مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

عشق بچگی، بعد هشت سال نرسیدن و ممنوعه بودن. چطور فراموش کنم و ازدواج کنم؟

108 بازدید
سوال شده ژوئن 21, 2021 در مشاوره روانشناسی آنلاین توسط بی نام
ویرایش شده ژوئن 21, 2021
سلام. دختر هستم ۲۰ سالمه.
۸ سال پیش عاشق پسر داییم شدم. از من ۵ سال بزرگ تر بود. تو اوج بچگی بهم دیگه ابراز علاقه کردیم. بعد یه مدت که خانواده من فهمیدن و جدا شدیم دیگه هیچ رابطه ای نداشتیم. تمام این مدت که چندین ساله من عاشق اون موندم. بیشتر وقتا کارم گریس. حس میکنم یه آدم افسرده ام یه ادم پوچ و بی ارزش. بارها تلاش کردم خودکشی کنم پشیمون شدم اما یه بار این کارو کردم و کارم به بیمارستان کشید. دیگه جاهایی که قبلا میرفتم شادم میکرد نمیرم  اگرم برم همش تو خودمم. بهم میگن خیلی بی رحمم چون دیگه با هیچ اتفاق بدی ناراحت نمیشم. بارها دیدم داداش کوچکم زمین خورده یا اتفاق بدتر افتاده واسش. همه نگران میشن جز من. فقط خیره میشم بهش و هیچ حسی ندارم. این حالت برا همه چیز هیت. حتی اگر بگن فلانی مرده هم هیچ حسی ندارم در صورتی که قبلا واکنش نشون میدادم. اخلاقم خیلی فرق کرده. عصبی تر و زودرنج شدم. همش میخوابم و حوصله خودمم ندارم. تنها تفریحم درس خوندنه اون هم چون علاقه دارم. بارها تصمیم گرفتم ازدواج کنم. خواستگارای خوبی دارم‌. اما همین ک تصمیم جدی میگیرم ک جواب مثبت بدم پشیمون میشم. طرفم همه چی داشته باشه هم باز به چشمم نمیاد. دست خودم نیس دیگه به هیچ مردی حسی ندارم. انگار خنثام. تنها مردی ک تو فکرمه روز و شب فقط اونه. بارها بهش غیر مستقیم فهموندم که هنوز دوسش دارم اما اون نه. جالب ترش اینه که چندین سال هس خانوادش همه جا پخش کردن ک من عروسشون شدم! با اینکه هیچ اقدامی نمیکنن و مستقیم هم نمیگن چیزی. خانوادم با مامان اون حرف زده که این کارو نکنن در حقم ظلم میکنن باعث میشن کسی خواستگارای من نیاد. فقط گفتن ما دوس داریم عروسمون باشه همین! خود پسره هم فقط میبینم خیره نگاهم میکنه با حواسش بهم هس گاهی. گاهی هم اصلا محل نمیده. با تمام اینا من نمبتونم فراموشش کنم و این کارای اونا هم باعث امیدواریم میشه. اون الان * پسر مستقل ۲۵ سالس کار داره خونه و ماشینم داره مشکلی هم نداره ک بخام بگم بخاطر اون جلو نمیاد. لطفا راهنمایی کنید منو. زندگیم خسته کنندس واقعا از حالتم خسته شدم...
1 پاسخ
پاسخ داده شده ژوئن 21, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما عزیزم

احساساتی که دارید قابل احترام هست اما عزیزم دقت کنید که شما تمام انرژی روانی خود را بر روی این شخص قرار داده اید و هیچ تفسیر و معنای دیگری برای زندگی وجود ندارد و این باعث می شود که شما نتوانید در کنار احترام به احساسات خود مسیر رشدی خودتان را ادامه بدهید و تمام زندگی خود را به این فرد گره زده اید .

در این مسیر نیاز است که قبل از اقدام برای تصمیم گیری برای ازدواج به روان درمانگر تحلیلی مراجعه کنید تا بتوانیم در این مسیر به شما کمک کنیم تا در مسیر رشدی خود حرکت کنید .

اقدام به خودکشی و تمام نداشتن به زندگی و کاهش علایق و سردرگمی و...همه نشان می دهد که شما در شرایط روحی مناسبی قرار ندارید در این مسیر اولین گام بهبود شرایط روحی شما می باشد بعد از بهبود شرایط روحی خود می توانید در مورد ادامه مسیر زندگی مشترک چه با این آقا و یا هر فرد دیگری تصمیم گیری کنیم.
دارای دیدگاه ژوئن 21, 2021 توسط بی نام
سلام ممنونم بابت پاسخگویی.
اینجا چطور میتونم از روان درمانگر کمک بگیرم؟
برای شرایط روحی ای که دارم باید دقیقا چه کاری انجام بدم؟
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,063 سوال

27,825 پاسخ

29,380 دیدگاه

2,854 کاربر

سوالات مشابه
2 پاسخ 306 بازدید
1 پاسخ 218 بازدید
1 پاسخ 302 بازدید
1 پاسخ 125 بازدید
1 پاسخ 141 بازدید
سوال شده ژوئیه 31, 2020 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط بی نام
1 پاسخ 177 بازدید
سوال شده ژوئیه 27, 2019 در مشاوره رایگان فردی توسط بی نام
1 پاسخ 202 بازدید
...