مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تنفر از پدر و مادر راهنمایی کنید

358 بازدید
سوال شده ژان 10, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام

سلام لطفا کمکم کنید و من رو راهنمایی کنید .
من پسرم  و17سالمه 
وقتی بچه بودم اهل نماز خوندن و مسجد رفتن بودم . از بچگی تا الان پدر و مادرم من رو مقایسه میکردن با بقیه و اینکه از همون موقع ها بین من و خواهرم که یک سال از من بزرگتر هست تبیغض قایل میشدند من رو تو جمع های فامیلی خراب میکردند و من همیشه بین هم سن و سالانم تحقیر میشدم  هر وقت تو خونه دعوا میشد پدر و مادرم بدون اینکه حتی از قضیه دعوا خبر داشته باشن من رو مقصر می دونستن و حق رو به خواهرم میدادن هیچ وقت به من بها نمی دادن . 
پدرم همیش ارزوی مرگ برام میکنه . می گه 18 سالت بشه ا خونه پرتت میکنم بیرون
 الانم دوسال هست قیافه ام تغییر کرده بینی ام خیلی بزرگ شده .
الان هم خواهرم هم پدر و مادرم  هر روزمیگن چرا تو انقدر زشتی و خیلی بهم یادم میندازن . 
جدیداخود ارضایی میکنم فحش های ناموسی و رکیک میدم
نزدیک چند ماه هست به خانواده خیلی فحش میدم دیگه انگار زبانم از خودم نیست
خسته شدم واقعا . به خانواده هزار بار گفتم رفتار تون رو تغییر بدین ولی میگن ما همین هستم میخوای بخوا میخوای نخوا .
 چند طبقه خونه داریم من طبقه پایین جدا زندگی میکنم فقط برای غذا بالا میرم . چون روزی نیست دعوا نکنیم بابت همین تنها زندگی میکنم 
الان هم کار میکنم هم درس میخونم. جدیدا خواهرم نامزد کرده و الان هر اتفاقی میفته پدر  و مادرم  داماد رو میزنن تو سرم و بااون مقایسه من رو میکنن و سرکوفت میخورم و ......
 میگن دوست داشتم درس روحانیت میخوندی
الان خسته شدم واقعا چیکار کنم . کمک کنید . 

1 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 12, 2021 توسط rahnema حرفه ای (1,900 امتیاز)
سلام برادر عزیزم نعمت پدر و مادر نعمت بزرگی است که افرادی که ندارند این رو می فهمند. به هر حال شما از این نعمت برخوردار هستی از این نظر که با احترام به آنها و تواضع در برابر ایشان خدا بهت نظر رحمت می اندازد و بی خود نیست که خدا نیکی به پدر و مادر رو در کنار توحید خودش قرار داده است. پس اول این نعمت رو از این بابت که موجبات رشد و تعالی و کمال شماست قدر بدان. حال میگی رفتارشان مناسب نیست درست . اینگونه والدین نیاز به راهنمایی دارند و باید بدانند نسبت به فرزند اون هم فرزندی که در سن رشد است چگونه رفتار کنند حال که شاید اطلاع ندارند و یا اطلاع دارند و عمل نمی کنند خودت باید تعالی و رشد خود را رقم بزنی توصیه می کنم و تجربه هم کردم اگر دنیا و برکت دنیا و روزی فراوان میخوای نسبت به والدین احترام بگذار و تواضع داشته باش هرچه می گویند و یا می کنند شما از راه احترام وارد شو. مطمئن باش ضرر نخواهی کرد.

در انتخاب کار و رشته و مسیر زندگی با دقت و با تحقیق و با همت وارد شو و به گونه ای عمل کن که به خود اطمینان بدی آینده خوبی رقم خواهی زد.

در این زمینه برای آرامش روحی و زندگی آرام رابطه خود و خدای خودت رو اگر قوی کنی موفق خواهی شد مخصوصا شما که در یک خانه تنها هستس خیلی می توانی این ارتباط رو قوی کنی حالا می خوای نماز بخون که بهترین راه آرامش است و اخلاق و زبان انسان رو ترمیم می کند و همچنین با خدا خودمونی حرف بزن و باهاش معامله کن. خدا خوب معامله می کنه ضرری در این معامله نخواهد بود.

در مورد خود ارضایی هم بگم که این کار آسیبهای زیاد روحی و حتی جسمی به انسان وارد می کند در این مورد مطالب مختلف پزشکی و روان شناسی وجود دارد که با مطالعه آنها حتی به فکر این کار هم نخواهی افتاد باز هم در کنار این مطلب برای مقابله با این بیماری تقویت ارتباط با خدا خیلی می تواند موثر باشد.

حقیقتا برایت آرزوی زندگی شاد خواه نمود و از خدا برایت عمر با برکت و روزی فراوان همراه با آرامش در کنار خانواده خواهانم. موفق باشید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,201 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 155 بازدید
سوال شده فوریه 26, 2022 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 506 بازدید
سوال شده دسامبر 8, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 302 بازدید
سوال شده سپتامبر 5, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
0 پاسخ 64 بازدید
سوال شده می 22, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط یک هوسباز در حال ترک
0 پاسخ 330 بازدید
سوال شده Mar 31, 2022 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
1 پاسخ 119 بازدید
1 پاسخ 159 بازدید
...