مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تروخدا جواب بدید

155 بازدید
سوال شده ژان 30, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
سلام لطفا بگید چطور هوشم رو زیاد کنم لطفا
3 پاسخ
پاسخ داده شده ژان 30, 2021 توسط بی نام
سلام
هوشو میشه تقویت کرد و افزایش داد، البته ارث و ژنتیک هم تاثیر داره
با بازی های فکری
کار کردن با دستی که بهش عادت نداری
با خوردن مواد غذایی مثل آجیل
داستان نویسی، شعر نویسی،
تمرکز روی هنر و حرفه ای که توی اون استعداد داری
راه های زیادی هست، سرچ کن
پاسخ داده شده ژان 30, 2021 توسط Khahar حرفه ای (27,740 امتیاز)
سلام

هوش تا حد بسیار زیادی به وراثت و توانمندی های شخصی ارتباط داره.

امروزه بیشتر از اینکه IQ مورد توجه باشد مبحث EQ اهمیت دارد. اینکه بدونید استعدادتون در چه زمینه ای هست و در همون حیطه سرمایه گذاری کنید. حتما میدونید که هوش دسته بندی های متفاوتی داره و تعیین هوش با اعداد مدتها هست که از مطلوبیت برخودار نیست.

فردی که هوش موسیقایی خوبی داره الزاما قرار نیست هوش حرکتی عالی داشته باشه. یا فردی که هوش ریاضی خوبی داره حتماً هوش کلامی خوبی نداره. میتونید ببینید در کدام دسته * هشت گانه گاردنر قرار دارید و در همون حیطه تمرکز کنید. ضمن اینکه از این نکته نمیشه غافل شد که نیمی از افراد نیک کره راست قوی دارند و نیمی از افراد فعالیت نیم کره چپ مغزشون بهتر هست. چس این مورد هم مهمه.

اما تنها همین ها نیست. بعضی موارد آموختنی هست و نیاز به تمرکز حواس داره نه هوش. رعایت خیلی از مقررات یا اداب  و تربیت یا اعتماد به نفس یا اخلاقیات رو هر ادم معمولی و کودکی میتونه یادبگیره و از بدو تولد همراه انسان نیست.

موفق باشید.
پاسخ داده شده ژان 30, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

هر فردی در اول باید بداند که هوش انواع و دسته بندی های مختلفی دارد که ما در اینجا یکی از مشهورترین آنها را برایت توضیح می دهیم  شما برای اینکه بتوانید هوش خود را تقویت کنید در اول باید بدانید که استعدادها و هوش شما در چه زمنیه های بیشتر می باشد تا با استفاده از آن در مسیر رشدی خود بتوانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید در اینجا چند مورد از هوش را بیان می کنیم اما شما برای شناخت خود بهتر است تست هوش و تست استعدادیابی را تحت نظر روانشناس بدهید .

هوش ریاضی :

توانایی محاسبه، انجام عملیات ریاضی و انجام فرضیات مرتبط است و هر چیزی که جز ریاضیت محسوب می شود ما به‌وسیله‌* مفاهیم انتزاعی و فکر نمادین، روابط ریاضی را درک می‌کنیم. افرادی که در هوش ریاضی مهارت بالایی دارند معمولا به الگوها، دسته‌بندی‌های مختلف و روابط موضوعات با یکدیگر علاقه‌مند هستند. این افراد دوست دارند خود را درگیر مسائل محاسباتی و بازی‌های استراتژیک کنند پس فردی که این هوش را داشته باشد می تواند با شناخت خود در مسیر رشدی انتخابی داشته باشد که به این هوش پاسخ بدهد و خودش نیز موقعیت بهتری را تجربه کند.

هوش موسیقیایی:

توانایی افراد در تشخیص دادن ریتم و تن صدا است. بین احساس انسان و موسیقی ارتباط عمیقی وجود دارد. هوش موسیقیایی نقاط مشترکی با هوش ریاضی دارد. بیشتر افرادی که هوش موسیقیایی دارند معمولا در حال زمزمه کردن یک آهنگ یا ضرب گرفتن هستند و نسبت به افراد دیگر حساسیت بیشتری نسبت به صداهای محیط دارند و ارتباط بیشتری را برقرار می کنند و همین باعث می شود که بتوانند ریتم های موسیقی را بهتر آموزش ببینند و یا طراحی کنند.

هوش طبیعت گرایی:

هوش طبیعت‌گرا در آن قسمت از مغز جای دارد که مسئولیت درک و شناخت الگوریتم‌ها، نمونه‌ها، نقشه‌ها، شناخت مغایرت‌ پدیده‌ها، گروه‌بندی آنان و برقراری رابطه میان اجزای طبیعت را برعهده دارد. همچنین این دسته از افراد علاقه زیادی به طبیعت، حیوانات و گیاهان دارند. برخی از افراد معتقدند امروزه از هوش طبیعت‌گرایی افراد استفاده مفیدی نمی‌شود و از این هوش برای درک تفاوت‌ مدل‌های مختلف اتومبیل‌ها، نوع آرایش و… استفاده می‌شود. این هوش با هوش موقعیت یابی ارتباط نزدیکی دارد .

هوش معنوی یا فلسفی:

به مسائلی مانند علت وجود انسان، معنای هستی و این‌دسته از سوالات می‌پردازند. برای این گروه از افراد مسئله‌هایی مانند وجود انسان، معنای هستی، علت تولد و مرگ آن‌ها چالش‌برانگیز است.

هوش میان‌فردی:

به توانایی درک و تعامل با دیگر افراد مربوط می‌شود. این هوش مربوط به ارتباطات کلامی، غیرکلامی و جلب توجه دیگران است. معلمان، هنرپیشه‌ها و مددکاران در صورتی موفق خواهند بود که از این هوش خود استفاده کنند. معمولا جوانان و نوجوانانی که هوش میان‌فردی بالایی دارند، می‌خواهند رهبری افراد هم‌سن خود را برعهده بگیرند، به خوبی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند و احساسات و انگیزه آن‌ها را درک کنند این یکی از هوش هایی می باشد که در زندگی می تواند به انسان کمک زیادی کند تا بتواند با ایجاد روابط بهتر و درک متقابل شرایط رشدی بهتری را در یک محیط سالم تر تجربه کند.

هوش بدنی:

هوش برخورداری از مهارت‌های فردی است و لازمه‌ آن، ارتباط ذهن و بدن است یعنی ایجاد این تعادل بین ذهن و بدن برای فرد موفقیت ایجاد می کند و سرعت این تعامل بین ذهن و بدن از افراد دیگر بیشتر می باشد . این افراد از انجام کارهای فیزیکی لذت می‌برند، حرکات بدن خود را به خوبی کنترل می‌کنند و با مهارت اشیا را جابه‌جا می‌کنند. افرادی مانند ورزشکاران، جراحان و صنعت‌گران از این هوش بهره‌مند هستند.

هوش کلامی:

توانایی توضیح، بیان احساسات و مفهوم کلمات است. شاعران، رمان‌نویسان و سخنران‌های عمومی هوش کلامی بالاتری نسبت به بقیه دارند. این نوع هوش به افراد کمک می‌کند تا مفهوم کلمات و جملات را درک کنند و منظور خود را به خوبی به مخاطبان خود برسانند. جوانان و نوجوانانی که هوش کلامی بالایی دارند معمولا به نویسندگی علاقه دارند و از کارهایی مانند مطالعه کتاب و حل جدول لذت می‌برند.

هوش درون‌فردی:

توانایی شناخت فرد از خودش، احساساتش و خواسته‌هایش است. اگر این هوش را داشته‌ باشید به‌راحتی می‌توانید برای آینده خود برنامه‌ریزی کنید. روانشناسان و رهبران هوش درون‌فردی بالایی دارند. هوش درون‌فردی فقط به ارتباط فرد با خودش محدود نمی‌شود؛ بلکه شامل ارتباط آن‌ها با افراد دیگر نیز می‌شود. جوانان و نوجوانانی که هوش درون‌فردی بالایی دارند ممکن است خجالتی به نظر برسند؛ اما آن‌ها به احساسات خود کاملا مسلط هستند و انگیزه درونی بالایی برای رسیدن به اهداف خود دارند.

هوش فضایی:

از آنجایی که هوش فضایی شامل عمل دیدن می‌شود بنابراین توانایی انسان در درک و تحلیل اشکال و تصاویر را نیز افزایش می‌دهد. شناخت تصویر، درک رابطه شکل و زمینه همچنین سازمان‌دهی و مدل‌سازی ساختار یک ایده به صورت تصویری از قابلیت‌های هوش فضایی به شمار می‌آید.

به هوش فضایی، اغلب “تفکر دیداری” نیز گفته می‌شود. به عنوان مثال وقتی یک نفر مشغول پیاده‌روی در محیطی وسیع بدون جاده یا هیچ علامت راهنمایی است، و تنها همراه او یک نقشه و یک قطب‌نما است، عمل ذهنی آن فرد در تصویرسازی ذهنی برای پیدا کردن مسیر خود بر اساس نقشه و قطب‌نما، چیزی است که هوش فضایی را معنا می‌کند.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,510 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 118 بازدید
سوال شده ژوئن 18, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
4 پاسخ 428 بازدید
2 پاسخ 398 بازدید
سوال شده 15 ژان 2024 در آموزش جنسی و زناشویی توسط H.m ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 377 بازدید
1 پاسخ 243 بازدید
2 پاسخ 103 بازدید
سوال شده ژوئیه 20, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 79 بازدید
سوال شده سپتامبر 21, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
4 پاسخ 246 بازدید
سوال شده دسامبر 31, 2020 در دوستی یا نامزدی توسط Aq
...