مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

کمکم کنید یه برنامه ریزی داشته باشم

475 بازدید
سوال شده Mar 28, 2021 در مشاوره تحصیلی توسط G.h.a.z.a.l حرفه ای (220 امتیاز)
من کلاس دهمم رشته ام هم انسانیه امسال به خاطر شرایط کرونا تا این موقع از سال مطالعه نداشتم الان میخوام شروع کنم نمیدونم چیکار کنم چه جوری باید شروع کنم خودمم میخوام وایه کنکور اماده کنم رشته ای هم که در نظر گرفتم علوم قضاییه
1 پاسخ
پاسخ داده شده Mar 28, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

در این مسیر بهتر است که برای داشتن یک برنامه ریزی متناسب با شرایط و هدف های کوتاه مدت که می شود موفقیت در ترم های مدرسه و هدف بلند مدت که کنکور می باشد به صورت حضوری و یا تلفنی با مشاور تحصیلی ارتباط برقرار کنید اما به صورت کلی اگر بخواهید خودتان برنامه ریزی کنید.

در واقع برنامه ریزی تحصیلی مثل نقشه گنجی است که شما قصد رسیدن و دست یافتن به آن گنج را دارید؛ همانطور که بدون نقشه گنج نمی توان به گنج دست پیدا کرد، قطعاً با مطالعه بدون برنامه ریزی هم نمی توان به هدف رسید.

یک برنامه‌* درسی مناسب می‌تواند راه‌گشا باشد، حتی اگر انجامش خیلی از آن چیزی که ما فکر می‌کنیم سخت‌تر به نظر برسد. شما نه‌تنها باید بر اساس اولویت مطالب برنامه‌ریزی کنید، بلکه باید آن‌قدر هوشمندانه عمل کنید که از مسئولیت‌های دیگرتان در قبال خانواده و دوستان غافل نشوید و در ضمن لازم نباشد سرگرمی‌هایتان را کنار بگذارید. در نهایت با کمی فکر و کمی فعالیت بیشتر، هیچ مشکلی برای انجام یک برنامه‌ریزی درسی مناسب و رسیدن به همه‌* اهداف تحصیلی خود نخواهید داشت. با این نوشته همراه باشید تا گام به گام یاد بگیریم چگونه برنامه ریزی درسی کنیم و با صرف انرژی مناسب و وقت کافی، به تمام اهداف مطالعاتی خود برسیم پس دقت کنید که قرار نیست تک بعدی به برنامه ریزی بپردازید که سریع انرژی خود را از دست بدهید اما نیاز است که بدانید که اولویت شما موفقیت در درس و کنکور می باشد پس بیشترین تایم شما به این موضوع در برنامه ریزی اختصاص خواهد یافت.

اولین گام برای برنامه ریزی درسی، تهیه‌* فهرستی از تمام موضوعات و دروسی است که شما نیاز به مطالعه‌* آنها دارید. تعهدات خود و کارهایی را که باید انجام بدهید، روی کاغذ بیاورید. این به شما کمک خواهد کرد تا ایده‌هایتان در رابطه با کارهایی که باید انجام شوند، پرورش یابند. اگر شما امتحاناتی پیش رو دارید، آنها را در اولویت مطالعه قرار بدهید.

ابتدا همه‌* موضوعاتی را که باید مطالعه کنید، یادداشت کنید. حالا ببینید برای هر موضوع چه کارهایی باید انجام بدهید. شاید زمان‌هایی که شما باید برای یک درس اختصاص بدهید یا روند برگزاری یک کلاس درسی خاص در هر هفته تغییر کند.

پس از آنکه یک لیست از تمام موضوعات یا امتحانات پیش روی‌تان تهیه کردید، سعی کنید بفهمید برای هر کدام چه کارهایی لازم است انجام بدهید، حالا وقت آن رسیده است که لیست‌تان را بر اساس اولویت‌ها مرتب کنید. درس‌ها را به نسبت اهمیتی که دارند رتبه‌بندی کنید، این کار به شما کمک می‌کند بفهمید چه موضوعاتی نیاز به زمان بیشتری برای مطالعه دارند. همین‌طور اینکه چه موضوعاتی برای پر کردن زمان‌های خالی شما مناسب‌تر هستند.

برای همه‌* موضوعات و امتحانات یک شماره در نظر بگیرید. مثلا اگر به زمان بیشتری برای درس ریاضی نیاز دارید، عدد ۱ را برای ریاضی در نظر بگیرید و اگر کمترین زمانی‌ که احتیاج دارید مربوط به درس تاریخ است (فرض کنید 6 موضوع برای مطالعه در نظر گرفته‌اید) شماره6 را به تاریخ اختصاص بدهید.

برای هر موضوع درسی یا امتحان یک ضریب سختی قرار بدهید تا بتوانید در اولویت ها و دادن تایم به آن از آن استفاده کنید.

برای هر موضوع درسی یا امتحان مقدار زمان مشخص و مورد نیاز را در نظر بگیرید و از وسواس در درس خواندن خوداری کنید.

برای هر موضوع درسی یا امتحان مقدار زمانی‌ را که نیاز به مرور کردن دارد، اختصاص بدهید در این زمان می توانید از خلاصه خود استفاده کنید تا زمان زیادی هم از شما نگیرد .

چک کنید چه زمان‌ها و روزهایی در طول هفته هست که می‌توانید همیشه در این اوقات مطالعه کنید. به‌عنوان مثال ممکن است شما بین ساعت 15 تا 14 بعد از ظهر، وقت‌تان آزاد باشد یا مثلا هر سه‌شنبه یا پنج‌شنبه وقت آزادتان بیشتر باشد. در صورت امکان سعی کنید برنامه ریزی درسی خود را پس از جمع‌آوری این اطلاعات انجام بدهید؛ چون معمولا چینش یک برنامه‌* روتین و منظم به شما کمک می‌کند یک ذهن درس‌خوان داشته باشید و مطالب با سرعت بیشتری در ذهن‌تان جا بیفتد.بهتر است برای هر خانه‌* جدول‌تان بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان در نظر بگیرید. خانه‌های با زمان کوتاه‌تر معمولا از خانه‌های با زمان طولانی‌ مناسب‌تر هستند.

این‌طوری شما برای درس خواندن بیشتر ترغیب می‌شوید و درس‌ها به نظرتان خسته‌کننده نمی‌آیند.با رعایت موارد بالا می توانید برنامه ریزی بهتری داشته باشید اما نکات زیادی وجود دارد که نیاز است به آن توجه شود پس بازهم بیان می کنم در صورت امکان از مشاور تحصیلی استفاده کنید.
دارای دیدگاه Mar 28, 2021 توسط G.h.a.z.a.l حرفه ای (220 امتیاز)
وقتی ام تمرکز میکنم‌ک بخونم سر درد میگیرم‌نمیتونم ادامه‌بدم
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,160 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 254 بازدید
1 پاسخ 226 بازدید
سوال شده دسامبر 6, 2017 در مشاوره تحصیلی توسط jesus
2 پاسخ 422 بازدید
0 پاسخ 324 بازدید
1 پاسخ 72 بازدید
3 پاسخ 602 بازدید
2 پاسخ 394 بازدید
1 پاسخ 297 بازدید
...