مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشاجره با همسر

123 بازدید
سوال شده دسامبر 14, 2017 در زوج درمانی توسط جعفر
سلام بنده مدتی هست که با همسرم به خاطر مشاجره ای رابطه عاطفیمون بهم خورده هر چی هم تلاش میکنم از دلش در بیارم موفق نمی شوم.البته من حین دعوا متهم به رابطه با شخص دیگه ای کردم که این هم با توجه به رفتارهاش در من شکل گرفته بود نمیدونم اصلا نیاز هست بیشتر توضیح بدهم یا نه؟
2 پاسخ
پاسخ داده شده دسامبر 14, 2017 توسط مشاور
خب برای خانم ها چنین موضوعی بسیار مهمه و نیاز به زمان دارید.برای آرام کردن همسر عصبانی بعد از پایان مشاجره چند راهکار وجود دارد که به کاربردن آنها ثمر بخش است.تکنیک آینه یکی از این راهکارهاست.در این روش ما فقط نقش یک مشاهده گر که فعالانه گوش می دهد را اجرا میکنی.به بیان دیگر در این شیوه شما احساسات همسرتان را تایید می کنید بدون آنکه به آن چیزی را اضافه یا کم کنید. با استفاده از این روش به شریک زندگیمان این مسئله را گوشزد می کنید که او را درک می کنیم.استفاده از این تکنیک جلوی تشدید عصبانیت را می گیرد این در حالی است که اگه شروع به انتقاد از همسرمان او را تحریک کنیم که بیشتر عصبی شود او حالف دفاعی میگیرد و دفاع کردن باعث می شود که فرد عصبانی از گذشته ها و خاطرات و برهی مسائل ناخوشایند را بیرون بکشد و دوباره جر و بحث شدید تر شود.
پاسخ داده شده دسامبر 14, 2017 توسط دکتر روانشناس حرفه ای (91,620 امتیاز)
ویرایش شده دسامبر 15, 2017 توسط دکتر روانشناس
با سلام
دوسترامی منظورتون اینه که شما به همسرتون تهمت زدید  ولی ظاهرا سواهد کافی نداشتید که حالا می خواهید از دل ایشون در بیارید و ایشون راضی نمی شوند بهتره بدونید بدای یک زن که عاطفی است  تهمت زدن در مورد رابطه با فر د دیگر وقتی نادرست باشد باعث زدگی  از همسر و کینه ایجاد شدن و سرد شدن روابط عاطفی با او می شود .
این موارد وقتی ایجاد شود نمی توانید به راحتی همسرتون رو به حالت اولیه برگردانید  انتظار داشته باشید مثل قبل به شما محبت داشته باشند به هر حال هر فرد دیگری هم باشد این طور خواهد شد شما باید برای ایشون کاری انجام دهید که اثبات کند از رفتاری که داشتید پشیمان هستید و مایل هستید مساله جبران شود .
به هر حال در مدت زندگی متوجه علایق ایشون شدید بهتره قرار شامی دو نفره تدارک ببینید و در حدی که توان مالی شما اجازه می دهد هدیه ای تهیه کنید و ایشون رو غافلگیر کنید و از ایشون بابت رفتارتون عذرخواهی کنید و بهتره یاداور شوید که  هر فردی ممکنه  در زندگی با اشتباهاتی مواجه شود .
روانشناس هم می تواند به شما کمک کند در هر حال امیدوارم به زودی مساله رفع شود.

در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
44034490
موفق باشید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,124 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 286 بازدید
2 پاسخ 430 بازدید
2 پاسخ 329 بازدید
2 پاسخ 156 بازدید
سوال شده دسامبر 21, 2017 در مشاوره خانواده آنلاین توسط هانیه مسعودی
2 پاسخ 146 بازدید
3 پاسخ 290 بازدید
2 پاسخ 302 بازدید
سوال شده مارس 9, 2018 در زوج درمانی توسط چووپا
3 پاسخ 815 بازدید
سوال شده مارس 5, 2018 در زوج درمانی توسط صابیر
5 پاسخ 209 بازدید
سوال شده Mar 26, 2018 در زوج درمانی توسط مهستی
...