مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

سلام.تحریک پذیری پسر 11ساله از برخورد لباس به آلت

521 بازدید
سوال شده اکتبر 30, 2021 در روانشناسی کودک و نوجوان توسط پدر نگران
سلام.من یک پسر 11ساله دارم. حس می کنم که ناحیه جنسی اش با لباسش تحریک میشه معمولا دستشویی اش طول می کشه و از موقعی که می ره آب می ریزه تا برگرده حدود بیست دقیقه
1 پاسخ
پاسخ داده شده اکتبر 30, 2021 توسط ravanshenasesite حرفه ای (135,540 امتیاز)
سلام به شما دوست عزیز

نگرانی شما برای فرزندتان قابل احترام هست اما اینکه شما بیان می کنید اندام جنسی او با لباس تحریک می شود خب اگر این میزان از تحریک پذیری وجود داشته باشد در سطح بسیار بالایی می باشد و نیاز است که حتما شرایط او بررسی دقیق شود.

اما در این مورد دقت کنید که فرزند شما وارد پروسه نوجوانی به احتمال زیاد شده است و در کنار تجربه نیازهای جنسی بخاطر تغییران فیزیولوژیک خود با اطلاعاتی در این مورد از طریق همسالان و شبکه های اجتماعی نیز مواجهه می شود و خب تجربه این نیاز و حتی خودارضایی نیز عموما در نوجوان مشاهده می شود و اگر به میزان زیادی نباشد یک امر طبیعی می باشد.

اما بیست دقیقه ماندن در دستشویی و ریختن مداوم آب می تواند نشان از وسواس هم داشته باشد در هرصورت در این مسیر نیاز است که بدون سرزنش و یا توهین و برچسب زدن در زمان مناسبی با او در مورد شرایط سن نوجوانی و تغییراتی که ممکن است تجربه کند صحبت کنید البته بهتر است در اول شناخت او را در مورد این شرایط دریافت کنید و بعد اطلاعات او را بازسازی کنید .

در هرصورت هرچقدر که اطلاعات فرزند شما بهتر باشد و بتوانید در این مسیر رشدی باهم بهتر همراه شوید این باعث می شود که بتوانید به او کمک کنید این مسیر رشدی را بهتر طی کند .

در هرصورت بر مبنای این دو موردی که شما گفتید نمی توان نظری در مورد فرزندتان بیان کرد اما در هرصورت این میزان زمان و ماندن در دستشویی زیاد می باشد و می تواند نشان از یبوست، وسواس و یا هر چیز دیگری داشته باشد بهتر است بدون سرزنش از او سوال کنید که چه چیزی باعث می شود اینقدر ماندن در دستشویی طولانی شود و یا موضوعی هست که بخواهد شماها باهم صحبت کنید.
به مشاوره آنلاین روانشناسی خوش آمدید، مکانی برای پرسش سوال و دریافت پاسخ از دیگر کاربران و مشاوران مجرب و منتخب کانون مشاوران. مطالب با مضامین توهین آمیز به ادیان، دین اسلام و عقاید و استفاده از کلمات رکیک را گزارش دهید تا حذف شود.
مشاوره تلفنی حضوری آنلاین
۰۲۱-۲۲۲۴۷۱۰۰
۰۲۱-۸۸۴۲۲۴۹۵
۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲

17,066 سوال

27,830 پاسخ

29,382 دیدگاه

2,702 کاربر

سوالات مشابه
3 پاسخ 4,427 بازدید
سوال شده مارس 18, 2019 در آموزش جنسی و زناشویی توسط ms_ilia ممتاز (100 امتیاز)
1 پاسخ 371 بازدید
2 پاسخ 358 بازدید
سوال شده دسامبر 5, 2020 در آموزش جنسی و زناشویی توسط فرزانه
2 پاسخ 365 بازدید
سوال شده Mar 5, 2022 در آموزش جنسی و زناشویی توسط جمشیدی
3 پاسخ 1,546 بازدید
2 پاسخ 1,737 بازدید
...