نداشتم.اول من ازش عذرخواهی کردم.بعدش گفت ببخشید به خاطر فشار درسها اونطوری حرف زدم.

و این واقعا برام موجه نیست!هرچقدرم آدم تحت فشار باشه،به قول خودش باید قبل از حرف زدن فکر کنه!باید یه فرقی بین دوست صمیمیش و بقیه بذاره!

هرچی فکر میکنم،نمیتونم فراموش کنم.به قدری اون روز دلم شکست که هیچوقت یادم نمیره.هیچوقت.

و مشکلم همینه.میخوام فراموش کنم.میخوام این غم توی دلم نباشه.خسته شدم.توقع نداشتم و الان به خاطر این توقع نداشتنم کمرم شکسته و نمیدونم به کی پناه ببرم.

خواهش میکنم کمکم کنید.خواهش میکنم...
1 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 13, 2020 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در روابط دوستی نیز بحث و اختلاف وجود دارد مخصوصا زمانی که از چت استفاده می کنید  امکان برداشت های اشتباه از صحبت های یکدیگر بیشتر می شود و ممکن است که با خطای ادراکی مواجهه شوید در این مسیر در زمان عصبانیت و ناراحتی بله ممکن است که انسن صحبت ها و اشتباهات بیشتری داشته باشد به همین دلیل بیان می شود که در زمان عصبانیت از ادامه بحث خوداری کنید و سعی کنید که صحبت کردن را به زمان دیگری موکول کنید .

در زمان فعلی قرار نیست که شما چیزی را فراموش کنید چون امکان فراموشی وجود ندارد اما می توانید در احترام و به صورت حضوری و تلفنی در زمان مناسبی در احترام به هم در مورد احساسات خودتان و توقعاتی که از یکدیگر دارید باهم صحبت کنید و این مشکل ایجاد شده را برطرف کنید .

اگر شما بخواهید چیزی را در گذشته تغییر بدهید امکان ان وجود ندارد چون گذشته تمام شده است اما با صحبت باهم و بررسی دلایل ناراحتی و دلخوری باهم می توانید زمان حال و آینده بهتری را تجربه کنید .
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,181 کاربر

سوالات مشابه
0 پاسخ 109 بازدید
8 پاسخ 5,183 بازدید
سوال شده سپتامبر 10, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 1,468 بازدید
2 پاسخ 460 بازدید
4 پاسخ 156 بازدید
سوال شده مارس 21, 2023 در دوستی یا نامزدی توسط Mmmmm ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 819 بازدید
1 پاسخ 296 بازدید
1 پاسخ 362 بازدید
2 پاسخ 773 بازدید
سوال شده می 7, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 447 بازدید
سوال شده ژوئن 22, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط ahch ممتاز (120 امتیاز)
...