مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

تغییر عقاید همسر و شک من به ادامه زندگی مشترک

290 بازدید
سوال شده ژوئن 8, 2020 در زوج درمانی توسط ghorub ممتاز (120 امتیاز)
سلام. من خانمی هستم ۳۲ ساله و همسرم ۳۴ سال دارد. ۴ سال از اردواج ما میگذرد. من خانمی مذهبی در خانواده مذهبی هستم. زمان آشنایی و خواستگاری همسرم خیلی مقید به نماز و روزه نبود اما در اوایل آشنایی گفت تصمیم گرفتم نمازم را همیشه بخوانم. بعد از ازدواج رفته رقته نسبت به مسابل مذهبی فاصله گرفت. من اوایل حساسیت نشان میدادم و از اینکه نماز و روزه را کلا کنار گذاشت ناراحت بودم. الان کلا منکر دین شده. میگه عقایدم تغییر کرده و فکر میکنم کلا دین ساخته پرداخته ادمهای مختلف است و خدا از انسان نخواسته که از چنین چیزهایی تبعیت کند. الان هیچ دینی نداره. مسایل دینی براش مهم نیست و مسایلی مثل مشروب برایش حرمتی ندارند. من هم متوجه شدم حساسیت نشان دادن هیچ فایده ای نداره بلکه بیشتر احساس میکنه من دارم آزادیش رو ازش میگیرم و متوجه شدم که جلوی من ادای نماز خواندن در میاره. مدتی است بهش گفتم هر کاری دوست داری بکن و هر عقیده ای داری همان را انجام بده و من کاری ندارم. هرچند ته دلم از این موضوع ناراضی هستم. هر دو به هم علاقه داریم اما من فکر میکنم ادامه زندگی با این همه اختلاف نظر مشکلات زیادی داره. مخصوصا در صورتی که بچه دار بشیم روشهای کاملا متفاوتی برای تربیت بچه در ذهن داریم. مثلا من سعی خواهم کرد به بچه ام آگاهی های دینی برهم اما همسرم معتقده بچه نباید با خرافات بزرگ بشه و باید خودش بعدا انتخاب کنه. من موافق انتخاب خود بچه در مورد عقایدش هستم اما میخواهم از کودکی اطلاعات درستی به او بدهم و خودم به عنوان مادر الگوی خوبی برای او باشم. اختلاف نظرهای ما زیاد است مثلا همسرم عاشق نگه داری سگ و گربه در خانه هست و مخصوصا اینکه خارج از ایران زندگی میکنیم و خیلی دوست دارد بچه هم در آینده در کنار حیوانات خانگی بزرگ شود با آزادی های تعریف شده در اروپا. فکر میکنم جدا شدن گزینه بهتری از ادامه زندگی با این همه تفاوت است. شما چطور فکر میکنید؟
3 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 9, 2020 توسط وحید حرفه ای (11,580 امتیاز)
سلام. من روانشناس نیستم و صرفا نظرمو میگم.

طبق صحبت های شما بنظر میاد حرفای ایشون در حد شوخی نیست و واقعا میخواد دین نداشته باشه. بنابراین شما یا اعتقاداتتون رو تغییر بدید یا جدا شید. با این تفاوت فاحش در دیدگاه و اعتقادات بین شما و همسرتون، زندگی عذاب آور خواهد بود. هرچند که ارزش زندگی بیشتر از دین هستش. این نظر شخصی منه. ولی مسئله اساسی تر اینه که ایشون اگر در حال لجبازی با دین هستن بدونید که در موارد دیگه هم ممکنه این لجبازی رو داشته باشن.

ضمنا ممکنه با مطرح کردن موضوع جدایی، ایشون دوباره ادعای تغییر کنه و بگه مسلمون میشم. دقت کنید که تغییر انسانها مخصوصا اعتقاداتشون ممکن نیست.
پاسخ داده شده ژوئن 29, 2020 توسط محمد مبین
سلام اگر ایشان به دین یا واجبات واقعا بی اعتقاد هستند بهتره بدون اطلاع همسرتون و بدون اینکه به روی ایشان بیاورید یا بحثی مطرح کنید بطور خصوصی با یک مشاور حقوقی در خصوص بحث ارتداد و شیوه اثبات آن در دادگاه صحبت کنید چون در این صورت شما حق طلاق دارید و حتی ممکنه زندگی با ایشان مشکل شرعی داشته باشه. اگر هم رد واجبات دین به معنی رد اصل دین توسط ایشان نیست و خدا و دین رو قبول داره ولی عمل نمی کنه بحث ارتداد منتفیه ولی با این حال اگر شما مذهبی هستید زندگی با ایشان صد در صد اشتباهه و بچه دار شدن اشتباهتر. زندگی خودتو تباه نکن. هزاران مسئله زجر آور برات پیش خواهد آمد که اندازه دهها بار طلاق زجر آوره. فقط تاکید می کنم با شوهرت در این باره صحبت نکن و اخطار نده چون ممکنه نیاز باشه مدارکی جمع آوری کنی که در صورت ابراز موضوع دیگه نشه این کار رو کرد.
دارای دیدگاه ژوئن 29, 2020 توسط بی نام
حتی اگر به اصل دین اعتقاد داشته باشه بخاطر اصرار به شرب خمر یا جرایم دیگر می تونید طلاق بگیرید ولی باید با مشاور حقوقی درباره اثباتش بطور خصوصی صحبت کنید چون اثباتش به این راحتی نیست. اما اگر از اول می دونستید ایشان چنین آدمیه و با آگاهی چنین ازدواجی کرده باشید که در این صورت حق اعتراض ندارید.
پاسخ داده شده ژوئیه 12, 2020 توسط بی نام
در دنیای جدید تر که انسان های میتونن مستقلانه تر تصمیم های مذهبی و دینی بگیرن برای خودشون اگر هر دو به عقاید هم کاری نداشته باشید بنظر من میتونید دین رو به صورت شخصی نگه دارید و به قول خود پیامبر عیسی به دین خود موسی به دین خود اوا اگر فکر میکنید همش بحاطر مسائل مذهبی بهم کار دارین و رابطه ای عاشقانه رو صرفا بخاطر تفاوت مذهبی دارین خراب میکنید همون جدای بهتره که هردو جنگ اعصاب نداشته باشین اما باور کنید کسی بجای کسی اون دنیا محازات نمیشه پس بیخیال شید و شما راه خودتون رو برید
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,829 پاسخ

29,381 دیدگاه

2,024 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 111 بازدید
سوال شده ژوئیه 12, 2020 در مشاوره مذهبی توسط بی نام
3 پاسخ 646 بازدید
1 پاسخ 496 بازدید
1 پاسخ 95 بازدید
سوال شده دسامبر 9, 2020 در قبل از ازدواج توسط سردرگم
1 پاسخ 120 بازدید
سوال شده دسامبر 26, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط Ehsan-cod ممتاز (120 امتیاز)
1 پاسخ 200 بازدید
2 پاسخ 331 بازدید
2 پاسخ 146 بازدید
2 پاسخ 176 بازدید
سوال شده ژان 25, 2018 در زوج درمانی توسط بی نام
...