مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سخت گیری پدر و مادر

213 بازدید
سوال شده می 20, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط بی نام
سلام من یک پسر ۱۴ساله هستم درسته سن خیلی خیلی کمی دارم ولی درک و تمام چیزایی و سختی هایی که تو زندگی کشیدم یک ادم ۳۰ساله هم نکشیده شاید شما درک نکنید من پدر مادر خوبی دارم که اونارو خیلی دوست دارم ولی متاسفانه بخواطر یسری از اعضای خانواده که پزشکی خوندن مادر و پدر منم به همین فکر هستند من بعضی وقت ها که تنها میشویم با ماددم صحبت میکنم که اون راهیرو که دوست دارم برم و درامد بالایی توش هست ولی میگه کسی با این کارا به جایی نرسیده من بهش گفتم که میلیون ها نفر هستند ولی باور نکرد و گفت تو باید پزشکی بخونی من رو توی مدرسه تیزهوشان ثبت نام کردم هر روز که از خواب بلند میشم میگن برو درستو بخون و این بعضی وقت ها فشار روانی زیادی روی من اورده و خواهش میکنم اگر ایده ای دارید به من بگید که رازیشون کنم.؟
1 پاسخ
پاسخ داده شده می 27, 2021 توسط بابک ساسانی، روانشناس و مشاور خانواده
سلام
بسیاری از کسانی که امروزه به کلینیکهای روانشناسی مراجعه می کنند، مشکلشان این است که در سن شما این خواسته های غیرمعقول خانواده آنها را فردی کمالگرا بار آورده و امروز چون می بینند که در دنیای واقعی امکان کسب موفقیت همیشگی در همه قسمتهای زندگی وجود ندارد، سرخورده و افسرده شده اند.
ما قرار نیست که جزو اموال والدین باشیم و هر چیزی که آنها می گویند را بلافاصله انجام دهیم. پیشنهاد می کنم خود را به دست این والدین بی ملاحظه نسپارید و دنبال علایق خود بروید. چرا که فردا که به مشکلات این چنینی برخورد کردید آنها قرار نیست پاسخگو باشند و شمایید که با مشکلات خود مواجه می شوید.  البته اگر بتوانید با دلیل و منطق با آنها صحبت کنید و یا آنها را مجاب کنید که برای بهترین تصمیم به مشاور مراجعه بکنند نیاز به مبارزه اینطوری نخواهید داشت
موفق باشید

بابک ساسانی، روانشناس و مشاور خانواده
دارای دیدگاه می 27, 2021 توسط بی نام
مرسی بابت نظرتون واقعا انرژی خوبی بود ولی متاسفانه من باید بابت هرچیز با پدر مادر صحبت کنم حتی چندین بار گفتند که اگر من درسم را نخونم و به دنبال علایقم نرم ۱۸سالگی از خونه بیرونم میکنند
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,578 کاربر

سوالات مشابه
1 پاسخ 183 بازدید
1 پاسخ 197 بازدید
1 پاسخ 198 بازدید
سوال شده ژان 29, 2022 در مشاوره رایگان فردی توسط S...
1 پاسخ 239 بازدید
سوال شده می 25, 2020 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Biti ممتاز (160 امتیاز)
2 پاسخ 195 بازدید
سوال شده نوامبر 10, 2020 در مشاوره رایگان فردی توسط Baran
1 پاسخ 248 بازدید
3 پاسخ 240 بازدید
1 پاسخ 98 بازدید
سوال شده می 23, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Opk
1 پاسخ 63 بازدید
1 پاسخ 84 بازدید
سوال شده اکتبر 22, 2021 در مشاوره خانواده آنلاین توسط Mahshid
...