مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

مشاوره ازدواج

117 بازدید
سوال شده Mar 8, 2021 در مشاوره رایگان فردی توسط نازنین
سلام  بنده در مورد خواهر کوچکترم مشاوره میخام. ما ساکن کرمان هستیم. خانواده دوازده نفره که پدر مدت بیست و پنج سال است متارکه کرده و تمام فرزندان با مادر زندگی کرده اند و مادرم به تنهایی زندگی را اداره و مخارج را تامین کرده است. خواهرم سی ساله و لیسانس مهندسی کشاورزی دارد. مدتی است که با یک آقا از طریق محیط مجازی آشنا شده که ایشون اهل ارومیه هستند. ایشون سی و هفت سال سن دارند و قبلا ازدواج کردند که به طلاق منتهی شده و حاصل این ازدواج یک پسر سه ساله است که حضانت به همسر سابقشون داده شده است. طبق ادعاهای خودشون علت جدایی خیانت همسر بوده که یک روز که به منزل برگشتن خانومشون رو در حال سکس با یک آقا پسر کم سن و سال دیدن و طبق گفته خودشون این آقا تحمل دیدن این صحنه رو نداشتن و سریع وسایلشون جمع کردن و از خانه خارج شدن! برای همین در دادگاه هیچ شاهدی نداشتن که خیانت اثبات کنن و تمام مهریه پرداخت کردن و بچه رو هم چون به اینکه شک داشتن بچه خودشون است یا نه به خانوم سابق دادن! ایشون تحصیلاتشون دیپلمه است و هیچ سرمایه ای نداره چون خودشون گفتن تنها دارایی من یک زمین بوده که روی مهریه دادم تا کلا پرونده طلاقم بسته بشه! الان مشکلی که است خواهرم خیلی به ایشون و حرفاشون اعتماد دارن! و میگن بسیار انسان خوب و کاری است و من میدونم با ایشون خوشبخت میشم. مادر بنده و من چند روز است که این موضوع رو فهمیدیم مادرم به شدت مخالف هستند. دلیل مخالفت آشنایی مجازی، مطلقه بودن، فرزند داشتن، نداشتن شغل و سرمایه مناسب و دور بودن محل زندگی ما و اونها است. خواهرم میگن مگر کسانی که طلاق گرفتن حق زندگی ندارن! ایشون انسان کاری هستن و سرمایه جمع میکنن و از عهده زندگی برمیان! و پافشاری بر ازدواج با این آقا دارن. تا الان همدیگه حضوری ندیدن و فقط از طریق پیامک و واتساپ به صورت تصویری حرف میزنند. الان که خواهرم نظر مادرم بهشون گفتن ایشون گفتن من جاضرم بیام شهرتون و با مادرتون صحبت کنم اما من مطمئنم مادرم حاضر به دیدار یا حتی صحبت از طریق تلفن با این آقا نمیشن. کلا میخام نظر شما به عنوان یک روانشناس بدونم. آیا این ازدواج منطقی است؟ اگر نیست چطور خواهرم توجیه کنیم که مشکل بزرگی پیش نیاد. ممنون
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 8, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما نازنین جان

نگرانی شما برای خاهرتان قابل احترام هست و اینکه مادر شما نیز بعد از تلاشی که برای کمک و بزرگ کردن فرزندان خود کرده اند بخواهند که فرزندانشان در مسیر بهتر حرکت کنند.

اما نیاز است که شماها دقت کنید که دارید در مورد یک خانم سی ساله صحبت می کنید که به بلوغ فکری رسیده اند و در این مسیر اگر بخواهید با جبهه گیری با ایشان پیش بروید و به احساسات و نیازهای ایشان توجه نکنید خب ممکن است که اصرار ایشان نیز بیشتر شود .

پس بهتر است که سعی کنید که به خواهرتان فرصت شناخت در دنیای واقعی را بدهید و اجازه بدهید که این آقا برای اشنایی بیشتر اقدام کنند و شماها نیز به همراه خواهرتان برای تحقیق بیشتر اقدام کنید چون در این حالت برای تصمیم گیری نیاز به شناخت در دنیای واقعی و تحقیق و دریافت مشاوره پیش از ازدواج می باشد تا بتوانیم با بررسی شرایط هردوی آنها و میزان وابستگی که شکل گرفته است و معیارها و تفاوت های خانوادگی و فرهنگی و... در این مسیر به شما کمک کنند.

درمسیر بهتر است خواهرتان را تشویق به مراجعه به روانشناس کنید چون نیاز است که با خود خواهرتان صحبت شود و شرایط ایشان و معیارها ، دیدگاها و... بررسی شود.

درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

021-22685741
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,864 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 55 بازدید
2 پاسخ 247 بازدید
سوال شده فوریه 9, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط barbod
0 پاسخ 51 بازدید
سوال شده می 17, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط مهگل
1 پاسخ 82 بازدید
سوال شده ژان 16, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط راضی.س
1 پاسخ 72 بازدید
سوال شده ژوئن 17, 2022 در قبل از ازدواج توسط امین
1 پاسخ 369 بازدید
سوال شده ژان 29, 2022 در قبل از ازدواج توسط آرمان
1 پاسخ 231 بازدید
0 پاسخ 53 بازدید
سوال شده اکتبر 8, 2021 در قبل از ازدواج توسط سما
1 پاسخ 98 بازدید
سوال شده سپتامبر 4, 2021 در قبل از ازدواج توسط بی نام
1 پاسخ 260 بازدید
سوال شده مارس 22, 2021 در قبل از ازدواج توسط بی نام
...